Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Vi pratar om helt olika saker, jag pratar om vad som skulle slå undan benen från bitcoin helt och hållet och du pratar om privatinvesteringar.
Det finns saker som "kan slå undan benen" på alla investeringar du kan tänka dig. Det är inte vad som är intressant att spekulera i.
Det intressanta är vad som är TROLIGT att få sina ben undansparkade eller inte.
När det gäller Bitcoin så har det länge varit den politiska frågan som jag varit mest oroad för. Att "makten" ser Bitcoin som ett hot och därför motarbetar. Men sedan Blackrock började intressera sig för 2.5 år sedan, och sedemera Trump vann valet, så har de politiska dörrarna öppnas på vid gavel.
Något annat som "kommer slå undan benen" på Bitcoin ser jag inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Sedan rent privatekonomiskt är det klart att 40% är supermycket pengar, det är också därför jag har investerat i bitcoin, men som jag har försökt förklara för dig är det också hög risk.
Precis, 40% är supermycket pengar, och det är inte otroligt att det tar mindre än ett år (eller månader) för en sådan rörelse.
Du behöver inte förklara att du investerat i Bitcoin, det har vi fått med oss. Det är rätt att vara skeptisk till alla investeringar man gör.
Du behöver inte heller prata om att "det är hög risk" för det är ALLA som är investerade i Bitcoin medvetna om. Hade det inte varit så, så hade Bitcoin priset varit mycket högre då fler vågat investera, eller hur?
Men på ämnet risk, så är det värt att notera att risken har minskat över tid. Och det är en funktion av att Bitcoin nu är en accpeterad råvarutillgång på den globala marknaden som stora börsbolag och nationer investerar i på lång sikt.
Tidigare när volatiliteten var högre så berodde det på att det var en liten nich tillgång som nerdar med pappershänder trade:ade
Eller med andra ord. Risk är ett spektrum. Ja, risken är fortfarande hög hos Bitcoin, men det relevanta är att risken blir lägre och lägre ju större market cap Bitcoin får, ju mer accepterad den blir.