Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-09, 17:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vad är orsaken till att det är så mycket våld i skolan? Enligt Danmarks regering beror problemet nästan uteslutande på dålig uppfostran hos invandrarfamiljer.

Egentligen är det fel att prata om dålig uppfostran. De barnen är uppväxta med att det är vuxna som sätter gränser för våldet, inte barnen själva. I Sverige förställer vi oss självinstruerande, själv-sanktionerande barn, som självmant avstår från våld utifrån någon sorts inneboende oskuld och godhet.
För de flesta svenskar är våld också något onaturligt och främmande, och något som främst är ett tecken på sjukdom och systemfel. Därför struntar vi i att avvärja barns våld, och fokuserar i stället på att leta orsaken till det, så att vi kan sätta in "rätt insats". Vi möter barns naturliga beteenden med byråkrati, och skiter i att det inte funkar.

Citat:
Jag misstänker att en fackföreninga i Sverige inte kommer att uttrycka sig lika fritt eftersom dessa oftast domineras av vänstermänniskor, batikhäxor och andra personer som har politiska agendor.

Precis som med övriga "civilsamhället", så är svenska fackföreningar främst förlängningar av de politiska partierna på vänsterkanten. Den fackförening som jag gått ur, drev helt ogenerat politiska frågor som helt saknade intresse för fackföreningens medlemmar, för att den är vänsteraffilierad.
Citera
2025-11-09, 19:07
Medlem
Helt klart brist på vad vi kallar uppfostran, själv sett detta på dagis där vissa grupper är väldigt utåt agerande å har nära till våld, alltså barn.
Citera
2025-11-09, 19:15
Medlem
Många av de här barnen har väl också olika diagnoser, vet att skolorna varit aktiva med att få barnen att bli diagnotiserade i hopp om att få mer resurser.

Alltså, något är fel på barnen, någon sjukdom eller nåt som härjar så att barnen i sig själva är utom kontroll.
Citera
2025-11-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Håller med, men det går inte att bara skapa särskilda klasser.

Det är på håltimmar, raster och efter lektionstid det händer. De samlar ihop sig i gäng.

Det måste vara separata skolor och helst på långt avstånd från varandra.

Det kan du ha rätt i, på min tid var våld i skolan mycket ovanligt. Det räckte med obsklasser i princip.

Men nya tider kräver ibland nya lösningar.
Citera
2025-11-10, 10:37
Medlem
machinemans avatar
Citat:
En fackförening för lärare har skrivit en rapport som heter Skolan som slagfält, och den lyfter fram att de allra flesta lärare bevittnar våldshandlingar (Sveriges lärare). I 60% av fallen är det våld varje vecka.

En av de åtgärder som föreslås är särskilda skolor för de mest våldsamma barnen. Personligen tänker jag på de obs-klasser som fanns förr i tiden, men jag vet inte om det är samma sak. Om jag har förstått det rätt så var dåtidens obs-klasser mest en särskild undervisning för barn som hade ADHD eller var hyperaktiva. Dock är jag lite för ung för att ha upplevt det själv.

Vad är orsaken till att det är så mycket våld i skolan? Enligt Danmarks regering beror problemet nästan uteslutande på dålig uppfostran hos invandrarfamiljer. Jag misstänker att en fackföreninga i Sverige inte kommer att uttrycka sig lika fritt eftersom dessa oftast domineras av vänstermänniskor, batikhäxor och andra personer som har politiska agendor.

Jag har varit barn och gått i skolan en gång i tiden, men på min tid var det aldrig normalt med slagsmål. Det förekom, men knappast varje vecka. Någonting måste ha hänt. Personligen gissar jag på demografiska förändringar, men det är ingenting som jag har forskat i närmare.

Vilka andra förklaringar kan finnas? Tiktok? Våldsamma dataspel?

Är det bra att införa dessa särklasser?
Vem ska vara lärare för dessa problembarn som slåss varje vecka?
Finns det andra lösningar för att få bukt med våldet och kaoset i skolan?

Jobbar du som lärare/elevassistent?
Är det någonting särskilt som utmärker våldsamma barn?
Handlar problemet om invandrarbakgrund?
Är det vanligt med svenska barn som slåss vid upprepade tillfällen?

Sveriges samtliga problem kokar ner till att svenskar är för svaga och kommer att gå under. Vi befinner oss en bit in i den processen nu och det går inte att vända. När nysvenskarna tar över så kommer det bli ordning inte förr.

Svenska män är för svaga och Feminist-batik-tanter kan inte styra upp dominant ungdom från MENA.

Har påtalat detta i decennier, ingen lyssnade och nu är det kört sedan länge.
Citera
2025-11-10, 10:44
Medlem
PungiMunninens avatar
Jag skulle gissa på inavel som hög faktor för våldsamheterna. Här är en karta med andel inavel inom giftermål:
https://x.com/theepicmap/status/1975850581463109650?t=HWqRAJnnbDto9GwVEtYXTA&s=19

Inavel kan resultera i våldsamt beteende, lägre iq och sinnessjukdom.

Att placera dem i särskilda skolor är lösningen. Det finns studier gjorda i både USA, Storbritannien och Sverige där man prövat att sprida ut stökiga barn i lugna klasser. Det alla studier i alla länder visat är att det inte resulterar i att barnen blir lugnare, däremot att resultaten går ned för de övriga barnen. Det är alltså en ett obestridligt faktum att det inte funkar. Så varje person som föreslår det är per definition en idiot.
Senast redigerad av PungiMunninen 2025-11-10 kl. 10:48.
Citera
2025-11-10, 11:21
Medlem
Alla vet varför men ingen vågar ta upp det...
Citera
2025-11-10, 17:47
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Sveriges samtliga problem kokar ner till att svenskar är för svaga och kommer att gå under. Vi befinner oss en bit in i den processen nu och det går inte att vända. När nysvenskarna tar över så kommer det bli ordning inte förr.

Svenska män är för svaga och Feminist-batik-tanter kan inte styra upp dominant ungdom från MENA.

Har påtalat detta i decennier, ingen lyssnade och nu är det kört sedan länge.

Det är givetvis inte kört. Men jag hade föredragit att Ny demokrati hade fixat invandringsfrågan och byråkratin, nu blir det inte lika snälla lösningar om man vill vända på det hela snabbt. Eller så får man ta att det kommer ta tid.
Citera
2025-11-10, 18:01
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
...Sen behöver man inte vara raketforskare för att förstå att det sker allt mer våld i skolan när det kommer nya barn från krigshärjade delar av världen som dessutom inser att i svenska skolan finns knappt några regler att förhålla sig till. Man kan t.ex. kalla läraren vad man vill. T.ex. hora. Inget konstigt med det, när man ändå kallar den kvinnliga polisen detsamma.
Det fetade är rent jävla vänsterdravel som lett till så mycket skit...nej, de flesta störiga är svenskfödda invandrarbarn som möjligtvis upplevt våld i hemmet när farsan spöar på mamman/döttrar. Pojkjävlarna är hårt hållna hemma och uppträder som små ljus inför fadern men sen släpps de ut och får härja fritt o testa gränser utan att föräldrar reagerar, rent bedrövligt och en form av terror mot det öppna samhället.

Det måste ske en riktad insats mot invandrarföräldrar så de förstår att deras avkommor av hankön inte ska uppfostras av staten sverige, det är deras ansvar precis som med deras döttrar, den vänstertomte som kommer med detta krav får min röst
Citera
2025-11-10, 18:15
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Det är givetvis inte kört. Men jag hade föredragit att Ny demokrati hade fixat invandringsfrågan och byråkratin, nu blir det inte lika snälla lösningar om man vill vända på det hela snabbt. Eller så får man ta att det kommer ta tid.

Jag skrev inte att det är kört för Sverige, jag skrev att det är kört för svenne banan.

När nysvenskarna blivit tillräckligt många och fått tillräckligt inflytande kommer det att bli rätsida på skolan och på Sverige --- under muslimsk flagg.

Särklasser har alltid krävts, svenskarna avskaffade dem dock samtidigt som de började avskaffa sig själva, det finns inget hopp för ett supermesigt feministiskt folk som föredrar att leva i en batikbubbla medan allt faller samman runt dem.
Citera
2025-11-10, 20:06
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Män med en bakgrund i yrkesmilitären skulle vara lämpliga lärare för dessa problembarn.
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Gäller även arbetsplatser. Ju fler anställda med utomeuropeisk bakgrund desto fler grupperingar och försämrad arbetsmiljö. I samma takt utomeuropéerna ökar söker sig svenskarna bort och tillslut har man en homogen utomeuropeisk personalgrupp med omfattande kulturella/religiösa problem och konflikter. Det är pga detta vi idag kan se att taxibranschen knappt har någon svensk personal och vi kan se hur trenden sprids även inom äldreomsorg. Arbetslösheten bland etniska svenskar ligger oförändrat runt 5% så de söker sig helt enkelt till bättre fungerande arbetsplatser med fler svenskar.
I taxibranschen sitter var och en i sin egen taxibil, så jag har svårt att se varför det skulle bli kulturella motsättningar där. Vad tror du?
Citera
2025-11-10, 20:20
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Fler män i skolan [...]
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, fler män i skolan är bra, bra män som kan ryta ifrån med pondus.
Vad hälper fler män? De får inte ens försvara sig om barnen är våldsamma. De enda männen som orkar jobba kvar i såna PK-träsk är totalt ryggradslösa män.

Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Rapporten nämner inte något om att invandring har påverkat skolmiljön negativt.
[...]
Ord som används är bland annat horunge, kuk, ska döda dig, åsna, fuckig B, idiot,
ska knulla dig mamma, många starka ord på andra språk mm.”
— Lärare i förskoleklass

Alla som har hyfsat mycket erfarenhet av mångkulturen vet att begrepp som horunge och jag ska knulla din mamma är typiskt invandrarlingo. Även de snälla tanterna vet, de är bara för PK för att säga det öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in