Citat:
Ursprungligen postat av
AnsvaravsnA
Du får det att låta som att det finns ett starkt stöd i M för SD i regeringen. Det gör det inte. UK vill det inte, riksdagsgruppen vill det inte. Många moderata kärnväljare vill det inte. Tillräckligt många för att stödja L. Jag tycker vi bojkottar SD istället och försöker få till en äkta borgerlig regering.
Det krävs över 50% borgerliga väljare i så fall. Detta var görligt en gång i tiden, men när SD har 20% av tårtan är det inte mycket kvar av din borgerliga regering. Du önsketänker bara.
Tror nog man ska vara tacksam för att SD är beredda att förbarma sig över det som finns kvar av borgerligheten, den som visat sig bestå av endast två partier: M och KD. C har för övrigt aldrig varit en pålitlig partner för det blå blocket och L är som sagt på väg bort så vad de tycker och tänker om saker behöver man inte fästa större vikt vid.
För att återknyta till topic:
I valen 1998 och 2002 hade mäktiga TV4, då en liberal Bonnierkanal, klar slagsida åt höger i morgonsoffan och andra opinionsbildande program. Idag har kanalen ingen sådan profil utan är mer allmänt ”woke” om uttrycket ursäktas. Dessutom har de konkurrens från sociala medier som gör att de inte når ut till alls lika stor publik som fallet var för över 20 år sedan. Jag menar att traditionell media varken kan eller nödvändigtvis vill pusha L framöver. Även det ett bakslag när man…
… noterar hur små L är i sociala medier. De har ingenting att hämta på varken X, Insta eller ens vänstersinnade Threads. Flashback ska vi inte tala om.
Fd folkpartistiska profiler som kan agera draglok då? Tja, lever ”Malin i Saltkråkan” än? Efter henne är det rätt tomt. Westerberg är C, Leissner vet ingen vem det är, Sabuni var impopulär i alla läger, Björklund är skojig men upptagen på annat håll… öh, hon som var en nagel i ögat på Hells Angels? Jaså, hon var galen säger ni. Synd, men det var ju ändå 30 år sedan nu.
Jo, nu kom jag på en!
YB_Sodermalm på X. En tuff snut som älskar att twittra. Han har sagt att han är liberal. En polis som inte har Robinsonbagage kanske vore något? Nu är jag helt seriös för övrigt. Han borde överväga att engagera sig för L, ty han är allt de behöver: man, polis, vän av ordning & reda, uttalad liberal, down with the kidz, tränad för sociala medier, lagom ung.