Citat:
Ursprungligen postat av
ardaguler
Ja man kan ju såklart nyansera. Men det har något att vara efterklok med oddsen för 2025 ändå. Personligen hade jag spelat Mjällby som vinnare istället.
Jag pratade inte om resultatet för 2025 och så läste jag inte Lunkas inlägg heller.
Poängen var att det inte finns något absolut motsatsförhållande i att ett lag har lägre odds på att vinna serien trots att de i ett väntat utfall förväntas hamna efter i tabellen.
Jag tror som sagt varken att AIK eller atleterna vinner guld 2026 men om någon av dessa får fullträff och går hela vägen så säger magkänslan att det laget skulle vara gnaget 9 gånger av 10. Minst. Med det sagt gissar jag att oddsen att Gais hamnar före i tabellen är till deras fördel.
Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Att tippa något med säkerhet redan nu är idiotiskt ja, och det tror jag inte att Skarparattarn gör heller. Men det är ju intressant underlag för diskussion, och iom att detta är ett forum för diskusioner så...
Taget även om jag skulle säga typ 4-5:a om det går bra och 9-14 om det går sämre. Jag tror verkligen att en mljlig bottenstrid finns i kortleken för Aik även om en viktad gissning är 6-8.
*edit*
Disclaimer är att förutsättningarna kan se annorunda ut i mars så klart...både på gott och ont.
Vem har pratat om säkerhet? Allsvenskan kan man oftast inte tippa med säkerhet förrän 29:e omgången tidigast.
Skoj såklart att även du numera gillar att spekulera utifrån rådande förutsättningar (något du idiotförklarade mig och
trazke för när det begav sig). Jag har ett minne som en jävla elefant.
Gissar att en orsak kan vara att vraks förutsättningar inför säsongen ser bättre ut i år och att ni inte stänger bokslutet med typ 20 mkr i kassan eller vad det var.