• 1
  • 2
2006-09-05, 19:26
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Gillade Blitz skarpt när det begav sig - de gav ut den absolut bästa punksingeln någonsin:

http://www.youtube.com/watch?v=lN8K5TM5hLg

Men va fan - Firman Boys???? Var de ens födda när singeln släpptes - det var med enbart trötta ögon jag såg denna video.

Finns det nån ej hulligan video att få tag på?
Citera
2006-09-05, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide-Aussie
Gillade Blitz skarpt när det begav sig - de gav ut den absolut bästa punksingeln någonsin:

http://www.youtube.com/watch?v=lN8K5TM5hLg

Men va fan - Firman Boys???? Var de ens födda när singeln släpptes - det var med enbart trötta ögon jag såg denna video.

Finns det nån ej hulligan video att få tag på?

Det är så att dom liksom mig gillar Blitz, så varför inte ta med den som bakgrundsmusik?
Citera
2006-09-05, 19:31
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stordeffarn
Det är så att dom liksom mig gillar Blitz, så varför inte ta med den som bakgrundsmusik?

Eh, men Blitz spelade väl knappt in Razors o Someone's gonna die tonite för Firmans räkning? Det borde finnas riktiga videos?
Citera
2006-09-05, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide-Aussie
Eh, men Blitz spelade väl knappt in Razors o Someone's gonna die tonite för Firmans räkning? Det borde finnas riktiga videos?

Aha, jag förstod inte att det skulle vara en "musikvideo" så att säga..
Isåfall är det dålig namngivning. Jag tror inte det finns en riktig musikvideo eftersom dom var så marginella.
Citera
2006-09-05, 19:41
Bannlyst
Filmen heter "Firman Boys War On The Terraces part 2"
Citera
2006-09-05, 19:44
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stordeffarn
Filmen heter "Firman Boys War On The Terraces part 2"

OK, my fault. Förtydligande: Jag är INTE intresserad av Firman Boys - utan BLITZ
Citera
2006-09-16, 20:25
Medlem
J.Ns avatar
Tjena gamle suparbroder!

Jag betvivlar att Blitz spelade in några videor alls eftersom de var lite lågbudget och det inte var punk på den tiden att göra videor.

Just Blitz har jag knappt sett en bootleg/piratinspelning med varken på band eller video, och då vet du ändå hur jävla mycket sånt jag haft genom åren Jag vet inte om de inte spelade så mycket eller om publiken var för fattiga för att ta med inspelningsutrustning.

Men något borde det ju finnas, även om jag som sagt betvivlar en professionellt inspelad video med dem.
Citera
2006-09-17, 09:29
Medlem
pludos avatar
Jag är helt säker på att jag har NEW AGE på video någonstans på vinden och det var inte live utan billig video !!!
Citera
2006-09-17, 12:28
Medlem
Nazipolizeis avatar
hmm, hur har dom mage att lägga upp en sådan film? är ju för fan inte en enda käftsmäll som delas ut, bara massa hippies som springer runt med lite flaggor och skit. Tummen ner för det.

sen andgående Blitz så har de som pludo sa ovanför gjort musikvideo av New age. Den är b.la. med på dokumentär filmen UK DK - A Film About Punks And Skins
Citera
2006-09-17, 12:34
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pludo
Jag är helt säker på att jag har NEW AGE på video någonstans på vinden och det var inte live utan billig video !!!

Hmmm... när du säger det så börjar jag också fundera på om jag i nte har den. Kollar jag igenom min gamla videolista så inser jag att de finns med någon dokumentär om punk:

"punk alternative nation spec 960730 int live promos 104/10 tv0 w: clash ramones gen-x x-ray spex pistols green day exploited vice squad adicts blitz chaos uk anti-nowhere league pttb gbh one way system toy dolls rancid joy division black flag nirvana jam siouxie iggy sonic youth dk bad brains bad religion offspring toten hosen pennywise + many more 580"

Alternative nation var ett program på MTV som visade indiemusik först och främst.

När New age kom f ö så hade Blitz blivit sämre och bytt musikstil lite väl mycket.
Citera
2006-09-17, 15:07
Medlem
ghostrider...........s avatar
Jag såg Blitz i London 1982 på nån sorts Oi konsert med Blitz, One Way System och Peter and the Testtube Babies men när Blitz skulle spela var sångaren så packad att de fick bära honom av scenen.

Vilken härlig tid den ljuva ungdomen, 17år och i London med polaren, kvällen innan såg vi Lurkers, Erazerhead och Special Duties, full och glad på Engelsk Cider och Ale på alla pubar och Rockklubbar, förälskad i en Italienska med tuppkam, kort kort kjol och nätstrumpor.
Var på världens bästa skivbutik Small Wonder där vi blev utslängda för att vi köpte för mycket, när vi kom tillbaka dagen efter blev hippiesarna som drev butik helt förtvivlade.
Jag vill tillbaka till min ungdom!!!!!!
Youth is wasted on the young.
Citera
2006-09-17, 15:26
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pludo

Det stämmer, dom står på ett hustak och posar/sjunger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in