2025-11-22, 01:23
Medlem
Trump har plötsligt blivit kommunist, eller i alla fall ur ”vissa aspekter”, för att använda hans terminologi

Journalistens fråga ”Du har kallat honom för kommunist, varför känner du så?”
Citat:
Han har lite speciella åsikter… Men vem vet?
Vi får se vad som funkar.

Han kan förändras, det gör vi alla.
Jag har förändras mycket från när jag tillträdde tills just nu.

Vissa av mina åsikter har förändrats.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/politiska-fienderna-mamdani-och-trump-mots-i-vita-huset

Så, vad mer specifikt är det Trump ändrat åsikter inom? Någonting om boenden/fastigheter? Hur kan han ha övertygat Trump så mycket, så snabbt? Bara för några timmar sedan var han en fiende som skulle jagas

Inget fel i att byta åsikt - det är något som brukar kräva väldigt mycket tänkande ur flera perspektiv, psykisk styrka mot ens egna ego och insikt. Men Trump känns inte som den typen som ägnar sig åt sådant(?). Men coolt om han är kapabel till det (på ett genuint sätt)

Den där killen måste vara en jävligt skicklig retoriker (vilket han också verkar vara, jag ser lite av Alexander Stubbs förmåga att medla och göra sig förstådd där). Jag är väldigt nyfiken på hur det gick till.
Senast redigerad av Ballooong 2025-11-22 kl. 01:55.
Citera
2025-11-22, 02:01
Medlem
Jag såg litet av mötet mellan Trump och Mamdani live på tv för ett par timmar sen. Jag förmodar att ingen av dem var intresserad av att öppna sina förbindelser med en hård frontalkollision inför öppen ridå i Vita huset, och med hela den amerikanska pressen på plats. Det hade varit ytrterst otaktiskt för bägge två.
Citera
2025-11-22, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag såg litet av mötet mellan Trump och Mamdani live på tv för ett par timmar sen. Jag förmodar att ingen av dem var intresserad av att öppna sina förbindelser med en hård frontalkollision inför öppen ridå i Vita huset, och med hela den amerikanska pressen på plats. Det hade varit ytrterst otaktiskt för bägge två.
Känns lite olikt Trump… Han brukar verkligen inte göra så. Är det ett dåligt möte så brukar personen vara en vidrig förrädare som måste jagas

Trump säger inte heller att han har ändrat sina åsikter och att personen kommer göra ett bra jobb till alla.
Senast redigerad av Ballooong 2025-11-22 kl. 02:11.
Citera
2025-11-22, 02:35
Medlem
barbabushs avatar
Trump är en strumpdocka som distraherar, medan hjärnorna bakom jobbar ostört.

T.ex. Elon Musk kunde extrahera sin data. Det blir inte ogjort även om Trump dör imorgon. Människorna bakom Trump har inte investerat i att han ska vara bestående, eller konsekvent. Hans jobb är att fånga uppmärksamhet effektivt nog så att de hinner genomföra så mycket förändringar de kan.

Från det perspektivet klarnar allt Trump gör: märkliga uttalanden, snabba kast, sensationalism, osv. Det är gränslösheten som gör honom användbar. Dra i rätt trådar så säger han vadsomhelst. Att leta efter någon solid kärna under allt, leder ingenstans.
Citera
2025-11-22, 02:48
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Hur kan han ha övertygat Trump så mycket, så snabbt? Bara för några timmar sedan var han en fiende som skulle jagas
Trump har alltid varit otroligt lättmanipulerad och blir ofta som en marionettdocka åt den han pratade med nyss.
Citera
2025-11-22, 02:59
Medlem
particulum1s avatar
"När två tjuvar möts behöver de ingen presentation, de känner igen varandra utan tvivel"

Pengar, oberoende av ideologisk prägel, härstammar från en källa och kan, oavsett den ideologiska rationalisering och principer som åberopas, kanaliseras till samma mottagare.

Den ideologiska etiketten påverkar således varken pengarnas ursprung eller deras slutliga fördelning, och kan åstadkommas med både kommunistiska och kapitalistiska principer, och så länge båda mottagare tjänar på det, har de ett ömsesidigt intresse och således gynnas utav samarbete.
Citat:
"Give me control over a nation’s currency, and I care not who makes its laws"
https://www.goodreads.com/quotes/7152568-give-me-control-over-a-nation-s-currency-and-i-care
Senast redigerad av particulum1 2025-11-22 kl. 03:05.
Citera
2025-11-22, 05:26
Medlem
Trump ändrar sig ju hela tiden. Men oavsett vad han tycker för tillfället är det helt rätt och allt annat idiotiskt.
Citera
2025-11-22, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Trump har alltid varit otroligt lättmanipulerad och blir ofta som en marionettdocka åt den han pratade med nyss.
Ja, tyvärr har du rätt, Trump är en svag och obegåvad åldring som har noll koll på sin omvärld. Detta gör att andra ledare och stollar kan manipulera och driva med honom. Ämbetet som amerikansk president ger såklart befogenheter men det gör det ju för vem som helst som har den posten, tyvärr för USA har de just nu en oduglig ledare.

Att Trump skulle vara kommunist tror jag dock inte på, han är inte ens republikan. Det enda som som verka styra nu är hans är hans egna plånbok, som sagt mycket olyckligt för USA men de borde lärt sig av Trumps förra presidentperiod, inget bestående eller positivt händer med Trump i vita huset.

Trumps enda väg in i makten beror på att han ärvde en förmögenhet. Hade han inte ärvt hade han varit en trashank resten av livet utan förmåga att förbättra sin situation, en fattig nobody forever, då hade han kanske varit kommunist..Fast då som nu hade han nog inte fattat vad en kommunist är även om hans skötare och gode män hade försökt förklara det, långsamt
Citera
2025-11-22, 06:59
Medlem
Citat:
Känns lite olikt Trump… Han brukar verkligen inte göra så. Är det ett dåligt möte så brukar personen vara en vidrig förrädare som måste jagas

Trump säger inte heller att han har ändrat sina åsikter och att personen kommer göra ett bra jobb till alla.
Det kanske var presidentens dubbelgångare, den riktige Trump kanske var för sur och gaggig för att visas upp just vid detta tillfälle?

(med en blinkning till hur snacket brukar gå här på Flashback om en viss annan president)
Citera
2025-11-22, 07:52
Avstängd
kyrkstockens avatar
Trump berömmer alltid andra.

HAde ni inte varit så ideologiskt blinda hade ni märkt det.

Och ni hade kommit ihåg att ni läst det. Man nämner just detta ofta om Trump.
Citera
2025-11-22, 08:12
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Trump har plötsligt blivit kommunist, eller i alla fall ur ”vissa aspekter”, för att använda hans terminologi

Journalistens fråga ”Du har kallat honom för kommunist, varför känner du så?”

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/politiska-fienderna-mamdani-och-trump-mots-i-vita-huset

Så, vad mer specifikt är det Trump ändrat åsikter inom? Någonting om boenden/fastigheter? Hur kan han ha övertygat Trump så mycket, så snabbt? Bara för några timmar sedan var han en fiende som skulle jagas

Inget fel i att byta åsikt - det är något som brukar kräva väldigt mycket tänkande ur flera perspektiv, psykisk styrka mot ens egna ego och insikt. Men Trump känns inte som den typen som ägnar sig åt sådant(?). Men coolt om han är kapabel till det (på ett genuint sätt)

Den där killen måste vara en jävligt skicklig retoriker (vilket han också verkar vara, jag ser lite av Alexander Stubbs förmåga att medla och göra sig förstådd där). Jag är väldigt nyfiken på hur det gick till.
Det visade sig att de hade mycket gemensamt, över partigänserna, och det ska bli spännande att se vad det var.

Människor hoppas för mycket på politiska ledare. Alla politiker är ett sorts smörj-skikt mellan överskikt och underskikt. Alla skikten måste vara med på noterna som ska spelas.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2025-11-22 kl. 08:17.
Citera
2025-11-22, 11:59
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbabush
Trump är en strumpdocka som distraherar, medan hjärnorna bakom jobbar ostört.

T.ex. Elon Musk kunde extrahera sin data. Det blir inte ogjort även om Trump dör imorgon. Människorna bakom Trump har inte investerat i att han ska vara bestående, eller konsekvent. Hans jobb är att fånga uppmärksamhet effektivt nog så att de hinner genomföra så mycket förändringar de kan.

Från det perspektivet klarnar allt Trump gör: märkliga uttalanden, snabba kast, sensationalism, osv. Det är gränslösheten som gör honom användbar. Dra i rätt trådar så säger han vadsomhelst. Att leta efter någon solid kärna under allt, leder ingenstans.
Precis. Det är regimbyte på gång bakom draperiet, där Clinton/Obama-generationen rensas ut, och Thiel kliver upp. Sittande president är en nyttig idiot så länge.

Thiels uppgift blir att hitta en Republikan som kan ena Amerika (eftersom republikaner traditionellt sett är mer konservativa) för att kunna införa en teknologi som kontrollerar medborgaren. Det går inte så länge landet är helt delat i två läger, där vad presidenten än säger så reagerar demokrater med motstånd, och vice versa.

Om man inte är försiktig i den processen kommer sannolikt Södern resa sig och det finns risk/chans att en delning uppstår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in