2026-08-31, 13:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Noah Christoffersson går till FC Thun för 20m inkl bonusar.
Citera
2026-08-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
att gå till ett lag utanför england öppnar upp chanserna för att hamna i andra europeiska ligor. att stanna kvar i ex league 1 ger inte så mkt mer än chansen att hamna i champ elr pl. att hamna i ngn högre liga i england är ju fortfarande möjligt om han är i sverige 1,5 år.

Som sagt vill jag inte jinxa det, då blir han väl nya Messi.

Men jag anser fortfarande att det absurt att Djurgården ens är inne i National league och rotar.

Det är 4 divisioner över som har allsvenska löner eller högre i ett land där man är kända för att överbetala spelare gentemot färdigheter.

Men tydligen har Djurgården sett det som inte någon av dom andra 92 lagen såg och väljer att vräka ut sig transfer rekord där till och med britter undrar hur fan någon kan betala så mycket för någon i National League.

Hade han varit 17-19 år så hade jag också kunnat köpa det mer. Men grabben är 23. 1-2 säsongen i Djurgården och han är 24-25. Finns ju inte ens bra vidare försäljningspotential.
Senast redigerad av Duffie 2026-08-31 kl. 13:45.
Citera
2026-08-31, 13:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Bajen säljer guldet.

Paulos klar för Lorient.
Citera
2026-08-31, 14:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Nej. Jag hade inte varit nöjd om AIK hade värvat denna spelare.

Men vill inte jinxa det för mycket heller.
Är Charlie Rosenqvist också en felvärvning? Vad säger magkänslan där?
Citera
2026-08-31, 14:04
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Bajen säljer guldet.

Paulos klar för Lorient.
Sirius börjar tappa, Bajen säljer av stjärnspelare och Djurgården gör rekordvärvningar.

Mycket fin utveckling inför sista etappen på säsongen!
Citera
2026-08-31, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Är Charlie Rosenqvist också en felvärvning? Vad säger magkänslan där?

Bättre värvning i mitt tycke.

Såklart också hög risk med tanke på priset men finns försäljningspotential.

Det sagt så bör ju Djurgården inte ge Kalmar en bra vidareförsäljningsklausul om man betalar dom summorna.
Citera
2026-08-31, 14:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Bättre värvning i mitt tycke.

Såklart också hög risk med tanke på priset men finns försäljningspotential.

Det sagt så bör ju Djurgården inte ge Kalmar en bra vidareförsäljningsklausul om man betalar dom summorna.
Sen är väl Fallenius och Åslund är väl inga toppspelare på sina respektive positioner. Och nu lägger vi 40+ miljoner på yttrar.

Hur är magkänslan kring det sportsliga? Finns det en potentiell uppsida?
Citera
2026-08-31, 14:17
Medlem
Citat:
Sen är väl Fallenius och Åslund är väl inga toppspelare på sina respektive positioner. Och nu lägger vi 40+ miljoner på yttrar.

Hur är magkänslan kring det sportsliga? Finns det en potentiell uppsida?

Ja. Tycker dock får chilenare är intressantare.
Citera
2026-08-31, 14:48
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Sirius börjar tappa, Bajen säljer av stjärnspelare och Djurgården gör rekordvärvningar.

Mycket fin utveckling inför sista etappen på säsongen!
Och Boudri är eventuellt knäskadad.

Mörkret...
Citera
2026-08-31, 14:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Och Boudri är eventuellt knäskadad.
Nästan så man börjar tro på ödet?
Citera
2026-08-31, 15:52
Medlem
Citat:
Bajen säljer guldet.

Paulos klar för Lorient.

Tack, kanske? Tills ni tar in en jävla monster till nia istället. Det verkar ju hänga på det och snart får man ett långt uppehåll att spela in sina nya spelare också. Folk underskattar nog det lite, det är 24p kvar att spela om efter det.

--

Men det är nog närmare 50/50 med Bjerkebo också. Ederström ställde in veckans poddande med UNT och det är inte Milleskogs utlåning till Degerfors som främsta anledning direkt. Den här Zalan vi plockat in ser ut som en kopia i stora delar, även om han kan spela på fler positioner. Frågan som avgör är nog i mångt mycket om det kommer upp 40 eller 80 på bordet för Bjerkebo. Samtidigt är jag osäker på om Bjerkebo orkar hålla nivån han haft säsongen ut, det har varit på gång ett tag men förra matchen var han inte alls sig själv och sen behövde han stå över cupen för att han var sliten också. Det är nog tyvärr inte den garantin på en lika bra höst som folk kanske förväntar sig även om han blir kvar, man får komma ihåg var han var för ungefär ett år sen.

Är annars väldigt positiv till Zalan-Uneken-Jönsson med Liimatta bakom. Otroligt hög höjd på den kvartetten. Men att vi med kort varsel lyckas få ihop dessa gubbar? Det känns väldigt, väldigt tveksamt. Tror även att tre av fyra kommer kallas till landslag under uppehållet. Samtidigt är det defensiven som varit ett ännu större problem på slutet, levererar dom blir det otroligt mycket lättare för dom offensiva spelarna att göra sin grej oavsett vilka som spelar.
Citera
2026-08-31, 16:13
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tack, kanske? Tills ni tar in en jävla monster till nia istället. Det verkar ju hänga på det och snart får man ett långt uppehåll att spela in sina nya spelare också. Folk underskattar nog det lite, det är 24p kvar att spela om efter det.
Ja, det är ju det man önskar i så fall, att Hjelmberg sitter på ett riktigt ess i rockärmen om Paulos sticker. Men det har jag svårt att se, tyvärr. Han har ju dock varit tydlig med att om man inte kan få in ersättare för Paulos i detta fönster så säljer man honom inte. Men det är klart, allt har ett pris. Blir Lorient desperata och halar upp stora plånboken så kommer man nog till slut inte stå emot.

Man har ju splashat upp rekordpengar på två värvningar i år, även om ekonomin är god tror jag inte man gör ytterligare en sådan. Sen är det ju väldigt svårt att få riktig monsterträff på en nia, Hammarby har inte varit bortskämda med det direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in