2025-11-11, 21:34
Medlem
Råkade trycka accept på en skum sida, tror det var kaotic.com.

Sedan dess verkar jag få konstiga bilder i min webläsare. Lite som i fight club det spelas upp bilder som jag knappt hinner se.

Har försökt rensa webläsarens inställningar.

Någon som har tips om hur jag får bort dem?

Windows Defender hittar inget.
Citera
2025-11-11, 21:39
Medlem
Byt till något bättre än Chrome.

Om du prompt vill ha kvar Chrome så kan du gå in i aviseringar i appen och stänga av aviseringar från den sidan.
Citera
2025-11-11, 21:42
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ska vi hjälpa dig får du berätta vad du har för webbläsare, blir svårt annars..
Citera
2025-11-11, 22:07
Medlem
StorFetAnkas avatar
Konstiga bilder i webbläsaren säger du... vad menar du specifikt? Reklamannonser som matas in på varje sida du besöker? I så fall adware å då troligtvis ett plugin. Menar du notifikationer? Det kan du neka i inställningarna, namnge webbläsaren i så fall. Är bilderna kvar på skärmen när du flyttar på webbläsarfönstret?

Kör du Chrome/Edge eller liknande skitwebbläsare så fimpa den när problemet är löst, byt till nåt som ännu tillåter uBlock origin, så att du kan blockera reklam och trackers. Å skaffa också NoScript så att inga skumma script kan köras utan ditt tillstånd och lura dig att klicka på nåt igen. Utgår från att det var ett misstag, klassiskt fel som vem som helst kan råka ut för när reklam får härja fritt.
Citera
Igår, 02:56
Medlem
kalkryggars avatar
Kan du ha tillåtit att de kan få visa notifieringar?

I så fall så klickar du på ikonen bredvid adressen i "addressbar". Där väljer du site settings (eller vad det heter på svenska).

Detta är om du har Chrome.

Där väljer du att neka det du inte vill att de ska kunna göra.
Citera
Igår, 10:41
Medlem
Avinstallera webbläsaren och därefter ominstallera webbläsaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in