Citat:
Ursprungligen postat av
Xacoon
Då har jag lite större förståelse för din inställning.
Jag tror på utvecklingen av teknik att mäta aktiva substanser i kroppen. I Kanada och USA så utvecklas blåstester för trafikpolisen att använda sig utav. Här i Sverige har vi salivtester som mäter aktivt bruk inom 24 timmar.
Bara för att vi legaliserar cannabis så betyder det inte att andra brott blir lagliga.
Jag var i Thailand det året de legaliserade cannabis där. Vi åkte en del med longtailbåtar ut till fina stränder.
Uppskattade inte att föraren på båten stod och rökte cannabis strax före vi skulle åka.
Första året några få ställen med försäljning och året därefter fanns det massor med små kiosker mm som sålde cannabis till turister och lokalbefolkning.
Det röktes cannabis på barer mitt på dagen och jag fick för första gången lära mig hur det luktar.
Thailand har backat och förbjuder numera cannabis förutom som medicin och då troligen på recept.
En legalisering här kommer innebära fler drogpåverkade i trafiken och på arbetsplatser.
Tycker du det vore en bra utveckling? Taxichaffisen som röker cannabis före man ska åka med dem?