2006-09-06, 00:30
Medlem
...Söker info om ett sådant, vet att det var tre bilhandlare som blev ihjälskjutna av något psyko.
Två vapen inköpta i USA hittades nergrävda i den misstänktes trädgård...
och om inte mitt minne sviker mig var mördaren typ kines?? adopterad kanske?

Någon som minns eller kan hänvisa till mer info om denna händelse?
Citera
2006-09-06, 03:15
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/0004/05/klippan.html
Citera
2006-09-06, 03:32
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
...Söker info om ett sådant, vet att det var tre bilhandlare som blev ihjälskjutna av något psyko.
Två vapen inköpta i USA hittades nergrävda i den misstänktes trädgård...
och om inte mitt minne sviker mig var mördaren typ kines?? adopterad kanske?

Någon som minns eller kan hänvisa till mer info om denna händelse?

Söker du info eller vill du diskutera nämda brott?

Mördaren var av asiatiskt ursprung om jag inte minns fel och drömde om att bli den "värsta brottslingen" eller något liknande.
Tror jag minns något sådant uttalande varjefall.
Citera
2006-09-06, 07:38
Medlem
pawitels avatar
Rikard Nilsson

Rikard Nilsson som dömdes för trippelmordet vid Forsmöllan utanför Klippan

http://www.flashback.org/showthread.php?t=163753
Citera
2006-09-06, 14:24
Medlem
Vad var han "rockmanager" för för band tex.

Läste också att han hade köpt mordvapnet i usa? där han också hade licens för dom, hur fick han över dom till sverige??

Var han en "skurk" innan dessa mord eller var han bara en nörd som fick ett psykbryt?
Citera
2006-09-06, 14:43
Medlem
bajenvraks avatar
Intressant...

Richard gick en klass över mig och hans syrra(fin som fan..) en klass under. Han hade stora drömmar den mannen, sågs mest som lite nördig. Jobbade extra i en pölsevagn samtidigt som han drev sitt rockprojekt. Var väl ingen direkt man lade märke till även om han även såg ganska nördig ut. En trevlig visionär vill jag minnas han som, figurerade även del på den lokala radiostationen.

Vill minnas att rockbandet han hade att göra med var Hammerfall där deras agent(lelle) försvann, man tror att han sänktes i sjön Immeln men inget lik är funnet vad jag minns. Richard nekade i rätten till morden i klippan men pekades ut av vittnen(bla hans kusin) o vapnen fanns även i hans ägo. Hans far är ursprungligen ifrån Filipinerna men boendes i USA. Där köpte han vapnen som sedan skickades hem med posten till Arkelstorp där hans familj bodde. Vid tiden för morden hade richard samt ett par andra ett kontor i centrala kristianstad vid stora torg(skandia byggnaden) och där återfanns även vapnen om jag minns rätt.

Rickard var allt annat än dum, i rätten visade han upp en kylig sida o total avsaknad av empati. Han har lyckats klättra inom ranken på kåken o sist jag kollade var han ordf för förtroende rådens riksorganisation. Antagligen har han även tillgång till denna sida då han kan nås både via mail o tele. Dömd på livstid. Incidenten splittrade familjen och det var väl ingen direkt som räknade med att detta skulle hända men så brukar det vara. Han har på kåken pluggat in hel del o sitter nog inne med ett par examen inom humanora samt ngt annat. Skärpt kille, vore intressant att veta vad som gick snett.

/B

Ps Vet ngn vad hans syrra gör idag vill jag gärna veta det
Citera
2006-09-07, 23:56
Medlem
essebloodsheds avatar
killen är en klassisk psykopat...läste en längre intervju med honom för ett antal år sedan då han pratade om sin kommande framtid och hur lyckad han ska bli.

trippelmordet utförde han för att komma över pengarna vid en bilaffär som han skulle göra med de 3 offren... han bestämde sig bara för att det var lika bra att behålla både pengarna och bilen.

han lär inte komma ut under överskådlig tid då återfallsrisken är minst sagt överhängande. hade han fått vård istället för fängelse hade han aldrig kommit ut
Citera
2006-09-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essebloodshed
killen är en klassisk psykopat...läste en längre intervju med honom för ett antal år sedan då han pratade om sin kommande framtid och hur lyckad han ska bli.

trippelmordet utförde han för att komma över pengarna vid en bilaffär som han skulle göra med de 3 offren... han bestämde sig bara för att det var lika bra att behålla både pengarna och bilen.

han lär inte komma ut under överskådlig tid då återfallsrisken är minst sagt överhängande. hade han fått vård istället för fängelse hade han aldrig kommit ut

precis tvärtom skall det va... hade han fått vård hade han kunnat komma ut fort som attan, nu sitter han på livstid eller iallafall 20 år minst.. hade han fått vård hade han kunnat va ute efter ett halvår..
Citera
2006-09-08, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
precis tvärtom skall det va... hade han fått vård hade han kunnat komma ut fort som attan, nu sitter han på livstid eller iallafall 20 år minst.. hade han fått vård hade han kunnat va ute efter ett halvår..

Läs på hur psykvården funkar så hade du inte sagt så..
Citera
2006-09-08, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Läs på hur psykvården funkar så hade du inte sagt så..

va snackar du om? jag pallar inte dividera vid denna tiden på dygnet men du har fel!
Citera
2006-09-08, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
va snackar du om? jag pallar inte dividera vid denna tiden på dygnet men du har fel!

Blir du dömd till psykvård kan du in princip få sitta inne hela livet för en misshandel. Jag känner folk som blivit dömda till sluten psykiatrisk vård som sitter fortfarande men varit ute för massa år sen om de dömts till fängelse.
Citera
2006-09-08, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Blir du dömd till psykvård kan du in princip få sitta inne hela livet för en misshandel. Jag känner folk som blivit dömda till sluten psykiatrisk vård som sitter fortfarande men varit ute för massa år sen om de dömts till fängelse.

Det här är helt ot, och det ber jag om ursäkt för. Men dubbelmördaren från serbien(?) det var något liknande land, han satt 3 månader på sluten vård, innan han friskförklarades, så snacka inte skit nu. Törs nog också garantera att om man blir dömd till fängelse för 2 mord, så är du inte ute - lagligt - efter 3 månader. Han sköt för övrigt ihjäl 2 till när han kom hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in