2025-11-06, 16:32
Medlem
Är det bara jag eller fanns det större utbud av bilpooler förut?

Såg nu okq8s reklam, whats the catch?
Vad använder ni? Sett att börjat dyka upp en del små lokala bilpooler

Citat:
Vilken bilmodell du väljer
Från 79 kr/ timmen för vår minsta bil till 109 kronor för den största (Lägre pris med PLUS).

Free
0 kr/mån

Passar dig som inte kör lika ofta. Enkel användning utan måsten, kort och gott.

Välj Free

✸ fr. 79 kr / tim
✸ fr. 795 kr / dygn
✸ fr. 1 295 kr / helg
✸ fr. 3 195 kr / vecka
✸ 2 kr / km
Plus
99 kr/mån

För dig som kör lite oftare. Extra flexibelt och du sparar pengar på längre sikt jämfört med Free.

Välj Plus

✸ fr. 69 kr / tim
✸ fr. 695 kr / dygn
✸ fr. 1 195 kr / helg
✸ fr. 2 995 kr / vecka
✸ 1,50 kr / km

Det jag hatar med hyrbilar är att oroa mig för minsta lilla stenskott, är det bara att köpa självriskeliminering typ motormännens?
Citera
2025-11-06, 20:51
Moderator
Tystnads avatar
För ca 10 år sedan fanns det flera bilpooler bla i min stad och i närliggande.

Inget finns kvar.

Möjligt det finns enstaka privata mindre "föreningar" men tvivlar för problemet med dela bil med andra är ju att många skiter totalt i sköta den utan det blir som vanligt en person som får dra lasset , till slut tröttnar man.
Citera
2025-11-07, 12:12
Medlem
StorFetAnkas avatar
Förr så var bilarna billigare och byggda för att inte totalhaverera efter bara 3 år. Dessutom så var bilpoolerna mer lokala, det blir oftast lättare om en liten grupp där alla känner alla delar på ett antal fordon jämfört med en mack i en storstad där vilken tjomme som helst kan hyra bil å sen lämnar visitkort till nästa stackare som hyr bilen.

Sen brukar lokala små bilpooler köra med mer eller mindre "normala" bilar, enkla och praktiska bilar för olika ändamål som smälter in, medan macken oftast köper de mest obskyra fordonen som ser ut att ha rymt från cirkusen, oftast är de täckta av reklam å så en stor skylt på sidan där det står "miljöbil" torts att de har en stor explosiv gas tank eller ett batteri p ett ton som när som helst spontant kan självantända.
Citera
2025-11-08, 21:20
Medlem
Nä, va inte snåltarmar nu, köp en bil. Vill man sitta på ett säte som massa främmande suttit och pruttat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in