• 1
  • 2
2025-11-25, 17:20
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Är det bara jag som noterat den? Den sitter på handleden. Bifogar bild.

Liberalernas nya partiledare Simona Mohamsson har en tatuering. Den syntes under hennes Almedalstal i somras. Ett halvår har gått och inga medier har uppmärksammat den, tror jag, kanske för att hon haft längre ärmar på sistone, pga årstiden. Den alkemiliknande symbolen kommer från Harry Potter och kallas Dödsrelikerna.

Är hon den första partiledaren med tatuering? Vilka andra har tatuerat sig?

Mona Sahlin (s) gaddade 2015 in en Markus Krunegård-låttext (https://www.aftonbladet.se/nojesblad...us-krunegard): Mänsklig värme, snälla kom närmre. Men då hade hon avgått.

Mohamsson (l) är den första partiledaren född på 90-talet, samma år som Clara Henry, född 1994, som också hon gillar Harry Potter och låtsas tillhöra ett elevhem och tälja trollspön i träslöjden. Potterhead, så kallat. Ganska roligt att memorera trollformler, kan jag tänka men sen blir man vuxen och memorerar pin-koder och huvudstäder istället, är det tänkt. Alla hennes generationskamrater är alltjämt uppslukade av JK:ns bokserie. Läraren i örtlära Madame Sprut säger följande om fenomenet Potter-vuxna (fritt översatt):
Harry Potter-fansen bekymrar mig, de borde vuxit ifrån Harry Potter vid det här laget, det är barnböcker. Och de kom för 25 år sedan, ändå fastnar de. Jag ombeds att göra videohälsningar till par som planerar bröllop med Harry Potter-tema. Då tänker jag: kära nån...
https://www.leeds-live.co.uk/news/ce...swipe-28788232
Så tycker Madame Sprut. Jag tycker att alla får hålla på med sånt de tycker om därför att jag är liberalt sinnad. Vuxna får gilla barnkultur, tycker jag. Och ingen klagar på att Cecilia Hagen läser Kulla Gulla som senior, eller att fysik-Patrik samlar på smurfer. Var snälla i tråden! Tatueringar är bara på skoj!
Citera
2025-11-25, 17:26
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Är det bara jag som noterat den? Den sitter på handleden. Bifogar bild.

Liberalernas nya partiledare Simona Mohamsson har en tatuering. Den syntes under hennes Almedalstal i somras. Ett halvår har gått och inga medier har uppmärksammat den, tror jag, kanske för att hon haft längre ärmar på sistone, pga årstiden. Den alkemiliknande symbolen kommer från Harry Potter och kallas Dödsrelikerna.
Det var inget jag visste om. Faktumet att hon tatuerat något jävla trams från en Harry Potter film är ju ja....Liberalerna kommer ändå att försvinna ur riksdagen nästa val därför att ingen vill rösta på någon som heter Mohamsson.
Citera
2025-11-25, 17:26
Medlem
Bubba00s avatar
Sägs att Kenneth Ekeroth har tatuerat in sin blodgrupp i armhålan? Men han är ju inte partiledare.
Citera
2025-11-25, 17:27
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Det var en ful och liten tatuering. Inte vidare klädsamt.
Citera
2025-11-25, 17:36
Medlem
Roobans avatar
Fyfan vad vidrigt att läsa namnet Clara Henry, fick flashbacks till när hon var ny på youtube och slickade på egna teckningar hon ritat med sitt mensblod som någon feministisk kamp. On topic så nej det finns fler tatuerade partiledare.
Citera
2025-11-25, 17:37
Medlem
Tatueringar är för WT, tattare, loosers och kriminella.
Citera
2025-11-25, 17:38
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Ebba Busch har ju också på underarmen.
Citera
2025-11-25, 17:54
Medlem
Ser väldigt trashigt ut.
Citera
2025-11-25, 17:57
Medlem
Glostrups avatar
Hur ska man veta detta, tatueringar är ju lätta att dölja. Åkesson kanske har en tramp stamp och Dadgostar kanske har en delfin på fotleden.
Citera
2025-11-25, 17:59
Medlem
brukstjacks avatar
Vill minnas att det var nåt med en tatuering när Lars Ohly visade kuken på sociala medier.
Senast redigerad av brukstjack 2025-11-25 kl. 18:01.
Citera
2025-11-25, 18:17
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Vill minnas att det var nåt med en tatuering när Lars Ohly visade kuken på sociala medier.

Helt rätt! I juni 2011 visar Lars Ohly (v) upp sin Liverpool-tatuering för första gången (https://youtu.be/eZb63g0_lSo?si=b-FzOQ3YiiKGjW3U ). Han avgick som partiledare januari 2012. Alltså var Ohly den första tatuerade partiledaren, tills vi kommer på något annat förslag i tråden. Bengt Westerberg kanske hade nån?

Ebba Busch (kd) har tatuerat in: Blev vattnet lite djupare eller var det jag som slutade simma?

Uppenbarligen är Simona Mohamsson långt ifrån först att skaffa tattoo. SVT Forum börjar mer och mer likna Ink Master.
Citera
2025-11-25, 18:46
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ebba Busch har ju också på underarmen.
Skulle inte någon av mp's alla språkrör vara tatuerade? Gudrun schyman misstänker jag också.

Även Jimmie. sinnesbilden av vit trash. förnamnet, bjuda in till stora bröllop när man inte ens har umgänget osv osv.
Senast redigerad av kyrkstocken 2025-11-25 kl. 18:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in