Igår, 09:03
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Å så var det dags igen. Nu ska julkalendrar för vuxna manglas ut. Smink, lakrits, sexleksaker och whisky, allt ska in i luckan.

​Det är alltså okej att slänga upp demoprover och småskit med "jätterabatter" och sedan kränga paketet för tusenlappar. I vanliga fall hade de blivit utskrattade om de sålde 24 pytteflaskor/prover som ett "lyxpaket". Men nu är det paketerat i kartong med 24 luckor och då säljer de slut. Folk tappar all ekonomisk sans.

​Om en kollega tog en liten flaska wirre varje dag skulle jag fråga om han behövde stöd. Nu är han ju bara i julstämning. Helt acceptabelt och mysigt.
​Och om jag skulle fråga en kvinnlig bekant om jag fick 1500 kr för att köpa random smink åt henne skulle hon tro jag skämtade. Men nu cashar sminkbolagen in på detta rån i dagsljus.

​Varifrån kommer detta fenomen och vad hände med en liten chokladbit om dagen?
Citera
Igår, 09:14
Medlem
Håller med dig!

Varför bara ha en whiskey kalender med 24days när man kan ha en för 365?

En ny whiskey om dagen låter ju inte helt tråkigt
Citera
Igår, 10:05
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Håller med dig!

Varför bara ha en whiskey kalender med 24days när man kan ha en för 365?

En ny whiskey om dagen låter ju inte helt tråkigt

Där sa du nåt !
Citera
Igår, 10:47
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är inget köptvång, varför bryr du dig?
Citera
Igår, 11:53
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är inget köptvång, varför bryr du dig?

Jag tycker fenomenet är konstigt?
Citera
Igår, 16:52
Medlem
kyrkstockens avatar
KAn man köpa en sådan kalender på bolaget? Med en wisky bakom varje lucka?
Citera
Igår, 17:40
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
​Det är alltså okej att slänga upp demoprover och småskit med "jätterabatter" och sedan kränga paketet för tusenlappar. I vanliga fall hade de blivit utskrattade om de sålde 24 pytteflaskor/prover som ett "lyxpaket". Men nu är det paketerat i kartong med 24 luckor och då säljer de slut. Folk tappar all ekonomisk sans.

Det är en speciell grupp människor som köper sån där skit, influencers kallas dom...
Läste förra året om dom där smink kalendrarna, bara en massa småsaker som den som köper kalendern inte ens behöver eller skulle ha köpt i butik överhuvudtaget.
Citera
Igår, 20:37
Moderator
HelgeBuks avatar
E-handel, frakt och konsumentfrågor --> Övrigt - ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera
Igår, 22:57
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Det är en speciell grupp människor som köper sån där skit, influencers kallas dom...
Läste förra året om dom där smink kalendrarna, bara en massa småsaker som den som köper kalendern inte ens behöver eller skulle ha köpt i butik överhuvudtaget.

Det är just det jag tänker på. Det är ju få gånger man kan "räkna hem" priset. Eller om det är till barnen. Men när Bosch börjar sälja dem känns det sol vi missat något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in