Richard gick en klass över mig och hans syrra(fin som fan..) en klass under. Han hade stora drömmar den mannen, sågs mest som lite nördig. Jobbade extra i en pölsevagn samtidigt som han drev sitt rockprojekt. Var väl ingen direkt man lade märke till även om han även såg ganska nördig ut. En trevlig visionär vill jag minnas han som, figurerade även del på den lokala radiostationen.
Vill minnas att rockbandet han hade att göra med var Hammerfall där deras agent(lelle) försvann, man tror att han sänktes i sjön Immeln men inget lik är funnet vad jag minns. Richard nekade i rätten till morden i klippan men pekades ut av vittnen(bla hans kusin) o vapnen fanns även i hans ägo. Hans far är ursprungligen ifrån Filipinerna men boendes i USA. Där köpte han vapnen som sedan skickades hem med posten till Arkelstorp där hans familj bodde. Vid tiden för morden hade richard samt ett par andra ett kontor i centrala kristianstad vid stora torg(skandia byggnaden) och där återfanns även vapnen om jag minns rätt.
Rickard var allt annat än dum, i rätten visade han upp en kylig sida o total avsaknad av empati. Han har lyckats klättra inom ranken på kåken o sist jag kollade var han ordf för förtroende rådens riksorganisation. Antagligen har han även tillgång till denna sida då han kan nås både via mail o tele. Dömd på livstid. Incidenten splittrade familjen och det var väl ingen direkt som räknade med att detta skulle hända men så brukar det vara. Han har på kåken pluggat in hel del o sitter nog inne med ett par examen inom humanora samt ngt annat. Skärpt kille, vore intressant att veta vad som gick snett.
/B
Ps Vet ngn vad hans syrra gör idag vill jag gärna veta det