• 1
  • 2
2025-11-10, 08:53
Medlem
Hej allihop.

Jag har nu försökt att köpa bitcoin i 2 veckor. Det är omöjligt. Länsförsäkringar tillåter inga utlandsbetalningar (vill överföra till Revolut och sen köpa bitcoin) och med SEB tar det en månad att aktivera utlandsbetalningar. Nej, nämnde förstås aldrig bitcoin öht i samtalen med banken.
Hur gör man om man vill köpa bitcoin IDAG?
Tilläggas ska att jag är skuldfri, har aldrig hamnat oss kronofogden och är 100% prickfri samt har ett jobb.

Tack på förhand.
Citera
2025-11-10, 09:03
Medlem
Det tar 24 timmar efter avslutat samtal till SEB, att aktivera utlandsbetalningar. INTE en månad.
Citera
2025-11-10, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rerotar83
Hej allihop.

Jag har nu försökt att köpa bitcoin i 2 veckor. Det är omöjligt. Länsförsäkringar tillåter inga utlandsbetalningar (vill överföra till Revolut och sen köpa bitcoin) och med SEB tar det en månad att aktivera utlandsbetalningar. Nej, nämnde förstås aldrig bitcoin öht i samtalen med banken.
Hur gör man om man vill köpa bitcoin IDAG?
Tilläggas ska att jag är skuldfri, har aldrig hamnat oss kronofogden och är 100% prickfri samt har ett jobb.

Tack på förhand.

Det brukar gå bättre att få in pengar på Revolut genom att använda ett betalkort. Har du testat det alternativet?

Om det är akut borde du annars kunna köpa via bt.cx, men då blir nog avgifterna sämre.

Kan för övrigt rekommendera att skaffa några fler banker. T.ex. kunde jag utan problem använda Svea Banks kort för att få in fiatpengar på Revolut. Det var dock ett tag sedan.
Citera
2025-11-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det tar 24 timmar efter avslutat samtal till SEB, att aktivera utlandsbetalningar. INTE en månad.

Det var vad de sa på kundservice.
Citera
2025-11-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det brukar gå bättre att få in pengar på Revolut genom att använda ett betalkort. Har du testat det alternativet?

Om det är akut borde du annars kunna köpa via bt.cx, men då blir nog avgifterna sämre.

Kan för övrigt rekommendera att skaffa några fler banker. T.ex. kunde jag utan problem använda Svea Banks kort för att få in fiatpengar på Revolut. Det var dock ett tag sedan.

Tack för tipsen, så du menar att jag bara kan betala in med mitt OKQ8 kreditkort till Revolut?
Citera
2025-11-10, 09:17
Medlem
Citat:

Du ringer 0771-365 365. Samtalet tar 3 min.
Citera
2025-11-10, 09:23
Medlem
Citat:
Tack för tipsen, så du menar att jag bara kan betala in med mitt OKQ8 kreditkort till Revolut?

Du kan försöka. Känner inte till OKQ8-kortet, men om det är ett ordinärt Visa eller Mastercard bör det fungera.

https://help.revolut.com/sv-SE/help/...-with-a-cardd/
Citera
2025-11-10, 12:16
Medlem
Är det inte ett brott att neka någon att köoa krypto, eftersom att det inte är olagligt att syssla med krypto?
Citera
2025-11-10, 12:24
Medlem
Citat:

Du måste ha pratat med ett UFO på kundservice, tar verkligen inte 1 månad. Bara ringa dit och aktivera utlandsbetalningar, har gjort det tidigare och då har det inte tagit någon månad utan ordagrant _minuter_ efter samtalet med KS
Citera
2025-11-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Använder själv inte Revolut till bitcoin utan till annat och använder mitt LF Bankkort Mastercard för att fylla på hos Revolut. Hittils har LF inte sagt ett knyst om det eller frågat vad jag använder dem till.
Kanske handlar det om volymen, för bara över 5-10 tusen åt gången och bara några gånger per år.
Citera
2025-11-10, 13:18
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Hej allihop.

Jag har nu försökt att köpa bitcoin i 2 veckor. Det är omöjligt. Länsförsäkringar tillåter inga utlandsbetalningar (vill överföra till Revolut och sen köpa bitcoin) och med SEB tar det en månad att aktivera utlandsbetalningar.
Konstigt, har för mig att det var en folkomröstning om kapitalets fria rörlighet 1994.

Antingen gällde det inte för vanliga människor eller också ljög de helt utan skam. Eller både och, vilket jag tror.

Det är ganska så hopplöst faktiskt.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-11-10 kl. 13:35.
Citera
2025-11-10, 15:24
Medlem
Monerokungens avatar
Du har bland den sämsta banken när det kommer till krypto.

SEB
Nordea
Danske bank

Funkar! Jag satte in miljoner från min danske bank till kraken för många år sen. Inga problem.

Länsförsäkringar nästan omöjligt! Bara att inse att man inte får göra vad man vill med sina pengar. Då är man kriminell / terrorist

Gör som mig spotta bankmannen i ansiktet ta straffet ( det är värt det) sen avsluta ALLA banker i Sverige.

Prova trijo/safello ( höga avgifter )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in