Citat:
Ursprungligen postat av
mickenyqvist123
Nej, vilken normalt funtad människa "vill" arbeta? Jag anser att du blivit hjärntvättad om du tycker att arbete är meningen med livet.
Meningen med livet är ju inte att jobba, det var knappast det han påstod i inlägget du svarade på.
Allt runt om kring dig, soffan du sitter i, telefonen du skrev inlägget på, elektriciteten du laddade telefonen med, maten du äter senare är ALLLLA resultatet av någons arbetet. Du förstår detta hoppas jag?
Förstår du konsekvensen av vad som skulle hända om du slutar jobba? Om alla i din stad slutade jobba? Alla i Sverige skulle sluta jobba osv?
Jag tror TS far efter att dagens ungdomar inte verkar fatta hur saker hänger ihop och håller på och springer runt och fjollar sig, men det är inget unikt då storyn om den äldre generationen som gnäller på den värdelösa yngre generationen är lika gammal som tiden själv.
TS har ju givetvis fel i sin tes, det blir folk av dessa sillmjölkar också inom sinom tid.
/mvh surgubbe som råkar uppskatta sitt jobb utan att tro att livet roterar kring vad som står på visitkortet,