2025-11-10, 19:51
Medlem
JymdKjams avatar
Ända sedan 2011 har skateboardkillen Robert Dyrdek kommenterat roliga filmsnuttar (numer ”reels”) iförd keps och i sällskap med bland andra Chanel WestCoast och Steelo Brim men nu har långköraren Ridiculousness nått vägs ände. Huvudanledningen är att hans ersättning uppgår till ca en miljon kronor per avsnitt och serien fullkomligt sprutar ut avsnitt vilket kan generera en lön på 350 miljoner per år för Dyrdek. Produktionsbolaget har begärt sig självt i konkurs:

https://www.forbes.com/sites/monicam...er-46-seasons/

Citat:
One day before the cancellation news broke, Bloomberg reported that MTV was paying Dyrdek, a former professional skateboarder, at least $32.5 million per year for its 336-episode-per-year slate, according to court documents reviewed by the outlet.

That compensation includes bonuses, a $21,000-per-episode executive-producer fee, and a rising $61,000-per-episode on-camera fee, which quickly adds up given the series’ high episode output, according to Bloomberg.

The outlet further reported that if Ridiculousness were renewed under its current deal, Dyrdek’s earnings could rise to $45 million per year in 2028 and 2029. Meanwhile, Superjacket, the production company behind Ridiculousness, filed for bankruptcy last month.

https://variety.com/2025/tv/news/rid...tv-1236566866/

Citat:
As Variety reported in 2020, the series has taken up as much as 113 hours (or more) a week out of the network’s 168-hour lineup. To many, the show became a symbol of the zombie-fication of MTV and its lack of original programming.

Vad säger vi - ”Äntligen” eller ”Åh neeej”? Kommer vi sakna Dyrdeks återhållsamma gester och Chanel WestCoasts genomträngande skratt?

Vem kollar ens på programmet? Eller MTV för den delen?
Senast redigerad av JymdKjam 2025-11-10 kl. 19:57.
Citera
2025-11-10, 21:06
Medlem
IanMcEwans avatar
Han såg väl inte riktigt ut som jag hade tänkt mig att en skateboardsnubbe som kommenterar roliga klipp skulle se ut.

Också bland det mest bisarra jag hört att en för hög lön skulle leda till konkurs för produktionsbolaget. Måste ju vara riktigt ointelligenta människor som företräder det produktionsbolaget i så fall. Vinnaren är självklart Dyrdek. Skäl för sitt namn gör han dock
Citera
2025-11-10, 22:58
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Han såg väl inte riktigt ut som jag hade tänkt mig att en skateboardsnubbe som kommenterar roliga klipp skulle se ut.

Också bland det mest bisarra jag hört att en för hög lön skulle leda till konkurs för produktionsbolaget. Måste ju vara riktigt ointelligenta människor som företräder det produktionsbolaget i så fall. Vinnaren är självklart Dyrdek. Skäl för sitt namn gör han dock

Han är ju trots allt 51 år gammal.
Citera
2025-11-10, 23:08
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Han är ju trots allt 51 år gammal.
Jag står fast vid att han ser udda ut för sitt gebit. Oaktat ålder har han inte det utseende jag förväntade mig.
Citera
2025-11-11, 18:10
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Jag står fast vid att han ser udda ut för sitt gebit. Oaktat ålder har han inte det utseende jag förväntade mig.
Han såg skejtigare ut som ung, faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in