För 2 veckor sen började jag få ont i båda knälederna. Blev rejält dåligt på tredje dagen jag gick som om jag vore 90 år gammal. Tvungen att ha knäna lite böjda. Raka knän och böjda knän gjorde ont som fan.
Gick över efter ytterligare 3 dygn. Kunde träna normalt studsa runt som en kanin.
Fick efter nån dag efter knä problemen ont i handlederna. Kunde inte biceps curla. Ont i en vecka. och i mitten av denna "handledsvecka" fick jag även ont i fot/ankel lederna.
Inne på början av vecka 3 nu. Har bara obetydligt ont i handlederna nu lär gå över imorgon. Knän och anklar är felfria.
Vafan va detta för skit? Aldrig vart med om något liknande?
Inga övriga symptom. Inga förkylning eller influensa symtom förutom ledvärk.
Ta kontakt med läkare,
Artros går lite i vågor för mig, ena veckan knä andra höft osv
Går som 90 åring nu så jag har haft ihärdiga smärtor i höften senaste veckan
Tränar du mycket TS? Det låter som mig bara som du kanske tränat för tungt/ofta? Om du rör på dig i vardagen/har ett fysiskt arbete så kan man inte kötta på på gymmet som om man var 18. Jag får liknade symptom när jag kört riktigt tungt en period, arbetade på ett sjukhus med hårda golv samtidigt som jag körde marklyft och knäböj som en dåre. Mina höfter kändes som hos en 90 åring. Jag fick lugna mig och vila mer ifrån gymmet och så försvann det.
Ont och smärta i leder är ofta artros. Men enligt din beskrivning så får man tankarna att det även kan vara reumatism.
Jag skulle kolla detta med VC först för att få igång en diskussion om vad det kan vara.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!