Citat:
Ursprungligen postat av
citymormor
Ja, men dom är ändå där, vid sidan om.
Med legaliseringslogiken så skall vi alltså göra brott lagliga om tillräckligt många begår brotten, skall vi legalisera att skjuta och spränga med? Våldtäkt? Gängkriminalitet är ju ett växande problem, vi kanske skall göra det lagligt?
Tror snarare på att dra en djupare linje i sanden och lagföra även små brott hårdare, lås in alla. Så kan vi som inte knarkar, skjuter, spränger, våldtar leva vidare i ett lugnare samhälle.
Offerlösa brott ska inte vara olagliga till att börja med. Varken skjutningar, sprängningar eller våldtäkter är offerslösa. Det är däremot att röka gräs. Att du ekvivalerar dom visar på din oärlighet eller ditt oförstånd och visar på din oförmåga att förstå större samhällsproblem. Har du hört talas om konceptet att du får göra vad du vill så länge du inte skadar någon annan?
Det skadar samhället att kriminalisera så många hundratusentals människor då de får svårare att hitta jobb och försörja sig och till slut eskalerar med kriminaliteten och tär på samhället ytterligare, men du vill gå hårdare på den linjen. Gängkriminaliteten kommer som av en konsekvens av narkotikalagstiftningen, vilket ni kan dunka er i ryggen för, om ni hade ett uns av insikt.
Du är inte bättre eller mer förnäm än någon annan. Snarare har du unkna åsikter och är en livsfara för ett frihetligt samhälle och bör därmed låsas in i El Salvador-liknande förhållanden där du kan raljera över att landet borde bli mer auktoritärt med de andra som dig som också sitter där. Jag föredrar gatulangare över din typ men skulle såklart föredra att det fanns bättre system för att få tag på gräs i det här landet, som coffee shops eller ett cannabisbolag.
Att du blir triggad av att andra röker är ditt problem, och samhället kommer inte anpassa sig efter ditt tycke.
Citat:
Ursprungligen postat av
networkdiskitis
Ah så kanske det är, jag har ingen koll. Formligen är det väl typ ofta i samband med typ andra brott eller typ att vissa ser eller är så jävla påtända att det inte går att ta miste på det. Att dom plockas då. Ah det är säkert som du säger. För jag kan inte tänka mig att snuten oftast helt random bara åker hem till nån enbart för att ta ett piss eller blodprov utan annan misstanke, det är ju förmodligen då i samband med nån annan form av anmälan, eller konstigt beteende på krogen typ.
Polisen lägger sin fokus på "ekonomiskt utsatta" områden så dessa människor blir oproportionerligt straffade. Kanske luktade det i porten och polisen följer sin näsa, eller så patrullerar de förorterna hela tiden och ser på någon ute som de muddrar för att hitta något.
Enda gången polisen tar de som inte är ekonomiskt utsatta är när de är på krogar och klubbar och kollar folk efter ladd på toaletten eller liknande.
Polisen skadar samhället enormt, allt för att putsa upp sin statistik för att den är urusel och försöka få det till att de faktiskt gör sitt jobb, men alla som kan läsa statistiken förstår vilket stort problem det är att ringa bruk är den enskilt största gruppen av "lösta" fall.