2026-04-19, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Fan vad tråkig "kanal". Inte direkt den medierevolution han utlovade. Charlatan i dess rätta bemärkelse..

Som Riks. Man sluter upp bakom en anti SVT/MSM-paroll och folk tror att äntligen "utmanar man makten". I själva verket har man bara norpat marknadsandelar till den dagen boomer-generationer trillat av pinn, och man på nytt kan äga narrativet. En ny form av PK-ism med Aron Flam som orakelfigur.
Citera
2026-04-28, 20:02
Medlem
Intressant inslag:

”Forskare: SVT presenterar siffror på tveksamt sätt
Statsvetarprofessor Sten Widmalm ifrågasätter hur SVT presenterar sina förtroendesiffror. Henrik Jönsson intervjuar i veckans REPLIK”

https://www.100.se/program/henriks-replik/forskare-svt-presenterar-siffror-pa-tveksamt-saett
Citera
2026-05-07, 09:49
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Fliken "ROTFL" blev "LOL" och nu är den helt borttagen. Vad hände med den utlovade anti-pk-humorn? Luften har gått ur projektet.

Vad hände med Viktor Klemmings AW-föreställning? Blev det bara nio (9) avsnitt? Viktor Klemming sa att han skulle vara 100 procentkanalens David Letterman. Letterman fick ha sin talk show i 33 år. Klemming i några månader. Deppar ihop. Det finns inget tålamod kvar att odla någonting nytt i etern. I sista avsnittet möttes en papist och en porraktris, dessvärre var det tråkigt så klockorna stannar. Inga skämt. Klemming borde tagit in Pia Johansson som är både komiker och papist.

I några tv-kolumner här på forumet skrev jag ned hans programledarskap lite grand, jag tyckte han var illa klädd, saknade pondus och sluddrade något, men det var inte min mening att få bort programmet från tablån. Vad synd att Henrik Jönsson svarade på min kritik genom att skrota hela programmet. Kan i efterhand ångra att jag var så dum. Jag tycker Viktor Klemming är en av de bättre komikerna från Bohuslän, t.o.m. nästan roligare än Cissi Wallin och Galenskaparna och After Shave. Förlåt för allt.

Bohuslän är för övrigt inte ett län. Snälla satsa på humor som inte är ai! Vi i publiken vill skratta. Gör ett svenskt Spitting image med trasdockor eller nåt. Jag behöver fler goda skratt i min tillvaro. Utan humorn går det inte att stå ut.
Citera
2026-05-28, 06:32
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Tror den här skitkanalen läggs ner efter valet. Rätt få tittare verkar det som. Ungefär som Riks eller Swebbtv men dom har en mer trogen SD-boomerpublik till skillnad från Henrik Jönsson och 100%.
Vill man ha lite tyngre och seriösare alternativmedia så är det Kvartal som gäller.
Har alltid varit förvånad att så många inom högern gillar Henrik Jönsson med sitt forcerade och artikulerade sätt att prata och hela den här optiken med champagne och kostym med väst.
Citera
2026-05-28, 20:27
Medlem
kajnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Tror den här skitkanalen läggs ner efter valet. Rätt få tittare verkar det som. Ungefär som Riks eller Swebbtv men dom har en mer trogen SD-boomerpublik till skillnad från Henrik Jönsson och 100%.
Vill man ha lite tyngre och seriösare alternativmedia så är det Kvartal som gäller.
Har alltid varit förvånad att så många inom högern gillar Henrik Jönsson med sitt forcerade och artikulerade sätt att prata och hela den här optiken med champagne och kostym med väst.

Eller hur. Är så innerligt trött på dessa kroniskt skitnödiga boomers som på ålderns höst ska visa sitt missnöje
 om precis allting. Har dessa inget vettigare ägna sig åt? Alternativmedier och deras kommentarsfält har en gång för alla bevisat att just SD-boomers är bland Sveriges sämsta människor.
Senast redigerad av kajnus 2026-05-28 kl. 20:58.
Citera
2026-06-08, 01:31
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
I några tv-kolumner här på forumet skrev jag ned hans programledarskap lite grand, jag tyckte han var illa klädd, saknade pondus och sluddrade något, men det var inte min mening att få bort programmet från tablån. Vad synd att Henrik Jönsson svarade på min kritik genom att skrota hela programmet. Kan i efterhand ångra att jag var så dum.
Då får jag tacka dig personligen höll på att utveckla beroende av hur dåligt programmet var, så effektiv BDSM kan man knappt få om en kortväxt ilsken asiat stampar dig på bollarna. Höll på att sno fler timmar från mitt liv än porr. Du har gjort en samhällstjänst!!
Citera
2026-06-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Den läggs inte ner. Mårten Arndtzén börjar där i Augusti. Flera andra har anställts och det finns finansiärer med feta plånböcker. Plus alla vanliga medborgare som betalar den frivilliga prenumerationsavgiften
Citera
2026-08-26, 19:34
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Efter Viktor Klemmings 100 % grabbar kommer uppföljaren 100 % Kvinnor programlett av Instagramkomikern Faw Azzat. Helt rätt med ”varannan damernas” också i programutbudet hos 100 procent-kanalen! Visst kan jag sakna Viktor Klemmings aw-föreställning och hans sluddriga bohusländska men istället får vi Azzats gympaskor och tillgjorda sje-ljud. Schjornalist... Redakschjonen... Schjälv...

Till skillnad från SVT:s humorsatsning Högklackat som har en helkvinnlig ensamble, släpps också män in i Azzats studio. Det är ingen könsseparatistisk verksamhet. I andra avsnittet av 100 % Kvinnor gästas programmet av hela 33 procent kvinnor. Mimartisten Nya Fröken snusk, hennes goda man schlagerhallicken Rasmus Gozzi samt kulturoraklet från P1 Mårten Arndtzén! Roligt att kombinera fin- och fulkultur i samma soffa. De ältar att Gozzi och Nya Snusk blev avbokade från en stadsfestival i Växjö för tre veckor sen.

– Låten trendade på Youtube music på plats tolv, säger Rasmus Gozzi.
Nya Fröken Snusks kommunikation går i huvudsak genom Gozzi, han är hennes språkrör. Hon får tala när han säger att hon får. Programmet hade nog inte grejat bechameltestet. Programledaren gör i varje fall skäl åt namnet 100 % Kvinnor lägger dövörat till åt kulturkoftan när han droppar fakta.

Dialog ur programmet:
Faw Azzat säger apropå Nya Fröken Snusks SD-låt:
– Är det här förstag gången en artist samarbetar med ett högerparti?
Mårten Arndtzén svarar:
– Jag vill dra mig till minnes att Wille Crafoord gjorde en låt åt moderaterna.
Faw Azzat vänder sig till till Nya Snusk:
– Hur känns det att vara första artisten att samarbeta med ett högerparti?
Helt absurdistisk dialog, som hämtad ur Lasse O'Månssons klassiska sketch Korven.
– Kan jag få en korv med bröd?
– Ska det vara med bröd?
– Nej tack.
– Ingen senap heller?
– Jo, på brödet.
– Ska jag sockra på korven?
Med andra ord: GOD DAG YXSKAFT-humor!

Gäster i första avsnittet är Klimatminister Romina Pourmokhtari och Nicolina Söderqvist. Det nämns aldrig att Nicolinas mamma Marie Söderqvist är vd och äger 100 %-kanalen. Man kan ana svågerpolitik. Gästerna diskuterar idéer till nya avdrag de vill införa. Avdrag hit och avdrag dit. Inte särskilt underhållande, tyvärr. Studion är draperad i den assyriska flaggan. gästerna sitter i en blå plyschsoffa. Programledaren i en vinröd plyschfåtölj. Mitt på golvet ligger en kudde placerad.

Hoppas det blir fler avsnitt! Viktor Klemmings humorhåla lades ned efter nio delar.
Citera
2026-08-26, 19:39
Avslutad
Det är en sjukt tråkig kanal, torrare människa än denne pompöst grötmyndige Henrik Jönsson får man fan leta efter och Gudmundsson är inte mycket bättre han heller. Fruntimret Marie ser så uttråkad ut att man tror hon ska somna när som helst. Nä fy fan sicken besvikelse.

Att det här gänget sen låter halvapan Emanuelsson eller fan han heter babianen vara med och tjafsa dumheter det går utanpå allt skamligt karln är som en svensk Donald Trump - koketterar med att han minsann är sosse av "den rätta sorten" men hallå hjälp mig
Citera
2026-09-14, 01:29
Medlem
Hannitys avatar
Henrik Jönssons 100% som skulle konkurrera med public service, avslutade sin valvaka flera timmar före SVT. Uselt!
Citera
2026-09-16, 10:01
Medlem
kajnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Henrik Jönssons 100% som skulle konkurrera med public service, avslutade sin valvaka flera timmar före SVT. Uselt!

Såna som Henrik Jönsson behövs inte längre. Bäst vore om han tillsammans med sin schizofrena vapendragare Aron Flam lämnade internet helt och hållet. Om nu HJ trodde att han kunde "rädda" Sverige med sin "turné" då är han fanimej dummare än jag trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in