Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Ja, vi redde ut hur jag skulle ha bemött i den specifika situationen. Det du länkar är en specifik situation och specifik kontext. Jag är nöjd med svaren. Varningen är godkänd och mitt ärende är avslutat. Vilket skedde på egen begäran.
GreuffeAntonius uppmanade mig uttryckligen att lyfta frågan till en principdiskussion. Vilket är vad som sker i denna tråd. Eftersom det finns en befintlig tråd så finns inga skäl att starta en egen för att stilla min platoniska nyfikenhet.
Du får gärna titta på denna tråd också:
(FB) Fick varning (0.03) för fulcitering, som rör någon annan än mig själv.
Förtydligande:
Det ska alltså uppfattas som mitt sätt att lägga det det du länkar bakom mig genom att diskutera det på ett sätt som inte känns personligt för mig.
Om det är okej för alla vill jag återgå till ämnet. Och eftersom mitt ärende är avslutat så kan vi även kika på dessa trådar:
(FB) Tillåtet numera att fulcitera?
(FB) Att pilla i någons text - om missbruk av citatfunktionen (Sammanfogad)
TS premiss för denna tråd är att fulciteringar är tillåtet. Premissen går att ifrågasätta, för den som känner sig frimodig.
Hen undrar i vart fall kring gränserna för fulciteringar. Trådens ämne omfattar således även min nu preciserade fråga
"Hur bemöter man eventuella fulciteringar eller anklagelser om att man fulciterat utan att ens inlägg faller under off-topic?"