• 3
  • 4
2025-11-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Nu är det ganska få muslimer på Balkan. Betydligt fler i Tyskland och Frankrike. Känner folk från balkan som är både muslimer och inte. Vissa jobbar hårt andra inte. Skulle kanske säga att de har ett hetsigare temperament överlag.

Hetsigt temperament har inget med hårt arbetande att göra.

Snarare tvärt om då dessa hittar anledning att hata.

För att återgå till topic så tycker jag man borde skicka hem alla muslimer eller låta dom vara i något muslimskt land där sharia är okej.
Citera
2025-11-15, 20:30
Medlem
Lavas avatar
Gruppen som inte är troende muslimer fungerar generellt bra.
Citera
2025-11-15, 20:32
Medlem
Bosnier är inte riktigt muslimer. Bara historiskt och till viss del i traditionerna. Men de lever knappast muslimskt. De lever och har samma kultur som övriga Jugoslavien och dessutom dricker ganska mycket. De är väldigt sekulära. De är mer präglade av Balkankultur än islam.

Det är förmodligen därför bosnier är några av de bästa folken med muslimsk bakgrund. Ofta arbetsamma, ärliga och reko folk.
Citera
2025-11-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Hetsigt temperament har inget med hårt arbetande att göra.

Snarare tvärt om då dessa hittar anledning att hata.

För att återgå till topic så tycker jag man borde skicka hem alla muslimer eller låta dom vara i något muslimskt land där sharia är okej.

Jag håller med. Européerna sover forfarande, men det kommer komma en tid där vi i Europa nödgas organisera oss i stor skala och göra upp med islam. Då måste vi återigen visa vad organiserad och väl planerad krigföring innebär.
Citera
2025-11-15, 20:42
Medlem
Som vilka svenskar som helst både idioter och trevliga.

Även i denna invandrar rush så fick vi en massa nya kriminella gäng som drog Sverige nedåt men jag vill ändå påstå att det är en stor skillnad på dessa muslimer och muslimer från Mellanöstern och Afrika.

Har även mött flera bosnier muslimer som inte gillar dessa nya muslimska invandrare och ser ned på dom.

Dom må dela religionen med dom men jag känner nånstans att dom fortfarande se sig själva som Europeer och vita. Det är ju också även dom som drabbas när mellanöstern och Afrikaner går på attack med rån osv eftersom bosnier i många fall kan se ut som en svensk. Senaste ex fick jag se idag när muslimer från Mellanöstern gnälldepå social medier att inte svenskar var arga på chauförren som dödade en massa folk pga att han var svensk. Dom kan inte se att han är bosniermuslim och blev arga för att inte vi reagear likadant som vi hade gjort om det var Mellanöstern eller Afrikan.
Citera
2025-11-15, 22:01
Medlem
Hälften av alla Bosnier är inte muslimer, de är kristna.

Vill ni veta vilken typ det är, kolla namnet låter det turkiskt så är det en muslim, annars är det en kristen. Turkiska namn tex Senad, Amir, Mehmed osv.
Citera
2025-11-15, 22:20
Medlem
De är extremt fyrkantiga i sitt arbete. Läser inte mellan raderna och ser ingen anledning till att vara trevliga eller bjuda till. Gör inte det lilla extra, skiter i konsekvenser och vill bara ha sin lön. Kroater och serber är trevligare och har lite mer i skallen men svenskar/nordeuropéer är alltid att föredra som kollegor.
Citera
2025-11-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingbos
I mitten på 90-talet kom det en Bosnisk muslim och började på.mitt jobb. Han var väldigt ambitiös och plikttrogen men inte någon direkt stjärna på jobbet som NC-operatör. Allt eftersom åren gick blev han allt bättre på sitt jobb men samtidigt så förvandlades han som person. Han såg sig som "bättre" än sina kollegor även om han inte var det och förväntade sig förmåner utöver vad kollegorna hade. Till slut hade hans tro på sig själv som bäst och berättigad till särbehandling stigit honom över huvudet och alla som opponerade sig var rasister och islamofober. Då firman är en av Sveriges största så fick han omplaceras och prova på jobb på andra avdelningar men efter fullständigt haveri i kontakter med HR och kollegor så fick han till slut sparken.
Är detta vanligt bland juggar/muslimer eller var han ett undantag?

Dom flesta juggar tror alltid att dom är bättre än alla andra oavsätt jobb/privat. Jag själv likaså tyvärr haha.

Men bosnier generellt har ofta hög arbetsmoral och dom flesta är duktiga på det dom gör. Seriösa, flitiga, trevliga.
Citera
2025-11-15, 22:59
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jobbigt vänsterfolk. Extrema neuroser kring etnicitet, religion osv. En bosnisk muslim, framförallt kvinnlig sådan, kommer inom fem minuter från det att du inlett samtal ha berättat att

1. Alla bosniska muslimer är väldigt sekulära, inte bär slöja och att det är en fördom bland västerlänningar att alla muslimer gör det.

2. Det är väldigt rasistiskt att vilja förbjuda slöja.

Inom tio minuter kommer den bosniska muslimen även ha berättat att

3. Det är en fördom att alla bosnier är kriminella.

4. Ha hunnit klaga på ett halvt dussin nära släktingar som är tungt kriminella.

Bra summerat. Inte för jag förstår hur någon orkar diskutera med dom mer än fem sekunder utan att vilja hänga sig för att slippa.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in