Är det bara jag som noterat den? Den sitter på handleden.
Bifogar bild.
Liberalernas nya partiledare Simona Mohamsson har en tatuering. Den syntes under hennes Almedalstal i somras. Ett halvår har gått och inga medier har uppmärksammat den, tror jag, kanske för att hon haft längre ärmar på sistone, pga årstiden. Den alkemiliknande symbolen kommer från Harry Potter och kallas Dödsrelikerna.
Är hon den första partiledaren med tatuering? Vilka andra har tatuerat sig?
Mona Sahlin (s) gaddade 2015 in en Markus Krunegård-låttext (https://www.aftonbladet.se/nojesblad...us-krunegard): Mänsklig värme, snälla kom närmre. Men då hade hon avgått.
Mohamsson (l) är den första partiledaren född på 90-talet, samma år som Clara Henry, född 1994, som också hon gillar Harry Potter och låtsas tillhöra ett elevhem och tälja trollspön i träslöjden. Potterhead, så kallat. Ganska roligt att memorera trollformler, kan jag tänka men sen blir man vuxen och memorerar pin-koder och huvudstäder istället, är det tänkt. Alla hennes generationskamrater är alltjämt uppslukade av JK:ns bokserie. Läraren i örtlära Madame Sprut säger följande om fenomenet Potter-vuxna (fritt översatt):
Vuxna får gilla barnkultur, tycker jag. Och ingen klagar på att Cecilia Hagen läser Kulla Gulla som senior, eller att fysik-Patrik samlar på smurfer.
Var snälla i tråden! Tatueringar är bara på skoj!
Bifogar bild. Liberalernas nya partiledare Simona Mohamsson har en tatuering. Den syntes under hennes Almedalstal i somras. Ett halvår har gått och inga medier har uppmärksammat den, tror jag, kanske för att hon haft längre ärmar på sistone, pga årstiden. Den alkemiliknande symbolen kommer från Harry Potter och kallas Dödsrelikerna.
Är hon den första partiledaren med tatuering? Vilka andra har tatuerat sig?
Mona Sahlin (s) gaddade 2015 in en Markus Krunegård-låttext (https://www.aftonbladet.se/nojesblad...us-krunegard): Mänsklig värme, snälla kom närmre. Men då hade hon avgått.
Mohamsson (l) är den första partiledaren född på 90-talet, samma år som Clara Henry, född 1994, som också hon gillar Harry Potter och låtsas tillhöra ett elevhem och tälja trollspön i träslöjden. Potterhead, så kallat. Ganska roligt att memorera trollformler, kan jag tänka men sen blir man vuxen och memorerar pin-koder och huvudstäder istället, är det tänkt. Alla hennes generationskamrater är alltjämt uppslukade av JK:ns bokserie. Läraren i örtlära Madame Sprut säger följande om fenomenet Potter-vuxna (fritt översatt):
Harry Potter-fansen bekymrar mig, de borde vuxit ifrån Harry Potter vid det här laget, det är barnböcker. Och de kom för 25 år sedan, ändå fastnar de. Jag ombeds att göra videohälsningar till par som planerar bröllop med Harry Potter-tema. Då tänker jag: kära nån...Så tycker Madame Sprut. Jag tycker att alla får hålla på med sånt de tycker om därför att jag är liberalt sinnad.
https://www.leeds-live.co.uk/news/ce...swipe-28788232
Vuxna får gilla barnkultur, tycker jag. Och ingen klagar på att Cecilia Hagen läser Kulla Gulla som senior, eller att fysik-Patrik samlar på smurfer.
Var snälla i tråden! Tatueringar är bara på skoj!