2025-11-17, 03:18
Medlem
vasaduellers avatar
Alla är olika och det finns såklart många kvinnor som inte bryr sig om mäns kroppslängd, eller som föredrar medellånga eller korta män.

Men det känns som om det har varit en stark trend under många år, att ganska många kvinnor attraheras av långa män. Det räknas upp som en positiv egenskap och ibland kan det nästan låta som om det är den viktigaste egenskapen hos män. Ju längre desto bättre. Lite som motsvarigheten till stora bröst hos kvinnor, men helt tillåtet att prata om öppet.

Vad är det som kvinnor gillar med lång kroppslängd hos män? Jag ser ingen logik i det, eftersom det inte innebär någon fördel. Men det finns ju ingen logik i att män gillar stora bröst heller, då det inte innebär någon fördel. Ger det välbefinnande hos en kvinna att se på långa män? Fantiserar kvinnor om sex med långa män? Eller är det mer av trend/status för en kvinna att ha en lång man (imponera på andra kvinnor) än direkt attraktivt för kvinnan själv?

Kort sagt, går det att förklara vad faschinationen över kroppslängd går ut på?
Citera
2025-11-17, 03:21
Medlem
Jag vet inte men tror många kvinnor vill att männen i alla fall ska vara längre än de är!
Citera
2025-11-17, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Alla är olika och det finns såklart många kvinnor som inte bryr sig om mäns kroppslängd, eller som föredrar medellånga eller korta män.

Men det känns som om det har varit en stark trend under många år, att ganska många kvinnor attraheras av långa män. Det räknas upp som en positiv egenskap och ibland kan det nästan låta som om det är den viktigaste egenskapen hos män. Ju längre desto bättre. Lite som motsvarigheten till stora bröst hos kvinnor, men helt tillåtet att prata om öppet.

Vad är det som kvinnor gillar med lång kroppslängd hos män? Jag ser ingen logik i det, eftersom det inte innebär någon fördel. Men det finns ju ingen logik i att män gillar stora bröst heller, då det inte innebär någon fördel. Ger det välbefinnande hos en kvinna att se på långa män? Fantiserar kvinnor om sex med långa män? Eller är det mer av trend/status för en kvinna att ha en lång man (imponera på andra kvinnor) än direkt attraktivt för kvinnan själv?

Kort sagt, går det att förklara vad faschinationen över kroppslängd går ut på?

Går inte att jämföra med stora tuttar. Mer med kvinnors längd isåfall, då jag fått intrycket av att män gillar kortare kvinnor, så lite omvänt.

Men jag tycker det är löjligt, för de männen brukar vara nöjda om kvinnan är kortare. Har aldrig sett något som att kvinnan måste vara minst/max 160cm lång eller nåt.

Men kvinnor har ratat mig för att jag är 178 och inte 180 som deras gräns är. Som att de skulle se skillnad på eller märka av 2 jävla cm.
Citera
2025-11-17, 05:14
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag kan inte svara på frågan riktigt, men kom att tänka på en annan tråd där en kvinnlig användare som helt verkar sakna sexuell erfarenhet ställde en jäkligt bra fråga.

Kvinnors lår kom på tal och flera män i tråden var överens om att kvinnor gärna får ha mjuka, lite mulliga lår, det kunde inte den här kvinnan förstå.

Hon hade en jäkligt bra poäng, lår, vadå lår? Vad gör ni med låren i sängen? Ja, jag älskar själv mjuka, mulliga lår, men vad fasen gör jag med dem i sängen? Särar på dem, men vad mer?
Citera
2025-11-17, 05:15
Medlem
Jag kan bara svara för mig själv, men jag är en av alla dessa kvinnor som föredrar långa män och ser längden som en vital faktor i valet av partner.
Dels av praktiska skäl då jag själv inte är jättekort (171 cm), dels då jag tycker att långa, slanka och vältränade män är det vackraste som finns, dels då jag älskar känslan av att bli omsluten av en stor mans starka armar, älskar att bli hållen och få känna mig beskyddad.
Sex med högresta män är också nåt särskilt, jag upplever dem mest maskulina, jag tillåts vara den feminina och lätt undergivna kvinna jag är. Att få känna tyngden av en lång och hård mans-lekamen över min mjuka kropp tänder mig oerhört.
Senast redigerad av Kxxxx 2025-11-17 kl. 05:41.
Citera
2025-11-17, 05:35
Medlem
Det är ingen grej, bara osäkra långkillar som får det att låta som att de har någon slags fördel. Tjejer vill ha lite längre killar. Tjejer på 160 cm vill ha killar på 170 cm, tjejer på 170 cm vill ha killar på 180 cm, tjejer på 180 cm vill ha killar på 190 cm, och så vidare. Om en tjej på 160 cm vill ha en kille på 190 cm, låter det snarare som en fetisch och psykologiska problem. Samma sak med killar på 190 cm som vill ha en liten tjej på 160 cm, då är det nästan peddovarning.
Citera
2025-11-17, 05:46
Medlem
Jag är kvinna och för min del så vill jag bara att han är lite längre än mig. Jag är 165 cm, har dejtat män som varit 172-173 cm och det kanske har känt lite som på gränsen ändå men har han många fina sidor så förbiser jag det ☺️
Jag har också träffat en som varit typ 2 meter och jag tycker han var alldeles för lång, då kände jag mig som en dvärg 😂 lagom är bäst!
Citera
2025-11-17, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennispelaren
Det är ingen grej, bara osäkra långkillar som får det att låta som att de har någon slags fördel. Tjejer vill ha lite längre killar. Tjejer på 160 cm vill ha killar på 170 cm, tjejer på 170 cm vill ha killar på 180 cm, tjejer på 180 cm vill ha killar på 190 cm, och så vidare. Om en tjej på 160 cm vill ha en kille på 190 cm, låter det snarare som en fetisch och psykologiska problem. Samma sak med killar på 190 cm som vill ha en liten tjej på 160 cm, då är det nästan peddovarning.

Nej, men vi kan väl låtsas om vi blundar och håller för öronen.

Men i verkligheten så ger det otroliga fördelar att vara lång. I sängen så blir det mycket mera smidigt och följsamt man är åtminstone 20 cm längre än kvinnan.

Och det är inte bara kvinnors preferenser heller, för det finns fullt mätbara korrelationer mellan tex längd och lön.
Citera
2025-11-17, 06:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Vad är det som kvinnor gillar med lång kroppslängd hos män? Jag ser ingen logik i det, eftersom det inte innebär någon fördel.

Jösses. Du har mycket att lära om ämnet ser jag.

Det ligger i människans arv och instinkter att söka oss till partners med vissa fördelaktiga attribut. En lång man har oftast mer styrka och lättare att försvara sig, sin partner och avkomman.

Samma när män ska bilda lag så har en lång man en självklar plats i laget. Det är därför långa män oftast har lättare för att göra karriär, tjänar mer pengar och lägger ner fler damer.

Det är därför en lång man som ser ut som en påse skridskor i ansiktet oftast ändå med rätt skor, kläder och självsäkerhet kan plocka dam efter dam.

Jämför med hur killar gillar stora tuttilurer på flickor. Det signalerar något. På samma vis som breda höfter signalerar något.

Det är alltså instinkter från vårat arv som har präglat oss sen många tusentals år som ligger bakom detta.
Citera
2025-11-17, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nej, men vi kan väl låtsas om vi blundar och håller för öronen.

Men i verkligheten så ger det otroliga fördelar att vara lång. I sängen så blir det mycket mera smidigt och följsamt man är åtminstone 20 cm längre än kvinnan.

Och det är inte bara kvinnors preferenser heller, för det finns fullt mätbara korrelationer mellan tex längd och lön.
"Otroliga fördelar" "Fullt mätbara preferenser"
bara teoretiska påståenden från någon som inte riktigt lyckas få till det.

Jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som är 20-30 cm kortare än mig, man vill ha ungefär samma längd, det är normalt. Men om du vill göra dina egna beräkningar och kalkyler så kan du säkert hitta något att övertyga dig själv om.
Citera
2025-11-17, 06:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennispelaren

Fast har du 10 cm klackar på dig så blir ni ju lika långa, tror 20 cm skillnad eller mer är det bästa. Nej, ska man ut och typ representera så ska mannen naturligtvis vara längre än kvinnan även när hon har högklackat på sig.
Citera
2025-11-17, 06:32
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Stark trend så länge människan har funnits säger jag! Dom vill ha en karl som kan beskydda dom små liven och avkomman! En stor kramgo nallebjörn som kan ryta till jävligt rejält mot hot om så behövs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in