Igår, 20:43
Medlem
Jag har tidigare alltid kört dubbla telefoner. En privat och en företag.
Tröttnat på att gå runt med dubbla och fått en ny iphone på jobbet så jag tänkte bara använda en telefon.

Nya telefonen har plats för ett fysiskt simkort. Där sitter företags simkortet.
Jag tänkte sedan förlänga mitt privata abonnemang och köra det som Esim i arbetstelefonen och ringa privat med.

Är det möjligt?
Hur begränsar man vilka samtal som ska gå på företag respektive privata abonnemanget?
Går det flytta över kontakter från det privata fysiska simkortet till det nya Esim?
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Vilken modell är det? iPhone 13 eller senare, så måste båda vara e-sim, om du ska köra dubbelt. Tidigare modeller kan du ha ett av varje

Hur man begränsar samtal? Du ska väl ha två olika nummer?
Senast redigerad av BetterStories Igår kl. 20:58.
Citera
Igår, 20:59
Medlem
Du får kontakta din operatör och be dem konvertera ditt abonnemangs simkort till esim.
Citera
Igår, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Vilken modell är det? iPhone 13 eller senare, så måste båda vara e-sim, om du ska köra dubbelt. Tidigare modeller kan du ha ett av varje

Hur man begränsar samtal? Du ska väl ha två olika nummer?

Iphone 15.

Jag har ju företagsabonnemanget som jag ringer på.
Men sen vill jag ha kvar mitt privata nummer så jag kan ringa vänner och nära på det.
Hur gör man det? Om det går?

Vill ju inte ringa på mitt privata nummer på arbetstid och med jobbnumret på fritid.
Citera
Igår, 21:23
Medlem
Blir ni inte stressade av att titta på arbetstelefonen när ni går in i det privata?
Citera
Igår, 21:27
Medlem
Det går ej om ej båda är esim.

Kör 2 telefoner så kan du lämna jobbluren hemma på helgerna då du är ute på stan
Citera
Igår, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faggelito

Kör 2 telefoner så kan du lämna jobbluren hemma på helgerna då du är ute på stan

Företags abonnemanget är fysiskt sim.
Privata abonnemanget får jag ju köra Esim.
Citera
Igår, 21:31
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera
Igår, 21:37
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faggelito

Eller ännu bättre, som jag själv gör: Lämna jobbluren på kontoret när du går hem!
Citera
Igår, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Eller ännu bättre, som jag själv gör: Lämna jobbluren på kontoret när du går hem!

Har kört 2 telefoner sen 2018 men tröttnat på det nu.
Ibland måste jag finnas tillgänglig på telefonen så behöver ha jobbtelefon med mig ändå.
Vi använder oss av Telia touchpoint så jag kan blockera samtal som kommer in på det lokala numret.
Har ett lokalt nummer som lämnas ut samt ett mobilnr som är "privat" och bara nås inom företaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in