2025-11-13, 12:03
Medlem
En häktesvakt på häktet i Jönköping hade en olämplig relation med en kvinnlig intagen. Dessutom betedde han sig olämpligt mot flera andra kvinnor, bland annat ska ha han kallat en del för älskling. Han jobbar kvar inom Kriminalvården på grund av någon teknikalitet, där Kriminalvården på något sätt inte varslat om avsked i tid (det förklaras i artikeln). Är inte detta helt absurt? Ska en teknikalitet stoppa att en klart olämplig vakt kan sparkas?

https://www.kriminalvardsmagasinet.s...da-jobba-kvar/
Citera
2025-11-13, 12:14
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Ska en teknikalitet stoppa att en klart olämplig vakt kan sparkas?
Förmodligen rashandikappad, då rör det sig om en förmildrande omständighet.
Citera
2025-11-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
En häktesvakt på häktet i Jönköping hade en olämplig relation med en kvinnlig intagen. Dessutom betedde han sig olämpligt mot flera andra kvinnor, bland annat ska ha han kallat en del för älskling. Han jobbar kvar inom Kriminalvården på grund av någon teknikalitet, där Kriminalvården på något sätt inte varslat om avsked i tid (det förklaras i artikeln). Är inte detta helt absurt? Ska en teknikalitet stoppa att en klart olämplig vakt kan sparkas?

https://www.kriminalvardsmagasinet.s...da-jobba-kvar/

förvånar mig inte, när någon av mina bröder åker in så är det inte ovanligt att de får låna en telefon av en vakt , mot att vaktdrängen får 500 kr/samtal
Citera
2025-11-13, 13:17
Medlem
Sverige förfaller.
Citera
2025-11-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
förvånar mig inte, när någon av mina bröder åker in så är det inte ovanligt att de får låna en telefon av en vakt , mot att vaktdrängen får 500 kr/samtal
Måste börja jobba i krominalvården, fina pengar dä man får goa mutor som politikerna.
Citera
2025-11-13, 21:41
Medlem
Namn på den anställde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här