2026-08-31, 17:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Man har ju splashat upp rekordpengar på två värvningar i år, även om ekonomin är god tror jag inte man gör ytterligare en sådan. Sen är det ju väldigt svårt att få riktig monsterträff på en nia, Hammarby har inte varit bortskämda med det direkt.
svårt att spela in en ny 9a direkt också.

jag måste pudla lite på P Abraham. Han har efter ett tag sett riktigt bra ut i stora delar av de flesta matcherna. Bättre spelare än jag trodde han var kapabel till.

Dock står jag för att han är för "ojämn" målskytt (eller för dålig)... som han har spelat och hur Bajens offensiv ser ut så skulle han gjort mer mål. Å andra sidan har han levererat ok när laget sett bra ut.

Jag tycker absolut att Bajen gått på fel spelartyper i den rollen.. men Abraham har gjort det bra i år.
Citera
2026-08-31, 18:06
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
svårt att spela in en ny 9a direkt också.

jag måste pudla lite på P Abraham. Han har efter ett tag sett riktigt bra ut i stora delar av de flesta matcherna. Bättre spelare än jag trodde han var kapabel till.

Dock står jag för att han är för "ojämn" målskytt (eller för dålig)... som han har spelat och hur Bajens offensiv ser ut så skulle han gjort mer mål. Å andra sidan har han levererat ok när laget sett bra ut.

Jag tycker absolut att Bajen gått på fel spelartyper i den rollen.. men Abraham har gjort det bra i år.
Kan bara instämma.

Paulos har gjort det bra, som du säger lite för "ojämn" i det att det ofta känns som att han behöver nån eller några chanser för mycket innan det blir mål. Man skulle önska en mer klinisk striker, men till hans försvar så är han väl i grunden inte heller skolad som en renodlad nia.

Ja, man har haft förtvivlat svårt att hitta rätt spelartyp för det spelet i den rollen. Jag vet inte heller vem som skulle kunna vara aktuell i dagsläget om Paulos säljs till Frankrike.
Citera
2026-08-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Angelo - ung, spännande ytter
Ringberg - från norska div 1 (?), hyllad av vår tränare
Rosenqvist - 20+ miljoner
Abdulmalik - 20+ miljoner

De två övre är redan på plats. Djurgården lägger en veritabel bombmatta med värvningar på som stärker vår offensiv.

Om kort kontrakt signalerar klass, vad signalerar det skitlånga kontraktet som Ringberg signade?
Citera
2026-08-31, 19:00
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Kan bara instämma.

Paulos har gjort det bra, som du säger lite för "ojämn" i det att det ofta känns som att han behöver nån eller några chanser för mycket innan det blir mål. Man skulle önska en mer klinisk striker, men till hans försvar så är han väl i grunden inte heller skolad som en renodlad nia.

Ja, man har haft förtvivlat svårt att hitta rätt spelartyp för det spelet i den rollen. Jag vet inte heller vem som skulle kunna vara aktuell i dagsläget om Paulos säljs till Frankrike.
Ni chansar väl på ngn nordbo igen. Som vi med Lien.

Har sagt det förut. Hade ni köpt Dennis Hummet det året vi gjorde det så hade ni vunnit guld redan det året. De nior ni hade så var alldeles för dåliga i produktionen.

Hummer hade gjort minst 25 mål i Bajen.
Citera
2026-08-31, 21:15
Medlem
Yttertungt i Djurgården nu.

Halvknepigt när Honkavaara verkar föredra både Okkels som belastar utlänningskvoten och Fallenius som har utgående kontrakt före Ringberg med livstidskontrakt och två andra dyra offensiva spelare på G in.

Det naturliga hade ju varit att skeppa både Okkels och Fallenius men inte alls å andra sidan då tränarteamet verkar gilla båda två och där man nu har chans att haka på en guldstrid.

Jag tror att man kör vidare på nuvarande manskap och att Angelo(som får sitt arbetstillstånd 2028), Tysk-afrikanska ”18”-åringen samt Alexander 1 och 2 får sitta läktade resten av säsongen.

Inget jättefan av det upplägget dock.
Citera
2026-08-31, 21:18
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Yttertungt i Djurgården nu.

Halvknepigt när Honkavaara verkar föredra både Okkels som belastar utlänningskvoten och Fallenius som har utgående kontrakt före Ringberg med livstidskontrakt och två andra dyra offensiva spelare på G in.

Det naturliga hade ju varit att skeppa både Okkels och Fallenius men inte alls å andra sidan då tränarteamet verkar gilla båda två och där man nu har chans att haka på en guldstrid.

Jag tror att man kör vidare på nuvarande manskap och att Angelo(som får sitt arbetstillstånd 2028), Tysk-afrikanska ”18”-åringen samt Alexander 1 och 2 får sitta läktade resten av säsongen.

Inget jättefan av det upplägget dock.

Jonestown värvningar i överflöd. Förutom på planen då.
Citera
2026-08-31, 21:31
Medlem
Mikaelias avatar
Kevin Ackerman klar för blåvitt.
Citera
2026-08-31, 21:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Om kort kontrakt signalerar klass, vad signalerar det skitlånga kontraktet som Ringberg signade?
Självklart hade jag velat ha 5 år på Abdulmalik.

Det faktum att vi inte skrev 5 år, samtidigt som vi betalar 20+ miljoner, vittnar om väldigt gott förhandlingsläge för spelaren.
Citera
2026-08-31, 21:35
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:

Det faktum att vi inte skrev 5 år, samtidigt som vi betalar 20+ miljoner, vittnar om väldigt gott förhandlingsläge för spelaren.

En semiproffesionell engelsk divison 5 spelare gott förhandslingsläge? 😹😹😹 Förhoppningsvis blir det en ny Musa.
Citera
2026-08-31, 21:38
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:

Det är en spännande värvning med tanke på att han kommer från den engelska femtedivisionen. Men vore det inte korkat att skriva ett såpass långt kontrakt med en spelare som inte visat sig på ens superettan nivå?
Citera
2026-08-31, 21:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Det är en spännande värvning med tanke på att han kommer från den engelska femtedivisionen. Men vore det inte korkat att skriva ett såpass långt kontrakt med en spelare som inte visat sig på ens superettan nivå?
https://x.com/eurofootcom/status/2094460957816975572
Citera
2026-08-31, 22:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tack, kanske? Tills ni tar in en jävla monster till nia istället. Det verkar ju hänga på det och snart får man ett långt uppehåll att spela in sina nya spelare också. Folk underskattar nog det lite, det är 24p kvar att spela om efter det.

Han verkar bli kvar, en rubrikanka utan någon substans.
Vi kan lika gärna sälja för samma summa (eller mer?) efter säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in