Går det att knacka loss den övre metallprpfilen på en ELFA-skjutdörr från dörrspegeln/skivan?
De kanske är limmade så att spegeln går sönder i stället för att metallprofilen lossnar?
Jag har dörrar som är felfria och kan återanvändas men de behöver vara ca 5 mm lägre för att löpa fritt på/i skensystemet. D.v.s kapas så de blir 5 -10 mm lägre.
Går det att knacka loss den övre metallprpfilen på en ELFA-skjutdörr från dörrspegeln/skivan?
De kanske är limmade så att spegeln går sönder i stället för att metallprofilen lossnar?
Jag har dörrar som är felfria och kan återanvändas men de behöver vara ca 5 mm lägre för att löpa fritt på/i skensystemet. D.v.s kapas så de blir 5 -10 mm lägre.
Är det inte enklare att fräsa ut 5 mm där tak eller golvskenan sitter?
Går inte. Om det inte går att sänka 5mm via löphjulen i botten så skulle jag säga att det är
inte görbart. Eller om en glasmästare har utrustning för att kapa 5mm
Går inte. Om det inte går att sänka 5mm via löphjulen i botten så skulle jag säga att det är
inte görbart. Eller om en glasmästare har utrustning för att kapa 5mm
Har du tagit isär en ELFA-dörr eller svarar du bara ändå, i brist på annat att göra?
Vilken variant är det? Är det en spegel över hela eller uppdelat på typ 4 st?
Jag har byggt om motsvarande från ikea genom att ta isär den och kapa de vertikala och översta inlägget. För den finns instruktion på ikea.
ja slipa karmen vars den ska in annars ge upp ingen idé beställ rätt nästa gång om taket är för lågt. sälj den på blocket o inhandla i rätt storlek blir bra tror jag. stor risk detta jobb.. annars återkom gärna med resultat om du lyckas