2025-11-08, 23:55
Medlem
SoulOfSophias avatar
Jag menar i faktisk tid. Hur lång tid är det kvar från idag till dagen då man kan kliva in i en butik, köpa sig sin medicin och sätta sig på närmsta offentliga plats och röka utan massa jävla krångel och risker. 10 år? 20 år? Vad tror ni och varför?
Citera
2025-11-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag menar i faktisk tid. Hur lång tid är det kvar från idag till dagen då man kan kliva in i en butik, köpa sig sin medicin och sätta sig på närmsta offentliga plats och röka utan massa jävla krångel och risker. 10 år? 20 år? Vad tror ni och varför?

Det är nog först efter Tysklands utvärdering i höst som man kan börja sia i det, skulle dom dra tillbaka så kommer det användas som argument under 20 kommande år tyvärr.
Citera
2025-11-09, 00:07
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
25-30 år. Det är först när det gamla gardets politiker och betongrövar lämnar över till yngre generationer som det kommer att ske en legalisering. Finns inte en chans i hela Hälsingland att Sverige kommer legalisera inom överskådlig tid. Risken är nog större, att vi kommer få motboken införd igen, plus en liknande bok om inköp av rött kött.
Citera
2025-11-09, 00:48
Avstängd
Citat:

Få se hur det går i Tyskland!
Citera
2025-11-09, 00:52
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Det är nog först efter Tysklands utvärdering i höst som man kan börja sia i det, skulle dom dra tillbaka så kommer det användas som argument under 20 kommande år tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Få se hur det går i Tyskland!

Om allt går bra i Tyskland, vad tror ni då?
Citera
2025-11-09, 00:59
Medlem
SnilleFixs avatar
Kommer aldrig ske.
Citera
2025-11-09, 01:11
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
5 år minst
10 år?
Cannabisförespråkarna bortser från realiteten och jämför tyvärr cannabis med alkohol och tror att den jämförelsen ligger till grund för ett ja.
Et nej står fast då politiker inte vill ha YTTERLIGARE en legal drog i landet.
Citera
2025-11-09, 01:37
Medlem
Svårt att säga. Det rör sig väldigt långsamt, men i alla fall i rätt riktning. Merparten av köttberget i riksdagen måste dö först.
Citera
2025-11-09, 01:44
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:

Ca 500 år.
Man kommer bli tvungen av någon anledning antar jag då hela jorden redan legaliserat cannabis.
Senast redigerad av Unoboss 2025-11-09 kl. 01:47.
Citera
2025-11-09, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
5 år minst
10 år?
Cannabisförespråkarna bortser från realiteten och jämför tyvärr cannabis med alkohol och tror att den jämförelsen ligger till grund för ett ja.
Et nej står fast då politiker inte vill ha YTTERLIGARE en legal drog i landet.

Eller snarare så finns det stora ekonomiska intressen som vill behålla status quo.

Därför vill man att det hjärntvättade folket skall fortsätta och mässa de slitna gamla klyschorna så länge som det är möjligt. Dvs alla gamla älskade utopiska lögner som tex "vi behöver inte en till drog", och "visionen om det narkotikafria samhället".

Min uppfattning är att det inte är nån ide att börja gissa hur långt vi har kvar i Sverige, förrän alla närmaste grannländer har haft fungerande lagliga modeller i bortåt 5-10 år. Hur det går i Tyskland kommer inte att påverka oss nämnvärt, och gissningsvis inte ens opinionen.
Citera
2025-11-09, 02:07
Medlem
Albtraums avatar
Citat:

Bra fråga. Låt Liberalerna ta med sig den i graven. Kanske uppstår de igen en dag men ingen bryr sig och frågan förblir densamma.
Citera
2025-11-09, 02:15
Avstängd
Citat:
Om allt går bra i Tyskland, vad tror ni då?

Allt är så trögt i Sverige så det tar nog 10 år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in