Citat:
Ursprungligen postat av
Krapulant
Idag finns det tidbokningssystem för allt, från frisörer, via restauranger till hotell. Givetvis även bilverkstäder. Det skulle inte krävas särskilt mycket för att dessa tekniker planerade dagarna i förväg. Istället begär de att alla ska komma 07.00-07.30 med bilen. Det beror på att de är korkade och lata. Planering och framförhållning finns inte i deras begreppsvärld. Undermänniskor
Jag vet att de har tidsbokningssystem och deras system skickar SMS dagen före som påminnelse och i våras fick jag ett där det angav att jag var välkommen kl. 10:30.
Trodde det var teknikern som angett det trots att vi alltid haft 07:00 men när jag lämnade bilen 10:30 berättade teknikern att det hade gått bra och lämna den kl 07:00 för då kunde han fixat den tidigare och jag fått bilen före lunch.
Han hade fått ett återbud om en som var inplanerade 07:00
Fortsättningsvis har vi kommit överens om att oavsett vad deras tidsbokningssystem anger lämnar jag alltid bilen 07:00.
Spelar ingen roll då jag räknar att bilen är upptagen hela dagen.
När jag arbetade var det smidigt och lämna den tidigt på morgonen för att inte behöva åka från jobbet under dagen för att lämna den och smidigt att be någon kollega plocka upp mig på vägen till jobbet.
Har man hittat en bra tekniker så ska man vårda relationen väl.
Du verkar ha en knepig relation till de som fixar din bil. Säkert jävligt dyrt också.