Moderkortet har 6 usb kontakter.
Grafikkortet är som jag sa mest bang for your buck för tillfället, vill du ha ett bättre får du lägga ut 700 till, och då är skillnaden inte stor.
Hoppsan, hade för mig att ja la till en dvdbrännare, nåja ta denna:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319777
Du skrev att du ville ha 2GB minne så jag valde det billigaste som har en matchande hastighet, märket är bra. Enligt tester så är det sällan värt pengarna när man köper ett dyrare minne med högre hastighet (endast nödvändigt om man skall överklocka mkt) vidare tjänar man lite på hårdare timings och det är enligt min mening sällan värt pengarna.
Det verkar inte som att du har råd med sli, dessutom så har moderkortet stöd för crossfire, vilket är atis motsvarighet till sli och eftersom jag la med ett ati grafikkort i paketet så behöver du bara köpa ett till crossfire kompatibelt kort av samma modell för ett kunna köra det.
Och när du sparat ihop pengarna till det så har det kommit ut nya grafikkort som är snabbare, jag skulle inte skaffa det förutom om jag hade på tok för mycket pengar, eller ville tävla i 3dmark.
Jag hade bara plockat ihop produkter som jag själv skulle ha valt om jag skulle köpa en dator för samma pengar.
Du får bygga datorn själv, annars tror jag att komplett gör det får några hundringar.
Minneskortläsaren i det paketet kostar 250kr, lägg till den om du vill ha den.
Datorn jag plockade ihop är bättre än båda paketen du länkade till, så nej det är inte värt det.
Om du inte har skruvat ihop en dator själv tidigare så köp ett antistatarmband på claes ohlsson, kostar 95kr och läs en guide på nätet så fixar du det.
Lycka till.