Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-18, 11:17
Medlem
Smekarn87s avatar
En tandläkare jag hade hade enorma bröst. Hon hade så stora att de verkligen alltid var i vägen. De hamnade i ansiktet ibland då hon var och pilla i munnen.
Citera
2025-11-18, 11:18
Medlem
bomhulls avatar
Min tandläkare lutade sig emot mitt huvud när jag gjorde en fyllning förra veckan. Är detta också ett tecken på något?
Citera
2025-11-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iiimpossible
Haha, blev ändå lite förvånad så måste ändå fråga om någon annan varit med om detta.
Att hålla en hand, klappa lite på ryggen osv är inget konstigt i den "vanliga vården" - så det kanske är lite samma sak här och att jag bara missat det?

Iallafall. Jag var hos tandläkaren idag varav en student var med, finns inget ont att säga om någon utav dom. Professionella, omhändertagande och inkännande.
Ingreppet tog nästan två timmar och någon gång under denna tiden så säger tandläkaren att "nu kan du få stänga munnen och vila lite" varav min käke stänger lite hackigt och kort därefter känner jag som om studenten smeker lite halvt med ett finger över kinden på mig två gånger.
Jag hade fått lugnande pga rädsla så jag tänkte inte mer på det just där och då. Sen slog tanken mig att jag kanske dreglat utan att märka det pga bedövningen, men då borde det ju hänt flera gånger.

Så, vad säger ni? Hade jag tur att träffa en väldigt omhändertagande student eller är detta lika vanligt förekommande inom tandvården bara att jag hittils missat det?
Jag tycker snarare det är tvärtom. Ok om man ligger inne efter operation osv men på vanliga vårdcentraler är väl knappast "ömhet" vanligt. Då tycker jag det är vanligare hos tandläkaren, främst sköterskor som "klappar" på en, antagligen för att tandläkarskräck är så vanligt, finns ett starkt incitament inte minst för privata tandläkare att behålla kunder om man är trygg och nöjd.
Citera
2025-11-18, 11:37
Medlem
Citat:
Haha, blev ändå lite förvånad så måste ändå fråga om någon annan varit med om detta.
Att hålla en hand, klappa lite på ryggen osv är inget konstigt i den "vanliga vården" - så det kanske är lite samma sak här och att jag bara missat det?

Iallafall. Jag var hos tandläkaren idag varav en student var med, finns inget ont att säga om någon utav dom. Professionella, omhändertagande och inkännande.
Ingreppet tog nästan två timmar och någon gång under denna tiden så säger tandläkaren att "nu kan du få stänga munnen och vila lite" varav min käke stänger lite hackigt och kort därefter känner jag som om studenten smeker lite halvt med ett finger över kinden på mig två gånger.
Jag hade fått lugnande pga rädsla så jag tänkte inte mer på det just där och då. Sen slog tanken mig att jag kanske dreglat utan att märka det pga bedövningen, men då borde det ju hänt flera gånger.

Så, vad säger ni? Hade jag tur att träffa en väldigt omhändertagande student eller är detta lika vanligt förekommande inom tandvården bara att jag hittils missat det?
Mest tramsiga tråd jag läst i år..
Citera
2025-11-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Tur att vi är olika då, för fy fan vad jag inte gillar när folk nynnar på ett onaturligt sätt, i onaturliga situationer. Har stött på några såna kvinnor, men tack och lov inte i tandläkarstolen.

Skulle nog krävas bra mycket fingertoppskänsla för att jag inte skulle bli grovt obekväm av en nynnande och handpåläggande tandläkare tror jag. Brrr jag ryser av bara tanken.

Det var nynnande på ett naturligt sätt!

Citat:
Det här var två män och jag är en kvinna.
Folk verkar gilla att anta att alla här inne är 25 åriga pojkar med 7 cm snopp

Hade det varit 2 män så hade jag nog aldrig satt min fot där igen!
Senast redigerad av torteras78 2025-11-18 kl. 12:02.
Citera
2025-11-18, 12:03
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oiiih
jag har med fått pattarna i fejjan under en rotfyllning jag vet hur det är,det är så att det kan uppkomma behagliga spänningar/krypningar i brösten emmelanåt,,och den enda sättet att bli av med späningarna/krypningarna är att ge brösten fysisk direkt stimuli,,,,vilket blir som en liten, men behaglig orgsam,så varför inte med mitt ansikte som medel..
Jag har fått det av två olika tandläkare, en med stora naturals och den andra hade skaffat sillisar och kanske hade dåligt koll, man borde få främmande kvinnors bröst i ansiktet oftare tycker jag!
TS!! Det är liksom en del av jobbet att se till att patienten känner sig trygg och omhändertagen, helt normalt!!
Citera
2025-11-18, 12:23
Medlem
Min tandläkare trycker alltid sina bröst i bakhuvudet på mig.. lutar sig också mot händerna när de är på armstöden.

Liten 25 årig utländsk tjej. Hon måste ju märka detta själv. Jäkligt skumt
Citera
2025-11-18, 12:26
Medlem
Ska du inte anmäla för sexuella trakasserier ochså?? Idiot. Väx upp
Citera
2025-11-18, 13:28
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Jag tycker snarare det är tvärtom. Ok om man ligger inne efter operation osv men på vanliga vårdcentraler är väl knappast "ömhet" vanligt. Då tycker jag det är vanligare hos tandläkaren, främst sköterskor som "klappar" på en, antagligen för att tandläkarskräck är så vanligt, finns ett starkt incitament inte minst för privata tandläkare att behålla kunder om man är trygg och nöjd.

Intressant svar. Tack! Istället för hur majoriteten av kommentarsfältet ser ut.
Det stämmer iofs även för mig gällande VC, förutom vid provtagning där dom alltid är så försiktiga och förklarar så fint.

Men undersökningar utav läkare, lättare stygn utav ssk, gyn undersökning (förutom en) tycker jag alltid dom är väldigt fina fast dom inte hade behövt vara det. Inte genom att hålla handen kanske, men en lättare strykning och ömma på rösten har dom nog alltid varit varje gång.
Såklart även sjukhus som du nämner men det har jag bara ett minne utav.

Aldrig varit med om att dom är såhär hos TL förrän nu, varken syrrorna eller TL själv. Men som du säger klingar det bra med återkommande kunder. Jag har dock aldeig varit hos en privat.
Citera
2025-11-18, 13:29
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Mest tramsiga tråd jag läst i år..

Du föredrar att prata om politik ser jag. Förstår det då.
Citera
2025-11-18, 13:30
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ska du inte anmäla för sexuella trakasserier ochså?? Idiot. Väx upp

Varför skulle jag det? Har du läst tråden eller tycker du bara om att jump to conclusions?
Förstår ju varför världen ser ut som den gör efter detta kommentarsfält.
Citera
2025-11-18, 13:31
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Min tandläkare lutade sig emot mitt huvud när jag gjorde en fyllning förra veckan. Är detta också ett tecken på något?

Prova läs i tråden innan du hoppar till slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in