Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Problemet med svenskar i vanlig ordning är att man alltid inför ett val säger "MP kommer åka ur" "Liberalerna kommer åka ur" "Haha KD har 3 procent i opinionen" "Demiroken kommer göra så centern är ute nästa val"

I Sverige röstar man alltid kvar alla de traditionella partierna. Ni kommer se att L kommer räddas kvar med hjälp av stödröster. Hur mycket ni än hoppas.

Opinionsundersökningarna ska man aldrig ta på allvar när vi nu har facit senaste 2-3 valen hur småpartierna alltid räddas i sista sekund.

Historiskt har det varit så, ja. Men nu? Vilka skulle ens komma på tanken att stödrösta kvar Centern och Liberalerna?
Citera
2025-11-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Folk har trott inför varje val i en evighet att både Liberalerna och MP kommer åka ut vid val!

Jag tror både MP och L kommer vara kvar i riksdagen efter nästa val!

Folk stödröstar!

Frågan är dock vilka som kommer att stödröstar på L. I förra valet var det uteslutande moderatsympatisörer som gjorde detta. Och då var Ls opinionssiffror betydligt högre än nu. Jag tror att många fruktar att sådana stödröster i stället kommer att bli ett sänker för M.
Citera
2025-11-09, 11:55
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Liberalernas enda livlina är att snabbt göra Romina Pourmokhtari till partiledare. Hon är den enda i L som har ryggrad och är totalt orädd. T.ex. i dagens TV4-morronintervju så kunde inte aktivisten (refugees welcome) Jenny Strömstedt "sätta dit" Pourmokhtari.

Tror på fullt allvar att hon är partiets enda räddning.
Den enda räddning är Landskronas starke man. Hette han Torkel Sandberg?

Men det var ett tag sedan han flyttade hem för att rädda landskrona från bl.a. invandrarkaos. Jag vet inte ens om han lever än.

Inget annat kan rädda folkpartiet. Och det skall väl heller inte räddas.

Folkpartiet kommer att försvinna för att deras kärnväljare försvunnit. Lärare utbildade före flumskolereformen.

Sådan är inte situationen alls för MP. De kan åka ut för inkompetens med deras kärnväljare frodas och limmar sig på vägar varje dag.

KD kan försvinna över tid då de kristna (kärnväljarna) blir allt färre
Senast redigerad av kyrkstocken 2025-11-09 kl. 11:58.
Citera
2025-11-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Historiskt har det varit så, ja. Men nu? Vilka skulle ens komma på tanken att stödrösta kvar Centern och Liberalerna?
C står på egna ben. De ligger alltid över spärren i opinionsundersökningarna och klarar sig kvar efter valen trots att de ger stöd till en röd regering.

Det är bara L och KD som är beroende av stödröster.
Citera
2025-11-09, 13:04
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Problemet med Liberalerna är att de inte är liberaler. De borde behållt sitt gamla namn och inte försökt profilera sig som mer liberala än vad de är.

Det går inte att vara ett liberalt parti och sammarbeta med t.ex. SD de är direkta motpoler.

De har helt tappat sin identitet och är i dagsläget helt bortom räddning.

De behöll den mindre lögnen, att de var liberaler. De är verkligen inte ett parti för folket, ett folkparti.
Citera
2025-11-09, 13:53
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Vilka skulle ens komma på tanken att stödrösta kvar Centern och Liberalerna?
Borgerliga sistagångsväljare, som tror att Centerpartiet alltjämt är som Bondeförbundet var på 50-talet och att Liberalerna ännu är som Folkpartiet var på 60-talet.

Vi skojar inte här. Dessa stödröstare som lever i det förgångna finns alltjämt och är alive and kicking och de kommer garanterat rösta den 13:e september år 2026.

Dessa två numer progressiva och halvt om halvt radikala partier har ömsat väljare och har nu en väljarbas av unga, starka, välutbildade kvinnor i storstäderna.

"Att ge högern en käftsmäll", är en politik som lockar dessa väljare, så partiledare fru Thand och Tunga (c) som säger att "Sverige behöver en ny regering" förväntas få fler röster än vad partiledare fru Mohamson (L) som vill behålla Uffe (m) å Ebba (kd) men utan Jimpan (sd) kan få.

Båda dessa nyckelpartier i svensk politik kommer enkelt klara sig kvar i riksdagen.

Tacka de livsuppehållande medicinerna och de därmed långlivade stödröstarna för det.
Citera
2025-11-09, 13:56
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Liberalernas enda livlina är att snabbt göra Romina Pourmokhtari till partiledare. Hon är den enda i L som har ryggrad och är totalt orädd. T.ex. i dagens TV4-morronintervju så kunde inte aktivisten (refugees welcome) Jenny Strömstedt "sätta dit" Pourmokhtari.

Tror på fullt allvar att hon är partiets enda räddning.

Är du på riktigt eller?
De skall sätta ett barn som ledare?
Citera
2025-11-09, 13:56
Medlem
löls avatar
De åker ut med huvudet efter nästa val.
Och kommer sedan att glömmas bort för alltid.

Därefter är Centern och MP på tur. Dock inte nästa väl. Valet därefter kan vi fira.
Citera
2025-11-09, 13:57
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Största problemet med partiet är väl att de hatar arbetarklassen och är totalöppna för allt pk-trams. Sedan verkar medlemmarna vara de största hycklarna som går att hitta.
Citera
2025-11-09, 15:30
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Den enda räddning är Landskronas starke man. Hette han Torkel Sandberg?

Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Största problemet med partiet är väl att de hatar arbetarklassen och är totalöppna för allt pk-trams. Sedan verkar medlemmarna vara de största hycklarna som går att hitta.
Torkel-liberalerna (Strandberg!) och stockholms-liberalerna är två helt olika partier. Att de sitter under samma tak är ohållbart.

Jag gillar inte någondera, men skillnaden är ändå uppenbar för mig. Wannabe-sossepamp och floskel-woke är helt oförenligt, bara lika avskyvärt.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-11-09 kl. 15:35.
Citera
2025-11-09, 15:36
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ni har ju kört exakt det kortet inför varje val

"Men nu jävlar kommer dom att åka ut"
Citera
2025-11-09, 15:36
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Torkel-liberalerna (Strandberg!) och stockholms-liberalerna är två helt olika partier. Att de sitter under samma tak är ohållbart.

Jag gillar inte någondera, men skillnaden är ändå uppenbar för mig. Wannabe-sossepamp och floskel-woke är helt oförenligt, bara lika avskyvärt.
Jag vill ha bort folkpartiet. Men han är den enda folkpartist med några kvaliteter alls. Och den enda jag sett som kan rädda partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in