• 1
  • 2
Igår, 19:01
Medlem
Har suttit nu på karsudden i 7 år sen 2 år på helix i stockholm för ett brott som skulle gett mig 2 år på kåken.

Det är helt vrickat hur dom gör här på rättpsyk dom låter en sitta kvar hära i flera flera år om man typ tar droger så får man 1 år extra påbackning direkt det har hänt mig minst 10 gånger hära och det är därför jag har varit kvar här så länge och ibland har jag slagits mot personalen men jag tycker det är helt jävla absurt att sitta kvar här så länge bara pga droger och det är ingen som har insyn eller vet om att det är så hära på rättpsyk jag vet flera styckna som suttit i 20+ år bara pga droger så jag är inte den enda..

Man tycker politikerna skulle börja upp ögonen och se vad som verkligen sker innanför dom här murarna och det är flera som tagit självmord här också bara för dom blivit så starkt straffade nästan alltid är det pga droger

Sen är det 1 person här som satt på min gamla avdelning som fick för mycket medicin så han dog sen finns det en läkare här som dödat 2 personer med för mycket medicin och han fick bara foten sen böt han sjukhus hit till karsudden ska det ens kunna gå till så hära i dagens rättsamhälle?
Senast redigerad av ChevyOne Igår kl. 19:05.
Citera
Igår, 19:06
Medlem
OnkelUnkass avatar
Ännu mer vrickat att folk på rättspsyk tydligen har tillgång till internet.

F ö är det enbart positivt att människor på rättspsyk aldrig släpps ut igen, det är inga vi någonsin behöver ha ut i samhället igen
Citera
Igår, 19:07
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChevyOne
Har suttit nu på karsudden i 7 år sen 2 år på helix i stockholm för ett brott som skulle gett mig 2 år på kåken.

Det är helt vrickat hur dom gör här på rättpsyk dom låter en sitta kvar hära i flera flera år om man typ tar droger så får man 1 år extra påbackning direkt det har hänt mig minst 10 gånger hära och det är därför jag har varit kvar här så länge och ibland har jag slagits mot personalen men jag tycker det är helt jävla absurt att sitta kvar här så länge bara pga droger och det är ingen som har insyn eller vet om att det är så hära på rättpsyk jag vet flera styckna som suttit i 20+ år bara pga droger så jag är inte den enda..

Man tycker politikerna skulle börja upp ögonen och se vad som verkligen sker innanför dom här murarna och det är flera som tagit självmord här också bara för dom blivit så starkt straffade nästan alltid är det pga droger

Sen är det 1 person här som satt på min gamla avdelning som fick för mycket medicin sen finns det en läkare här som dödat 2 personer med för mycket medicin och han fick bara foten sen böt han sjukhus hit till karsudden ska det ens kunna gå till så hära i dagens rättsamhälle?

Snart inför den oändligt vise Gunnar Strömmer förvaringsstraff då kan vem som helst sitta hela livet inlåst i en cell även om straffet egentligen skulle varit 1 års fängelse.

Vad var det för brott som först fick dig in på rättspsyk om man får fråga?

Insynen in i psykiatrin är nog inte så god, de stackarna som hamnar där är ganska rättslösa.

Politikerna är de som har yttersta ansvaret.
Citera
Igår, 19:11
Medlem
kyrkstockens avatar
TS, du sitter inte på rättspsyk för ett brott utan för att du utgör en fara för allmänheten.

Du kunde ha suttit inne lika länge på karsudden utan att ha begått ett brott om du utgör en fara för allmänheten.

Du måste ha träffat folk där som inte begått brott, eller hur?
Citera
Igår, 19:29
Medlem
Har du rättighet att ta del av dina journaler? Som jag förstår det så görs det en omprövning var sjätte månad som avgör om ni på Karsudden är i fortsatt behov av vård.

Vet du vad du har fått för diagnoser?
Citera
Igår, 20:02
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Ännu mer vrickat att folk på rättspsyk tydligen har tillgång till internet.

F ö är det enbart positivt att människor på rättspsyk aldrig släpps ut igen, det är inga vi någonsin behöver ha ut i samhället igen
Vad är det för vrickat med det?
Citera
Igår, 20:12
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Vad är det för vrickat med det?

Att psykiskt sjuka som sitter inspärrade har oövervakad kontakt med omvärlden vilket gör att de kan planera flyktförsök med utomstående, koordinera drogsmuggling in på anstalten och bedriva trakasserier gentemot sina offer. Sverige är ett jävla lallarland, psykfallen på rättpsyk ska självklart inte ha tillgång till internet, och anser du något annat så har du ett allvarligt fel i huvudet
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Citat:
Att psykiskt sjuka som sitter inspärrade har oövervakad kontakt med omvärlden vilket gör att de kan planera flyktförsök med utomstående, koordinera drogsmuggling in på anstalten och bedriva trakasserier gentemot sina offer. Sverige är ett jävla lallarland, psykfallen på rättpsyk ska självklart inte ha tillgång till internet, och anser du något annat så har du ett allvarligt fel i huvudet
Klart de ska ha tillgång till internet, de har ju fått vård av en anledningen. Finns ingen anledning att straffa de som är där.
Citera
Igår, 20:20
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Klart de ska ha tillgång till internet, de har ju fått vård av en anledningen. Finns ingen anledning att straffa de som är där.

Jag är medveten om att du är en total idiot, men det där var en riktigt hjärndöd kommentar t o m för att komma från dig.
De har inte fått vård: de får vård, och ska av anledningarna jag nämnde självklart inte ha tillgång till internet under tiden de vårdas. Anledningen till att de f ö får vård är för att de begått brott under pågående psykisk sjukdom, individerna ska därav behandlas som alla andra kriminella.
Citera
Igår, 20:23
Medlem
Citat:
Jag är medveten om att du är en total idiot, men det där var en riktigt hjärndöd kommentar t o m för att komma från dig.
De har inte fått vård: de får vård, och ska av anledningarna jag nämnde självklart inte ha tillgång till internet under tiden de vårdas. Anledningen till att de f ö får vård är för att de begått brott under pågående psykisk sjukdom, individerna ska därav behandlas som alla andra kriminella.

Vad menar du att de ska göra med internet? De har väl rätt att exempelvis lyssna på ljudböcker och maila familj och nära och kära? De är sjuka, ska man straffa sjuka människor tycker du?
Citera
Igår, 20:29
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Vad menar du att de ska göra med internet? De har väl rätt att exempelvis lyssna på ljudböcker och maila familj och nära och kära? De är sjuka, ska man straffa sjuka människor tycker du?

Läs vad jag redan skrivit, idiot.

De får skicka brev om de vill ha kontakt med "nära och kära", och läsa böcker. Precis som alla andra som sitter i fängelse.

Självklart ska dessa avarter till människor straffas. Rättspsyk ska inte vara någon jäkla semester. De ska sitta inspärrade i madrasserade celler och medicineras tills de bedöms inte längre utgöra en fara för allmänheten.
Citera
Igår, 20:38
Medlem
Citat:
Läs vad jag redan skrivit, idiot.

De får skicka brev om de vill ha kontakt med "nära och kära", och läsa böcker. Precis som alla andra som sitter i fängelse.

Självklart ska dessa avarter till människor straffas. Rättspsyk ska inte vara någon jäkla semester. De ska sitta inspärrade i madrasserade celler och medicineras tills de bedöms inte längre utgöra en fara för allmänheten.

Nä, det är inte rätt väg att gå. De ofta hör röster och lider av schizofreni som de förhoppningsvis kan få medicinering för. De är också människor. Många som sitter där är helt ofarliga när de tar sina mediciner.

Du har en gammalmodig och föråldrad inställning till människor med psykiska sjukdomar och schizofreni. Det handlar inte om någon semester.

Det är inte problem att de har tillgång till internet om läkaren gör den bedömingen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in