Citat:
Ursprungligen postat av
ChevyOne
Har suttit nu på karsudden i 7 år sen 2 år på helix i stockholm för ett brott som skulle gett mig 2 år på kåken.
Det är helt vrickat hur dom gör här på rättpsyk dom låter en sitta kvar hära i flera flera år om man typ tar droger så får man 1 år extra påbackning direkt det har hänt mig minst 10 gånger hära och det är därför jag har varit kvar här så länge och ibland har jag slagits mot personalen men jag tycker det är helt jävla absurt att sitta kvar här så länge bara pga droger och det är ingen som har insyn eller vet om att det är så hära på rättpsyk jag vet flera styckna som suttit i 20+ år bara pga droger så jag är inte den enda..
Man tycker politikerna skulle börja upp ögonen och se vad som verkligen sker innanför dom här murarna och det är flera som tagit självmord här också bara för dom blivit så starkt straffade nästan alltid är det pga droger
Sen är det 1 person här som satt på min gamla avdelning som fick för mycket medicin sen finns det en läkare här som dödat 2 personer med för mycket medicin och han fick bara foten sen böt han sjukhus hit till karsudden ska det ens kunna gå till så hära i dagens rättsamhälle?
Snart inför den oändligt vise Gunnar Strömmer förvaringsstraff då kan vem som helst sitta hela livet inlåst i en cell även om straffet egentligen skulle varit 1 års fängelse.
Vad var det för brott som först fick dig in på rättspsyk om man får fråga?
Insynen in i psykiatrin är nog inte så god, de stackarna som hamnar där är ganska rättslösa.
Politikerna är de som har yttersta ansvaret.