Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-13, 00:06
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Man desinficerar sig när man går in i stallarna, inte när man går ut från dem.
Stämmer. Men man lämnar arbetskläderna i stallarna och byter om innan man åker hem från jobbet.

De som går runt i ladugårdsluktande kläder på ICA är uteslutande gubbar på 75+, iaf här ute på landet. Kanske är annorlunda i stan
Citera
2025-11-13, 00:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Stämmer. Men man lämnar arbetskläderna i stallarna och byter om innan man åker hem från jobbet.

De som går runt i ladugårdsluktande kläder på ICA är uteslutande gubbar på 75+, iaf här ute på landet. Kanske är annorlunda i stan

Man kanske vill ha lunch? Vet inte hur det är för er i stan?
Citera
2025-11-13, 00:47
Citat:
Man kanske vill ha lunch? Vet inte hur det är för er i stan?
Jag vet inte heller hur det är i stan eftersom jag bor mitt ute i skogen och jobbar på en gård med djur. Vi tar med lunch. Finns inte tid att åka ända till ICA för att köpa lunch och sen tillbaka igen.
Citera
2025-11-13, 00:56
Avstängd
Citat:
Jag vet inte heller hur det är i stan eftersom jag bor mitt ute i skogen och jobbar på en gård med djur. Vi tar med lunch. Finns inte tid att åka ända till ICA för att köpa lunch och sen tillbaka igen.

Okej, superintressant med dina lunchvanor, men många jobbar på gård och vill ändå kunna slinka in i en mataffär på lunchen. Eller efter ridträningen. Eller efter att ha haft sina hundar i bilen. Inget fel med det.
Citera
2025-11-13, 01:12
Citat:
Okej, superintressant med dina lunchvanor, men många jobbar på gård och vill ändå kunna slinka in i en mataffär på lunchen. Eller efter ridträningen. Eller efter att ha haft sina hundar i bilen. Inget fel med det.
Okej. Vet inte varifrån du fått att jag skulle vara negativt inställd till det? Jag skrev bara om mina erfarenheter. Vad kul att du tycker att de är intressanta

Är dock nyfiken på vilka slags gårdar folk jobbar på där de har tid och möjlighet att "slinka in i en mataffär på lunchen". De ligger ju väldigt sällan i en såpass nära anslutning till en tätort att det är möjligt, rent tidsmässigt.
Citera
2025-11-13, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja du tror du vet allt jag har själv handlat på Ica när jag jobbade på en bondgård! Har du överhuvudtaget varit på en bondgård?

Jag och min man driver en väldigt stor bondgård.
Citera
2025-11-13, 02:27
Medlem
Citat:
Man desinficerar sig när man går in i stallarna, inte när man går ut från dem.

Ja och stallkläderna lämnar inte stallet. Definitivt inte in på Ica. Eller nånstans alls.
Citera
2025-11-13, 02:29
Medlem
Citat:
Okej. Vet inte varifrån du fått att jag skulle vara negativt inställd till det? Jag skrev bara om mina erfarenheter. Vad kul att du tycker att de är intressanta

Är dock nyfiken på vilka slags gårdar folk jobbar på där de har tid och möjlighet att "slinka in i en mataffär på lunchen". De ligger ju väldigt sällan i en såpass nära anslutning till en tätort att det är möjligt, rent tidsmässigt.

Är nog mer nån 24/7 butik med självbetjäning i nån liten närliggande by. Omgjorda lanthandlar.
Citera
2025-11-13, 02:39
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Är nog mer nån 24/7 butik med självbetjäning i nån liten närliggande by. Omgjorda lanthandlar.
Japp, och där störs ju ingen av lukten.
Citera
2025-11-13, 02:49
Medlem
Citat:

Inte alls det är en vanlig Ica butik alla har inte stora jordbruk med flera hundra kor och kalvar utan ett mindre där har vi tid att fixa fika eller lunch till 11 kaffet!
Citera
2025-11-13, 03:03
Avstängd
Citat:
Ja och stallkläderna lämnar inte stallet. Definitivt inte in på Ica. Eller nånstans alls.

Ähm, ditt tidigare inlägg:

Nämen jag vet. Så det har bara hänt jättesent på kvällen 20 min innan stängning typ. Köpa lite frukost.
Hår är väl inte så äckligt, hundhår fastnar ju ännu värre, men gödsel är. Man kan inte ha äckliga skor och jacka, då får man ha ombyte i bilen.
Citera
2025-11-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad då översätta, jag menar att om person med hästallergi får problem , med att personen framför dem i butiken vart i stallet, så skulle en annan med hundallergi kunna få problem med att person som vart med hundar eller har hundkennel, hundpensionat ..
Hund har en del med sig in i butik, iaf vissa butiker tillåter de.
Tack för översättningen, nu blev det begripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in