Efter Viktor Klemmings 100 % grabbar kommer uppföljaren
100 % Kvinnor programlett av Instagramkomikern
Faw Azzat. Helt rätt med ”varannan damernas” också i programutbudet hos 100 procent-kanalen!

Visst kan jag sakna
Viktor Klemmings aw-föreställning och hans sluddriga bohusländska men istället får vi Azzats gympaskor och tillgjorda sje-ljud. Schjornalist... Redakschjonen... Schjälv...
Till skillnad från SVT:s humorsatsning
Högklackat som har en helkvinnlig ensamble, släpps också män in i Azzats studio. Det är ingen könsseparatistisk verksamhet. I andra avsnittet av
100 % Kvinnor gästas programmet av hela 33 procent kvinnor. Mimartisten
Nya Fröken snusk, hennes goda man schlagerhallicken
Rasmus Gozzi samt kulturoraklet från P1
Mårten Arndtzén! Roligt att kombinera fin- och fulkultur i samma soffa. De ältar att Gozzi och Nya Snusk blev avbokade från en stadsfestival i Växjö för tre veckor sen.
– Låten trendade på Youtube music på plats tolv, säger Rasmus Gozzi.
Nya Fröken Snusks kommunikation går i huvudsak genom Gozzi, han är hennes språkrör. Hon får tala när han säger att hon får. Programmet hade nog inte grejat bechameltestet. Programledaren gör i varje fall skäl åt namnet 100 % Kvinnor lägger dövörat till åt kulturkoftan när han droppar fakta.
Dialog ur programmet:
Faw Azzat säger apropå Nya Fröken Snusks SD-låt:
– Är det här förstag gången en artist samarbetar med ett högerparti?
Mårten Arndtzén svarar:
– Jag vill dra mig till minnes att Wille Crafoord gjorde en låt åt moderaterna.
Faw Azzat vänder sig till till Nya Snusk:
– Hur känns det att vara första artisten att samarbeta med ett högerparti?
Helt absurdistisk dialog, som hämtad ur Lasse O'Månssons klassiska sketch
Korven.
– Kan jag få en korv med bröd?
– Ska det vara med bröd?
– Nej tack.
– Ingen senap heller?
– Jo, på brödet.
– Ska jag sockra på korven?
Med andra ord: GOD DAG YXSKAFT-humor!
Gäster i första avsnittet är Klimatminister Romina Pourmokhtari och Nicolina Söderqvist. Det nämns aldrig att Nicolinas mamma Marie Söderqvist är vd och äger 100 %-kanalen. Man kan ana svågerpolitik. Gästerna diskuterar idéer till nya avdrag de vill införa. Avdrag hit och avdrag dit. Inte särskilt underhållande, tyvärr. Studion är draperad i den assyriska flaggan. gästerna sitter i en blå plyschsoffa. Programledaren i en vinröd plyschfåtölj. Mitt på golvet ligger en kudde placerad.
Hoppas det blir fler avsnitt! Viktor Klemmings humorhåla lades ned efter nio delar.