2025-11-10, 19:02
Medlem
Fick mig en tankeställare, Håland öser in mål i PL samt CL och har gjort det ett par säsonger nu. Statistiskt sätt kommer han säkerligen gå om Zlatan om han fortsätter såhär men om vi går ner på inviduell nivå dvs. ren fotbollstalang.

Vem håller ni högre? Jag har svårt för den gode norrmannen, han är magnifik i straffområdet och har en urkraft som en oxe men Zlatan kändes som en så mycket större spelare på något sätt, magnifika mål, spektakulära assist och en bländande teknik. Håland känns som att han knappt kan trixxa till 20 (Såklart är det inte så, men känns väldigt robotaktig).

Vad tycker ni?
Citera
2025-11-10, 19:07
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Fick mig en tankeställare, Håland öser in mål i PL samt CL och har gjort det ett par säsonger nu. Statistiskt sätt kommer han säkerligen gå om Zlatan om han fortsätter såhär men om vi går ner på inviduell nivå dvs. ren fotbollstalang.

Vem håller ni högre? Jag har svårt för den gode norrmannen, han är magnifik i straffområdet och har en urkraft som en oxe men Zlatan kändes som en så mycket större spelare på något sätt, magnifika mål, spektakulära assist och en bländande teknik. Håland känns som att han knappt kan trixxa till 20 (Såklart är det inte så, men känns väldigt robotaktig).

Vad tycker ni?
Om jag var tränare för ett fotbollslag skulle jag välja Håland alla dagar i veckan. Sjukt mycket effektivare. Orkar dessutom mycket mer och försvarar ofta. Zlatan visste inte var den egna planhalvan låg någonstans. Känns också aningen mindre skör även om Zlatan inte var av porslin.
Citera
2025-11-10, 19:09
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Vad tycker ni?
Han är redan förbi Zlatan sedan länge.
Citera
2025-11-10, 19:11
Medlem
Jag tänker på Zlatan i sin prime, inte sista 2-3 åren i Italien.
Citera
2025-11-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han är redan förbi Zlatan sedan länge.

Zlatan känns dock som en mycket större ledare och Håland har inte passerat honom än i något egentligen förutom att han vunnit CL.
Citera
2025-11-10, 19:12
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Jag tänker på Zlatan i sin prime, inte sista 2-3 åren i Italien.
Förändrar ingenting
Citera
2025-11-10, 19:16
Medlem
stilichos avatar
Håland är sjukt stor och sjukt snabb. Zlatan är säkert tekniskt skickligare och definitivt mer kreativ. Men Hålands kombination av fysiska egenskaper kommer alltid göra honom till en effektivare fotbollsspelare. Han är för övrigt även sjukt ful vilket jag antar är naturens sätt att kompensera för hans övriga rätt gudalika egenskaper.
Citera
2025-11-10, 19:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Zlatan känns dock som en mycket större ledare och Håland har inte passerat honom än i något egentligen förutom att han vunnit CL.
Knappast. Zlatan har visserligen vunnit ligatitlar, men inte mer än så, varken på klubb- eller landslagsnivå.
Citera
2025-11-10, 19:19
Medlem
Vatos.Locoss avatar
9 utav 10 tränare hade valt Haaland framför Zlatan.
Citera
2025-11-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Knappast. Zlatan har visserligen vunnit ligatitlar, men inte mer än så, varken på klubb- eller landslagsnivå.

Vad har Håland vunnit förutom CL? PL en gång?

Zlatan har vunnit över 30 titlar och vunnit ligan med Ajax, Juventus, Inter, Barca, PSG, Milan. Vann europa league med united när han var 35 år gammal. Zlatan har vunnit puskas också ett år samt varit med i världslaget enligt UEFA.

Tycker ni ger Zlatan för lite respekt. Håland är inte purung heller, blir 26 nästa sommar.

Lägg till att Zlatan spelat flera stora mästerskap medans Norge trots ett riktigt bra lag i flera år nu, verkar äntligen gå till VM nästa sommar.
Citera
2025-11-10, 19:29
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

Erling Haaland är mer komplett som fotbollsspelare!
Citera
2025-11-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Förändrar ingenting

Hur förändrar det ingenting? Håland skrev på ett 10 års kontrakt och kommer aldrig lämna England. Zlatan har varit bokstavligen överallt och testat sina vingar, och lyckats. CL är hans enda misslyckande, resterande har han vunnit.

Kom inte att han inte vann PL med ett United när han var typ 35 år gammal och United var i spillror (Är det fortfarande). Vann ändå EL, ligacupen eller FA cupen? Osäker.

Drog sedan till Italien och vann ligan igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in