2025-11-14, 13:44
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Har du någonsin sett en katt eller hund som helt verkar sakna överlevnadsinstinkter?
Det är ungefär samma sak när det kommer till västerländska kvinnor.
Hundar är väl det närmaste vi kommer Kvinnor. Om man lämnar dem i en skog överlever de inte, för män har utfodrat dem i 1000-tals år tills de glömde hur man överlever själv. Hundar alltså.

Det är alltid kul att se Robinson-programmen på TV, särskilt de få säsonger när TV varit så elaka att de haft kvinno- och mans-lag. Dvs kackliga höns mot militärer.
Citera
2025-11-14, 13:52
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Den feministiska propagandamaskinen har skapat extremt många olyckliga femcels, kvinnor som hatar män, vilket är tråkigt. Dessa spär ofta på ett hat på män som bara blir starkare och starkare för varje ny medlem. Det blir som tydligast på sociala medier.

Det jag kan läsa hela tiden i debatter om brott, våld och sexuellt våld som kvinnor ingår i, påtalar de ofta att det är mäns fel. Män å andra sidan anklagar oftast invandrarna. Båda sidor gör ju grova generaliseringar. Samtidigt när du säger till en kvinna att det är invandrare som våldtar och begår brott... — ja, då är det nämligen "inte alla invandrare".

Dessa samma kvinnor väljer oftast trumvirvel... den politiska vänstern. De hatar högern som vill ha hårdare straff för kriminella och mindre kriminella invandrare i Sverige. Kontentan i det jag vill säga är att det verkar gå att generalisera åt ett håll, men inte det andra. Det är tydligen vi män det är fel på, och inte invandrarna.

Vad tycker ni om hyckleriet?

Förstå nu detta nu en gång för alla:

Det finns inget verkligt som heter femcel. ALLA kvinnor (förutom eventuellt dom med sjukdomar, störningar, åkommor etc) kan få en man när dom vill, bara dom sänker sin ribba tillräckligt lågt.

Män har det inte på samma sätt som kvinnor har det, punkt. Därför kan män bli ofrivilligt utan kvinna, dvs en incel. Medan kvinnor inte kan det.

On topic:
Lär dig att urskilja vad en generell tendens är och enskilda fall som du stött på! Gemene kvinna tycker inte att allt är alla mäns fel.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-11-14 kl. 13:56.
Citera
2025-11-14, 13:53
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag tror det räcker med att jag identifierar mig som +.
Det kan det kanske göra i vissa fall, beroende på kontext.
Citera
2025-11-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Förstå nu detta nu en gång för alla:

Det finns inget verkligt som heter femcel. ALLA kvinnor (förutom eventuellt dom med sjukdomar, störningar, åkommor etc) kan få en man när dom vill, bara dom sänker sin ribba tillräckligt lågt.

Män har det inte på samma sätt som kvinnor har det, punkt. Därför kan män bli ofrivilligt utan kvinna, dvs en incel. Medan kvinnor inte kan det.

On topic:
Lär dig att urskilja vad en generell tendens är och enskilda fall som du stött på! Gemene kvinna tycker inte att allt är alla mäns fel.

Det var det mest verklighetsfrånvända jag läst idag. Jag skulle gissa på att det finns fler femcels än incels faktiskt. Kvinnor som haft en tidigare dålig relation som gjort att de nu lever ofrivilligt singel och inte kan attrahera en ny romantisk partner. Med ditt argument är ingen ofrivilligt celibat, varken man eller kvinna, eftersom alla kan "sänka sin ribba tillräckligt lågt".

Kännetecken för incels och femcels är att de hatar varandra och beskyller varandra för alla sina misslyckanden i livet. Det faller på plats med alla kvinnor på sociala medier som beskyller män för alla världens problem. Ofta går man in på deras profiler och ser att de är singlar. Äldre, mognare kvinnor och kvinnor i förhållanden sysslar inte med detta i samma utsträckning.

Att skriva "män" i kommentarsfält är precis samma sak som att skriva "invandrare", men den ena är en okej generalisering samtidigt som den andra inte är, och man skriver "inte alla invandrare".
Citera
2025-11-14, 14:20
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Det var det mest verklighetsfrånvända jag läst idag. Jag skulle gissa på att det finns fler femcels än incels faktiskt. Kvinnor som haft en tidigare dålig relation som gjort att de nu lever ofrivilligt singel och inte kan attrahera en ny romantisk partner. Med ditt argument är ingen ofrivilligt celibat, varken man eller kvinna, eftersom alla kan "sänka sin ribba tillräckligt lågt".

Haha. Välkommen till verkligheten. Kvinnor som haft en tidigare dålig relation, som gjort att dom nu lever som ofrivillig singel, beror på att dom har trauma, dvs en åkomma som jag skrev i förra inlägget. Att det skulle bero på att dom "inte kan attrahera en ny romantisk partner" är någonting som inte finns. Hur kan du ha så svårt att fatta att kvinnor kan få en man när dom vill bara dom sänker sin ribba tillräckligt lågt, medan det för män inte är så? Såhär funkar det inte bara bland människor utan bland alla andra djurarter också. En man måste arbeta för att få knulla en kvinna. Kvinnor tar emot.
Citera
2025-11-14, 14:27
Medlem
finns inga femcels. Det finns grupper på facebook som kallar sig femcels.. de var tvugna att blocka alla män från att joina.. ja ni kan lista ut varför.
Citera
2025-11-14, 14:28
Medlem
Citat:
Haha. Välkommen till verkligheten. Kvinnor som haft en tidigare dålig relation, som gjort att dom nu lever som ofrivillig singel, beror på att dom har trauma, dvs en åkomma som jag skrev i förra inlägget. Att det skulle bero på att dom "inte kan attrahera en ny romantisk partner" är någonting som inte finns. Hur kan du ha så svårt att fatta att kvinnor kan få en man när dom vill bara dom sänker sin ribba tillräckligt lågt, medan det för män inte är så? Såhär funkar det inte bara bland människor utan bland alla andra djurarter också. En man måste arbeta för att få knulla en kvinna. Kvinnor tar emot.

Det är nog ingen som vill jobba för att få till det med överviktiga blåhåriga HBTQ+ Sofia som promenerar i pridetåget och sitter och hatar män online. Hon däremot vill kanske ha en vettig och stilig karl, vilket gör att hon förblir ensam. Ofrivilligt celibat = femcel

Finns definitivt massvis med femcels, även om du inte vill det för att kvinnor ska ha ensamrätt på ett ord som handlar om ofrivilligt celibat, för att senare kunna använda det som vapen emot män.

Citat:
Kvinnan berättar: Därför blev jag en femcel

https://www.tv4.se/artikel/5zXshSzrb...-jag-en-femcel
Citera
2025-11-14, 14:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Det är nog ingen som vill jobba för att få till det med överviktiga blåhåriga HBTQ+ Sofia som promenerar i pridetåget och sitter och hatar män online. Hon däremot vill kanske ha en vettig och stilig karl, vilket gör att hon förblir ensam. Ofrivilligt celibat = femcel

Finns definitivt massvis med femcels, även om du inte vill det för att kvinnor ska ha ensamrätt på ett ord som handlar om ofrivilligt celibat, för att senare kunna använda det som vapen emot män.

Haha blåhåriga Sofia lever inte då i ofrivilligt celibat, utan frivilligt. När hon vill kan hon sänka sin ribba från en vettig och stilig karl, och på så sätt få en man.

Ditt svammel om att det skulle finnas någon agenda att vilja använda ordet incel som vapen mot män förstår jag inte. Det finns inget sådant.

Varför har du så svårt att acceptera att naturen är skapt som så att män ska arbeta för att få en kvinna medan kvinnor ska ta emot?

Jag orkar inte titta på klippet.
Citera
2025-11-14, 14:37
Medlem
Citat:

Det är ju själva definitionen av frivilligt. Vill inte sänka sina krav... Vilket är valfritt. Tillslut hittar hon en tillräckligt desperat man om hon vill kompromissa. Fungerar dock inte lika dant för män, därav skillnaden. Men kan ta bort ribban men fortfarande bli nekad av den rabiata/sjuka/vad som helst kvinnan då hon enligt henne själv har ett högre värde på marknaden.
Citera
2025-11-14, 14:37
Medlem
Citat:
Haha blåhåriga Sofia lever inte då i ofrivilligt celibat, utan frivilligt.

Om du inte förstår hur dumt det här låter tror jag att vi är klara här.
Citera
2025-11-14, 14:39
Medlem
Citat:
Den feministiska propagandamaskinen har skapat extremt många olyckliga femcels, kvinnor som hatar män, vilket är tråkigt. Dessa spär ofta på ett hat på män som bara blir starkare och starkare för varje ny medlem. Det blir som tydligast på sociala medier.

Det jag kan läsa hela tiden i debatter om brott, våld och sexuellt våld som kvinnor ingår i, påtalar de ofta att det är mäns fel. Män å andra sidan anklagar oftast invandrarna. Båda sidor gör ju grova generaliseringar. Samtidigt när du säger till en kvinna att det är invandrare som våldtar och begår brott... — ja, då är det nämligen "inte alla invandrare".

Dessa samma kvinnor väljer oftast trumvirvel... den politiska vänstern. De hatar högern som vill ha hårdare straff för kriminella och mindre kriminella invandrare i Sverige. Kontentan i det jag vill säga är att det verkar gå att generalisera åt ett håll, men inte det andra. Det är tydligen vi män det är fel på, och inte invandrarna.

Vad tycker ni om hyckleriet?

Skillnaden är väl att feministerna argumenterar för att mäns våld/objektifiering/nedvärdering är ett förtryck utifrån att stå högre än kvinnor i rådande maktstrukturer och fysiska överlägsenhet medans minoriteters överrepresentation i kriminalitet här i väst exempelvis är ett symptom på att stå lägre i rådande maktstrukturer. Feminister har ju ofta ett stort perspektiv där det handlar om att man vill få bort alla maktstrukturer och då blir onekligen den vita heterosexuella mannen den enda personen som inte står lägre i någon maktstruktur.

Jag har diskuterat ämnet med feministiska debattörer och haft samma fundering men det är faktiskt väldigt svårt att på ett sakligt sätt att få det att se ut som ett hyckleri när dom faktiskt inte argumenterar för att alla män bär någon typ av skuld för andra mäns handlande utan mer att det är en nödvändighet för kvinnor att utgå från att varje man kan vara en kvinnomisshandlare/våldtäktsman etc och män som inte är det har en moralisk skyldighet att göra det man kan för att bidra till att minska den skeva kvinnosynen vissa män har och uttrycker genom att utmana dom när dom gör vissa kommentarer.

Det är inte så att jag tror att majoriteten av män går runt och har ett kvinnoförakt men jag är ofta med om att grabbar uttrycker sig på ett sätt som visar att man har något man går och bär på som åtminstone liknar det. Exempelvis har jag en polare när vi satt och kollade på Epsteindokumentären som la en kommentar om hur naiva och giriga tjejerna i dokumentären var. Jag tycker man kan och bör utmana sådana grejer utan att behöva kalla sig en allierad fullblodsfeminist.
Senast redigerad av fruktfabrik 2025-11-14 kl. 14:46.
Citera
2025-11-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreS
Det är ju själva definitionen av frivilligt. Vill inte sänka sina krav... Vilket är valfritt. Tillslut hittar hon en tillräckligt desperat man om hon vill kompromissa. Fungerar dock inte lika dant för män, därav skillnaden. Men kan ta bort ribban men fortfarande bli nekad av den rabiata/sjuka/vad som helst kvinnan då hon enligt henne själv har ett högre värde på marknaden.

Vem är ofrivilligt celibat då om alla kan sänka sina krav?
Ofrivilligt celibat är man givetvis när man vill ha en relation som man inte kan få.
Sänka krav har inget med det att göra.
Senast redigerad av BoneUtroparen 2025-11-14 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in