• 1
  • 2
2025-11-17, 11:33
Medlem
Hej !

Jag är en man i 30 årsåldern. Jag har både ADD och asperger . Jag har testat det mesta i medicin väg, inget har funkat . Främst medicering mot ångesten . Jag orkar inte mer och är nära klippkanten. Så nu börjar jag fundera på cannabis eller CBD olja . Hade detta funkat mot min gnagande kliande känsla inombords ? Vilken cannabis så jag köpa ? Har aldrig testat cannabis innan . Vad ska jah tänka på ? Tacksam för svar .

Mvh
Senast redigerad av Danieisanss 2025-11-17 kl. 11:45. Anledning: Fel
Citera
2025-11-17, 11:48
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Om inte mediciner har hjälpt kommer inte gräs hjälpa heller. Har du testat att träna?
Citera
2025-11-17, 12:09
Medlem
Jag är pro cannabis, men det känns som att det kanske finns annat att testa för ångesten. Längre promenader, gärna i skog och natur funkar bra.
Funkade för mig, problemet var att jag inte kan gå 24/7, men hjälper mycket.
Om du vill köra på med röka så skaffa en liten nybörjar bong. Förhoppningsvis har du en bekant som kan fixa bra gräs annars blir det att riska lite.
Ha en bra plats, hemma och det kan eventuellt behövas ljus för att dölja doften. Finns mycket att läsa på om döljandet av lukten.
Ladda lite i bongen, finns youtube guides för hur du gör.
Du kan få ett blodsocker fall av rökat så bra att ha nåt för det och potentiella munchies som kan hända.
Citera
2025-11-17, 12:15
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieisanss
Hej !

Jag är en man i 30 årsåldern. Jag har både ADD och asperger . Jag har testat det mesta i medicin väg, inget har funkat . Främst medicering mot ångesten . Jag orkar inte mer och är nära klippkanten. Så nu börjar jag fundera på cannabis eller CBD olja . Hade detta funkat mot min gnagande kliande känsla inombords ? Vilken cannabis så jag köpa ? Har aldrig testat cannabis innan . Vad ska jah tänka på ? Tacksam för svar .

Mvh
Ingen drog eller “självmedicinering” är säker eller rekommenderad för ADD/Asperger utanför vården.
Egna försök med alkohol, cannabis, amfetamin-liknande preparat eller andra substanser är riskfyllda och kan förvärra symtom.
Man får försöka göra allt annat som erbjuds och/eller som är möjligt och ofarligt.
Har du gjort allt annat helhjärtat?
ALLT ANNAT HELHJÄRTAT?
Berätta vad du gjort.
Citera
2025-11-17, 12:17
Medlem
mingtians avatar
Kanske kan hjälpa mot något. Mirakel? Troligtvis inte.

Skulle gissa att det är bäst att iaf dosera
Cbn som en medicin om ska använda sig av det som en sådan, inte bara lägga sig på soffan och röka sig efterbliven efter behag för dagen.

Ingen aning om hybrid, sativa eller indica vore bäst. Eller om det finns strains som är bättre än andra.

Bäst vore nog att odla det själv och noga dokumentera antal milligram som är behjälpliga för dig.
Citera
2025-11-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Om inte mediciner har hjälpt kommer inte gräs hjälpa heller. Har du testat att träna?

Hej. Jag har strikta rutiner med bpde gym och promenader . Tränar 4 ggr vecka plus 2 lång promenader per dag. Så ja, jag göt allt jag kan och har gjort allt jag kan . Men ångesten försvinner inte . Känner mig hjälplös
Citera
2025-11-17, 12:35
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Hej !

Mvh
Jag säger rök på! Har hjälpt mig med mina diagnoser och mina känslor om att jag inte passar in.
Har kanske inte hjälpt att fixa "problemen" men har hjälpt mig enormt med att acceptera vem jag är och hur jag är.
Gör det enkelt för dig själv och köp en thca vape och puffa tills du är nöjd.
Då slipper du allt fifflande med hash och jointar vilket du måste gömma undan och stressa med, paranoia och allt det.
Citera
2025-11-17, 12:39
Medlem
Citat:
Hej. Jag har strikta rutiner med bpde gym och promenader . Tränar 4 ggr vecka plus 2 lång promenader per dag. Så ja, jag göt allt jag kan och har gjort allt jag kan . Men ångesten försvinner inte . Känner mig hjälplös

Har du prövat att äta extra nyttigt? Undvika kända allergener och ultraprocessad mat?

Sociala relationer är också viktigt, försök att vårda dem. Lycka till!
Citera
2025-11-17, 12:55
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Gubben säger att han håller på att ta livet av sig och ni tror att lite nyttigare kost ska hjälpa...
Låt honom bedöva sig lite.
Googla runt angående thca ellet läs lite här på flashback i "cannabanoider" fliken.
Helt lagligt änsålänge och HELT naturligt.
Thca är thc, ingen skillnad alls så kör på. Du klurar ut det.
Citera
2025-11-17, 12:58
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Jag tror inte cannabis är rätt för dig och din situation. Cannabis kan, hos vissa individer, skapa mer ångest om det är något man redan lider av. Om man är isolerad kan det även bidra till ytterligare isolering och avskärmning mot omgivningen vilket inte skulle vara bra i din situation. Jag försökte skicka pm till dig för att prata lite men det går inte eftersom du inte har 50 posts. Hör gärna av dig när du kommit upp i 50 om du önskar prata mer och eventuellt vill brainstorma kring alternativa lösningar.

Ta hand om dig!
Citera
2025-11-17, 13:07
Medlem
Citat:
Hej !

Mvh

Psykedeliska är ett mycket bättre alternativ för dig. Speciellt eftersom att du kan bota och lära dig att leva med dina besvär istället för att ha gräs/medicin som en krycka för att hantera vardagen.
Citera
2025-11-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014

Vill du utveckla? Finns gott om människor som inte svarar spec bra på läkemedel men som gärna använder cannabis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in