• 1
  • 2
2025-11-22, 20:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ryssland har vapen, EU har vapen, USA har vapen.
Varför är Ryssland så starkt beroende på att vi...stora populationen, ska lyssna på dom.

Kan det vara så att orsaken varför ryssar beter sig som dom gör, är för att dom är svaga och är man svag så kräver man respekt för att få det man behöver?

Jag jämställer ryssar, ja, jag menar verkligen vita ryssar i nord-väst-asien. Jag ser likheter mellan ryssar som invanderar Ukraina. Dom kommer med vapen och skjuter hejvilt och verkar trivas med det. Men när dom blir fångade och få leva i fångenskap så gråter dom ut och säger att dom aldrig ska göra om det igen.

Jag menar, tuff och stark när dom har vapen, men feg och svag när dom inte har våldskapital.
Vi har samma beteende bland invandrare i Sverige där många arab-invandrare ska alltid ha något våldskapital, men har dom inte det, så är dom respektfulla emot djur och natur. Annars inte.

Varför är det så här?
Kan detta vara en förklaring varför det är så mycket bråk och våld i Ryssland? Folk försöker hävda sig och vara "boss"?
Citera
2025-11-22, 21:00
Medlem
Det är för att det tidigare hette Sovjetunionen. Efter fallet, så spårade allt ur.
Citera
2025-11-22, 21:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är för att det tidigare hette Sovjetunionen. Efter fallet, så spårade allt ur.

Jo. Men om man tittar på ryssar idag.
Falsk, feg, våldsamma osv.

Vi ser att det finns andra folkgrupper som beter sig exakt likadant. Alla verkar komma från Asien/Mellanöstern.

Kan det ligga något i kultur, DNA eller politik att folk från Ryssland, centralasien och mellanöstern har våld och dumhet i sin natur?

Jag är mycket äcklad av ryssar som verkligen känner sig starkare och bättre om dom får sparka på andra.
Citera
2025-11-22, 21:48
Medlem
Ryssarna vill inte ha något krig det är bara Putin som vill det!
Citera
2025-11-22, 22:17
Medlem
barbabushs avatar
Finns 100+ miljoner ryssar. Bland dem har många också en bildningstradition som värderar matematik, konst och vetenskap högre än många svenskar. Att utmåla hela folk som nötter för att få ur dig lite galla, är verkligen att "kissa byxan för att bli varm".

Ryssland ligger bara några hundra km bort. Hundratusentals araber bor i Sverige. Vi har allt att vinna på goda relationer med båda, oavsett politik. Precis som att man visar respekt mot sina grannar.

De enda som däremot tjänar på dina trötta klyschor, är de du faktiskt borde lägga mest ansvar på: krigshetsare och propagandister i alla läger, som göder splittring bland oss små människor.

Du framstår som den kaxigaste av alla, när du pratar så tvärsäkert utan att ens förstå varför.
För handen på hjärtat: är det här en egen uppfattning du bildat dig, om hur ryssar och araber "är", efter möten med nån betydande andel av dem - eller är det någon annans tankar du bara upprepar, för att få känna dig lite bättre?
Citera
2025-11-22, 22:22
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Många Ryssar bor i områden som liknar våra värsta miljonprogramsområden, i många fall är till och med våra ghetton finare områden än det genomsnittliga Ryska kvarteren. Även om ras, kultur och religion också spelar in så formas människan av områdena de bor i samt folket runtomkring. En vit som bor i ett sådant ghetto kan absolut förvandlas till nån form av babbe mentalt. Dessutom finns det en hel del negrer även i Ryssland, även om Putin jobbar hårt för att vi inte ska känna till det, så att många Ryssar beter sig som babbar är egentligen inte så konstigt.
Citera
2025-11-22, 22:47
Medlem
kyrkstockens avatar
Vad är detta för fantasier. Ryssland är mindre beroende av omvärlden. Producerar det mesta själva. det är väst med sin globalism som är beroende av andra.

Skall vi leva med sådana här skitämnen nu när USA bytt fot och slutar skicka förgyllda toastolar?
Citera
2025-11-22, 23:20
Medlem
Apologs avatar
Varför ska vi svenskar sitta och låstas som om vi vet ett skit om ryssar och ukrainare?
Jag har inte träffat en jävel från någon av de länderna och ingen av dem har stört mig.
Citera
2025-11-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ryssland har vapen, EU har vapen, USA har vapen.
Varför är Ryssland så starkt beroende på att vi...stora populationen, ska lyssna på dom.

Kan det vara så att orsaken varför ryssar beter sig som dom gör, är för att dom är svaga och är man svag så kräver man respekt för att få det man behöver?

Jag jämställer ryssar, ja, jag menar verkligen vita ryssar i nord-väst-asien. Jag ser likheter mellan ryssar som invanderar Ukraina. Dom kommer med vapen och skjuter hejvilt och verkar trivas med det. Men när dom blir fångade och få leva i fångenskap så gråter dom ut och säger att dom aldrig ska göra om det igen.

Jag menar, tuff och stark när dom har vapen, men feg och svag när dom inte har våldskapital.
Vi har samma beteende bland invandrare i Sverige där många arab-invandrare ska alltid ha något våldskapital, men har dom inte det, så är dom respektfulla emot djur och natur. Annars inte.

Varför är det så här?
Kan detta vara en förklaring varför det är så mycket bråk och våld i Ryssland? Folk försöker hävda sig och vara "boss"?
Förstår inte riktigt vad du menar. Det är inget jag har märkt
Citera
2025-11-23, 13:26
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbabush
Finns 100+ miljoner ryssar. Bland dem har många också en bildningstradition som värderar matematik, konst och vetenskap högre än många svenskar. Att utmåla hela folk som nötter för att få ur dig lite galla, är verkligen att "kissa byxan för att bli varm".

Ryssland ligger bara några hundra km bort. Hundratusentals araber bor i Sverige. Vi har allt att vinna på goda relationer med båda, oavsett politik. Precis som att man visar respekt mot sina grannar.

De enda som däremot tjänar på dina trötta klyschor, är de du faktiskt borde lägga mest ansvar på: krigshetsare och propagandister i alla läger, som göder splittring bland oss små människor.

Du framstår som den kaxigaste av alla, när du pratar så tvärsäkert utan att ens förstå varför.
För handen på hjärtat: är det här en egen uppfattning du bildat dig, om hur ryssar och araber "är", efter möten med nån betydande andel av dem - eller är det någon annans tankar du bara upprepar, för att få känna dig lite bättre?
Det första stycket är ju sant, MEN det är verkligen en utdöende generation av ryssar.
Och de är numera en liten minoritet, många av dom har dessutom flytt landet.

Vi tjänar inget på att blunda för vad dagens ryssland är .
Citera
2025-11-23, 14:34
Medlem
barbabushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det första stycket är ju sant, MEN det är verkligen en utdöende generation av ryssar.
Och de är numera en liten minoritet, många av dom har dessutom flytt landet.

Vi tjänar inget på att blunda för vad dagens ryssland är .
Ryssland är landet. Ryssar är miljontals individer. Ca 140 miljoner verkar fortfarande bo kvar. Men du känner att du har kött på benen att psykoanalysera de individuellt, och att fem års emigration påverkat folksjälen där? Är du sifferblind?

Men även om vi köper din fåniga bro science rakt av: vad ska vi göra? Är det typ etnisk rensning, omskolningsläger, skicka till Madagaskar, du tänkte?

Det är intressant att just människor som du, som känner dig särskilt rationell och modern, egentligen tänker som någon från biblisk tid: de på andra sidan floden är svurna fiender.

Inte ens de värsta hökarna under VK2 dömde ut hela civilbefolkningen i Japan och Tyskland.
Men Ukrainakriget har uppenbarligen gett en del (t.ex. du) fullständig psykos: fienden är demoner, åt skogen med diplomati, nu är det gott mot ont... vissa t.o.m. pratar om kärnvapen. Det är inte friskt.
Citera
2025-11-23, 15:00
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbabush
Ryssland är landet. Ryssar är miljontals individer. Ca 140 miljoner verkar fortfarande bo kvar. Men du känner att du har kött på benen att psykoanalysera de individuellt, och att fem års emigration påverkat folksjälen där? Är du sifferblind?

Men även om vi köper din fåniga bro science rakt av: vad ska vi göra? Är det typ etnisk rensning, omskolningsläger, skicka till Madagaskar, du tänkte?

Det är intressant att just människor som du, som känner dig särskilt rationell och modern, egentligen tänker som någon från biblisk tid: de på andra sidan floden är svurna fiender.

Inte ens de värsta hökarna under VK2 dömde ut hela civilbefolkningen i Japan och Tyskland.
Men Ukrainakriget har uppenbarligen gett en del (t.ex. du) fullständig psykos: fienden är demoner, åt skogen med diplomati, nu är det gott mot ont... vissa t.o.m. pratar om kärnvapen. Det är inte friskt.
Det är nog du som inte är riktigt frisk.

Kärnvapen är det som ryssland hotar med en gång i veckan men det är vårt fel??

Diplomati bet inte på kreml, men självklart ska vi behålla de diplomatiska kontakterna.

Fattar inte ditt dravel om madagaskar, vad är det du fantiserar om?? ryssar får såklart ha sin nation och göra vad dom vill där.
Pratar du om ryssar som bor här?, du är obegriplig.

Ryssar som bor här är såklart välkomna om dom accepterar våra fria samhällen, om dom börjar tjafsa som packet i dönbass, utvisning omedelbart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in