2025-11-14, 07:35
Medlem
Jag håller på att utveckla en lite ovanlig genrefusion och är sugen på ärlig feedback på just musiken och ljudbilden. Alla tankar är välkomna!

Min stil: En elektronisk dansbas med techno/house-puls, men med ett mörkt country-själ. Tänk en distorterad basslinga som möter en mörk, dyster stämning.

Sång & berättande: Jag försöker något nytt med en låg, gravlig stämma (starkt inspirerad av Johnny Cash) som sjunger southern gothic-historier om tragedi och synd... fast över en dansbeat.

Inspelning & instrument: Jag jobbar främst i FL Studio, men gör mer i andra program, med programmerade trummor, distade baslinjer, mörka piano-akorder som jag försöker mixa in över AI-skapade röster och musik.

Mitt mål: Att få fusionen att kännas naturlig och slående. Fångar den mörka stämningen? Fungerar sången med beatet? Är ljudbilden balanserad?

Hör och ge feedback:
https://www.youtube.com/channel/UC2N...UnT0nBlOQPgKoQ

Vad tycker ni fungerar bra och vad kan jag förbättra? All feedback på mix, komposition och genrefusion är oerhört värdefull!
Citera
2025-11-14, 08:55
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almekarr
Jag håller på att utveckla en lite ovanlig genrefusion och är sugen på ärlig feedback på just musiken och ljudbilden. Alla tankar är välkomna!

Min stil: En elektronisk dansbas med techno/house-puls, men med ett mörkt country-själ. Tänk en distorterad basslinga som möter en mörk, dyster stämning.

Sång & berättande: Jag försöker något nytt med en låg, gravlig stämma (starkt inspirerad av Johnny Cash) som sjunger southern gothic-historier om tragedi och synd... fast över en dansbeat.

Inspelning & instrument: Jag jobbar främst i FL Studio, men gör mer i andra program, med programmerade trummor, distade baslinjer, mörka piano-akorder som jag försöker mixa in över AI-skapade röster och musik.

Mitt mål: Att få fusionen att kännas naturlig och slående. Fångar den mörka stämningen? Fungerar sången med beatet? Är ljudbilden balanserad?

Hör och ge feedback:
https://www.youtube.com/channel/UC2N...UnT0nBlOQPgKoQ

Vad tycker ni fungerar bra och vad kan jag förbättra? All feedback på mix, komposition och genrefusion är oerhört värdefull!
Kan tyvärr inte ge dig mycket input vad gäller mix, komposition och genrefusion men jag kan säga dig att du har en helt unik stil och jag gillar det.
Lyssnar på Dealer's Final Hand just nu,riktigt bra!

Spelar du live?
Citera
2025-11-14, 11:20
Medlem
Stort tack för feedbacken och de snälla orden! Det värmer att höra att den unika stilen framhävs, det är precis det jag sträver efter. Kul att du gillade låten!

Just nu är musiken en 100% datorbaserad hobby, så liveuppträdanden finns tyvärr inte på kartan. All tid på musiken går åt att föfina ljudet och mixningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in