• 1
  • 2
2025-11-12, 14:54
Medlem
På den stora centralorten finns det ett gym som har precis allt om jag önskar av ett gym. På orten där jag bor finns det flera gym men inget av dem har allt som jag vill ha på gymmet. Det blir en kompromiss. Jag har ca 30 km till centralorten.

Är jag för bortskämd? Jag behöver träning pga hälsoproblem men jag har dålig motivation så därför är det viktigt att gymmet blir rätt.
Citera
2025-11-12, 14:59
Medlem
Drettans avatar
du är inte för botskämd.
jag hade kunnat åka i två timmar, om det innebar att jag slapp se uppspända äckliga araber på gymmet.

Lätt.

Gymmet ska va en trevlig upplevelse, föra att man ska vilja spendera tid där.
Tvingas man svälja sitt äckel över stöddiga araber är det inte värt att åka dit.
Citera
2025-11-12, 15:03
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
du är inte för botskämd.
jag hade kunnat åka i två timmar, om det innebar att jag slapp se uppspända äckliga araber på gymmet.

Lätt.

Gymmet ska va en trevlig upplevelse, föra att man ska vilja spendera tid där.
Tvingas man svälja sitt äckel över stöddiga araber är det inte värt att åka dit.
Två timmar enkel väg? Hade väl kanske funkat om man är ekonomiskt oberoende eller arbetslös eftersom man då lägger i runda slängar en halv arbetsdag på själva resandet och träningen.
Citera
2025-11-12, 15:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
På den stora centralorten finns det ett gym som har precis allt om jag önskar av ett gym. På orten där jag bor finns det flera gym men inget av dem har allt som jag vill ha på gymmet. Det blir en kompromiss. Jag har ca 30 km till centralorten.

Är jag för bortskämd? Jag behöver träning pga hälsoproblem men jag har dålig motivation så därför är det viktigt att gymmet blir rätt.

nä du är inte för bortskämd, jag är i liknande sits. jag har gymmat 5-6 dagar i veckan på mitt gym som ligger vid mig nu. bara i 2 år men jag är less på det nu, jag saknar massa maskiner som finns på gymmen längre bort, motivationen till att gymma sjunker också. Så är väldigt kluven till vad jag ska göra. för det är också gångavstånd till det jag har vid mig, å de andra kräver bil..
Citera
2025-11-12, 15:11
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag kan inte tänka mig att resa mer än 5-10 min med bil eller till fots. Jag är två barns far och har ett jobb, gymmet blir antingen på morgonen före jobbet, under lunchen, eller på förmiddagen på helgen.
Citera
2025-11-12, 15:14
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag kan inte tänka mig att resa mer än 5-10 min med bil eller till fots.
Säger det samma, vad fan är det TS behöver på ett gym som kan vara så pass krävande egentligen?
Citera
2025-11-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Säger det samma, vad fan är det TS behöver på ett gym som kan vara så pass krävande egentligen?
Jag vill ha roddmaskin, egym och bastu.
Citera
2025-11-12, 15:26
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Jag vill ha roddmaskin, egym och bastu.

Ja då kan det ju bli tufft. Roddmaskin förstår jag, men skulle inte resa extra för det. Egym skulle jag vägra, jag föredrar så mycket fria vikter som möjligt. Bastu skulle jag aldrig använda, jag duschar inte ens på gymmet.
Citera
2025-11-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Ja då kan det ju bli tufft. Roddmaskin förstår jag, men skulle inte resa extra för det. Egym skulle jag vägra, jag föredrar så mycket fria vikter som möjligt. Bastu skulle jag aldrig använda, jag duschar inte ens på gymmet.
Jag är snart pensionär och jag behöver ha det enkelt. Egym är enkelt. Bastu är skönt men inte nödvändigt. Jag har underlivsproblem så jag kan inte sitta rakt upp och ner på en cykel och då fungerar rodd bäst.
Citera
2025-11-12, 15:50
Medlem
Citat:
Jag är snart pensionär och jag behöver ha det enkelt. Egym är enkelt. Bastu är skönt men inte nödvändigt. Jag har underlivsproblem så jag kan inte sitta rakt upp och ner på en cykel och då fungerar rodd bäst.

Gör som jag ha ett eget gym hemma så slipper du åka någonstans!
Citera
2025-11-12, 16:12
Medlem
Q-s avatar
Om du känner att gymmet måste uppfylla alla dina krav har du ju inga val än att åka de 30km till gymmet. Ifall du kör till jobbet kan du ju köra dit direkt efter jobbet så blir det kanske mer tidseffektivt än om du ska hem om först.

Själv vill jag ha max 10 minuters promenad till gymmet. Jag har inte så stora krav på mitt gym dock.
Citera
2025-11-12, 16:22
Medlem
dwgs avatar
Källargym slår dagen ”moderna” gym kulturen
Där alla ska träna med mobilen i handen, den ska ligga kvar i bilen eller hemmet.

In å kötta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in