2025-11-17, 16:37
Medlem
NeverForgetKirks avatar
I varenda tv-program nu för tiden så är det alltid män som ska gråta över minsta lilla, har ni också tänkt på det? Inget fel i att gråta och känna sorg men det känns som att män gråter över allting idag, åtminstone i tv. Kan räcka med en liten schism med en annan programdeltagare och mannen börjar gråta senare framför kameran.

I tidningarna läser man varje dag rubriker som "här bryter han ihop" och "..kan inte hålla tillbaka tårarna".

Varför är det så och inbillar jag mig bara att det är mer sånt nu än förr?
Citera
2025-11-17, 16:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverForgetKirk
I varenda tv-program nu för tiden så är det alltid män som ska gråta över minsta lilla, har ni också tänkt på det? Inget fel i att gråta och känna sorg men det känns som att män gråter över allting idag, åtminstone i tv. Kan räcka med en liten schism med en annan programdeltagare och mannen börjar gråta senare framför kameran.

I tidningarna läser man varje dag rubriker som "här bryter han ihop" och "..kan inte hålla tillbaka tårarna".

Varför är det så och inbillar jag mig bara att det är mer sånt nu än förr?

Kan du ge exempel?
Citera
2025-11-17, 16:44
Medlem
NeverForgetKirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kan du ge exempel?

Det mest färska exemplet jag kommer på är väl Pärleros som grät i Förrädarna:

Pärleros tårar – efter lögnerna i avsnitt 2 av ”Förrädarna”

Sen ska det alltid gråtas i Så mycket bättre och liknande program.
Citera
2025-11-17, 16:46
Medlem
Brist på testo.
Citera
2025-11-17, 16:47
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverForgetKirk
Det mest färska exemplet jag kommer på är väl Pärleros som grät i Förrädarna:

Pärleros tårar – efter lögnerna i avsnitt 2 av ”Förrädarna”

Sen ska det alltid gråtas i Så mycket bättre och liknande program.

Tack för exemplet. Tyvärr har sådana program aldrig intresserat mig, sådant som bara handlar om mänskliga relationer.
Citera
2025-11-17, 16:47
Medlem
Sagodjurs avatar
https://www.svd.se/a/53fcd47d-5da9-3...-blivit-bra-tv

tog upp tårar i tv redan 2012
Citera
2025-11-17, 17:35
Medlem
Fantens avatar
Jag har betydligt mer intressanta saker att tänka på, typ månens inverkan på maskars matsmältning eller vattnets betydelse för sjöfarten under 1800-talets andra hälft.
Citera
2025-11-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har betydligt mer intressanta saker att tänka på, typ månens inverkan på maskars matsmältning eller vattnets betydelse för sjöfarten under 1800-talets andra hälft.
Jag skulle tro att vatten har varit en viktig förutsättning for sjöfart i alla tider, inte bara under 1800-talets andra hälft.
Citera
2025-11-17, 17:54
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Jag skulle tro att vatten har varit en viktig förutsättning for sjöfart i alla tider, inte bara under 1800-talets andra hälft.
Ja, förmodligen men helt säkra kan vi inte vara. Alltså behövs det mer funderingstid för detta ämne och då finns det inte tid att fundera över gråtande män på TV. Det innebär också att jag skulle behöva börja titta på TV.
Citera
2025-11-17, 20:00
Medlem
NeverForgetKirks avatar
En del av feminiseringen av män. Det är numera socialt accepterat att gråta över struntsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in