Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-05, 21:32
  #1
Medlem
Sat hemma hoss en polare och skulle uppgrader antivirus program men som vanligt skulle något krångla och medans jag sökte serial kördes datorn öppen.

Naturligtvis får jag in någon skit på hans dator....

Programet tycks reagera på ordet antivirus och även på norton.
När jag försöker göra installationen stängs programet ner efter 3 sekunder och om man förösker googla på antivirus stängs browsern ner.
Även regedit och msconfig stängs ner om man vill in där.

Hade ett liknande problem (på samma killes dator) för något år sedan men det var strax efter nyinstallation så då var det smidigast att formatera. något som inte är lite "lätt" nu.

Någon som känner igen symptomen? eller ännu hällre vet hur det löses.
Citera
2006-09-06, 06:35
  #2
Medlem
terminator t-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narja
Sat hemma hoss en polare och skulle uppgrader antivirus program men som vanligt skulle något krångla och medans jag sökte serial kördes datorn öppen.

Naturligtvis får jag in någon skit på hans dator....

Programet tycks reagera på ordet antivirus och även på norton.
När jag försöker göra installationen stängs programet ner efter 3 sekunder och om man förösker googla på antivirus stängs browsern ner.
Även regedit och msconfig stängs ner om man vill in där.

Hade ett liknande problem (på samma killes dator) för något år sedan men det var strax efter nyinstallation så då var det smidigast att formatera. något som inte är lite "lätt" nu.

Någon som känner igen symptomen? eller ännu hällre vet hur det löses.

Kan vara ett adwaer vid namne Spypc som orsakar att det inte går att
installera antivirus program eller så är datoren för smittad

dra ut nätverks sladden till datoren och formatera hårddisken installera om windows på nytt utan nätverket igång

installera antivirus programet

se också till att besöka windows update

gratis antivirus och brandvägg finns i en artikel av idg
http://sakerhet.idg.se/ArticlePages/...51_SOS.dbp.asp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback