Citat:
Trump har plötsligt blivit kommunist, eller i alla fall ur ”vissa aspekter”, för att använda hans terminologi
Journalistens fråga ”Du har kallat honom för kommunist, varför känner du så?”
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/politiska-fienderna-mamdani-och-trump-mots-i-vita-huset
Så, vad mer specifikt är det Trump ändrat åsikter inom? Någonting om boenden/fastigheter? Hur kan han ha övertygat Trump så mycket, så snabbt? Bara för några timmar sedan var han en fiende som skulle jagas
Inget fel i att byta åsikt - det är något som brukar kräva väldigt mycket tänkande ur flera perspektiv, psykisk styrka mot ens egna ego och insikt. Men Trump känns inte som den typen som ägnar sig åt sådant(?). Men coolt om han är kapabel till det (på ett genuint sätt)
Den där killen måste vara en jävligt skicklig retoriker (vilket han också verkar vara, jag ser lite av Alexander Stubbs förmåga att medla och göra sig förstådd där). Jag är väldigt nyfiken på hur det gick till.
Journalistens fråga ”Du har kallat honom för kommunist, varför känner du så?”
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/politiska-fienderna-mamdani-och-trump-mots-i-vita-huset
Så, vad mer specifikt är det Trump ändrat åsikter inom? Någonting om boenden/fastigheter? Hur kan han ha övertygat Trump så mycket, så snabbt? Bara för några timmar sedan var han en fiende som skulle jagas
Inget fel i att byta åsikt - det är något som brukar kräva väldigt mycket tänkande ur flera perspektiv, psykisk styrka mot ens egna ego och insikt. Men Trump känns inte som den typen som ägnar sig åt sådant(?). Men coolt om han är kapabel till det (på ett genuint sätt)
Den där killen måste vara en jävligt skicklig retoriker (vilket han också verkar vara, jag ser lite av Alexander Stubbs förmåga att medla och göra sig förstådd där). Jag är väldigt nyfiken på hur det gick till.
Jag tror inte det har mycket med retorik att göra, eller med att Trump har bytt åsikt. Trump är alltid tillmötesgående och vänlig mot folk han avundas. Det finns två saker som han vill ha men som han trots sin enorma makt aldrig kan få: Att vara diktator, och att vara cool, vältalig och karismatisk på det sätt som den New York-elit som har nobbat honom i decennier. Därför trivs han ofta bättre bland ledare för fiendeländer än bland allierade, och därför trivs han ofta bättre bland meningsmotståndare än bland sina egna. Hans motparter vet om detta och träffar honom hellre än att interagera via ombud.
Jag hatar vad Trump gör med landet och oroas över det, och ser hans två valvinster som historiska misstag, men jag blev genuint glad för Trump när jag såg ett klipp från mötet med Mamdani. Trump ser kanske för första gången någonsin glad och nöjd ut. Han ser ut om att höjdpunkten på hans karriär är samtalet med New Yorks inkommande, attraktiva borgmästare. Han var inte bara glad och tillmötesgående, utan verkade ovanligt klarsynt och snudd på normal. Och jag blev oväntat glad för hans skull. Helvete vad jag har mjuknat, men jag unnar honom det.