2025-11-06, 20:37
Medlem
Varje gång du ser någon som sitter eller står och talar i telefon bara ställ dig bredvid och börja prata högt. Börja ställ frågor till personen hen talar med. Börja berätta lite om din dag hur det är här på bussen när ni alla tar del av deras samtal. Sjung en sång eller vad som helst. Har de problem med det kanske de slutar prata med högtalaren i det offentliga rummet.

Ibland är det dock lite roligt att höra deras samtal. Man förundras konstant.
Citera
2025-11-06, 20:38
Medlem
Europes avatar
Jag hade föredragit omedelbar avlivning på plats, men böter är väl bättre än ingenting. Fan vad less jag är på idioterna som håller luren en meter bort, skriker för fulla lungor och har volymen på max, när jag åker buss till och från jobbet. För att inte tala om de som spelar upp skit på maxvolym.

Jag var tvungen att köpa stora on-ear-hörlurar som har funktionen att stänga ute ljud, men trots att jag spelar musik på max i dem, så lyckas en del psykopater att överrösta det. En vacker dag blir det plan B med hörlurarna:

https://x.com/gryzlock/status/1431760439831056385?s=61
Citera
2025-11-06, 20:43
Medlem
Jag brukar kontra med typ Opeth eller dylikt.
Citera
2025-11-06, 20:47
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Är bara utlänningar som pratar med högtalare på och håller den framför munnen som de ska äta en smörgås. Förstår TS problematik då det är väldigt störande.

Ja, jag har bara sett utomeuropéer göra det. Sedan är det även störande med folk som skriker högt i mobilen och även vita kvinnor utgör en rätt stor andel av dem.
Citera
2025-11-06, 21:07
Medlem
Ja detta är en grej invandrarna börjat med. På tunnelbanan är det sjukt störigt.

Ofta har de så högt det skorrar i telefonens högtalare.

Mycket som måste förbjudas som de gör.
Citera
2025-11-06, 21:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag tycker inte det är jämförbart. Och jag verkar inte vara ensam om den upplevelsen. Att sitta på en buss och höra två personer som samtalar med en normal ton är inget störande alls. Det är värre att höra någon som pratar i telefon, eller ännu värre med högtalartelefon. Det är en skillnad i upplevelse, och det finns säkert olika förklaringar till det.

Ja skillnaden är väl att det oftast är invandrare som skränar i telefonen så du stör dig för att du är rasist.
Citera
2025-11-06, 21:14
Medlem
Varför använder man ens den funktionen?
Citera
2025-11-06, 21:58
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Frankrike har gått före och utfärdar böter.
Och även vissa svenska politiker har börjat diskutera detta.

Jag avskyr verkligen när folk pratar högt i högtalartelefon eller på annat sätt använder telefonen med högtalare (t.ex. spel eller filmklipp).

Jag förstår att ett förbud inte löser allt. Men ett förbud sänder en tydlig signal om vad som är okej eller inte. En rimlig signalpolitik.

Högtalare eller inte. Det som är störande och respektlöst är folk som pratar HÖGT i telefon i kollektivtrafiken tex tunnelbanan, så att alla hör vad deras konversation handlar om i detalj. Jag kan inte förstå hur man kan vilja gapa ut om sitt privatliv så till massa främlingar.
Citera
2025-11-06, 22:01
Medlem
zombie-nations avatar
Håller med om att det är ljudkvaliteten som avgör. Så jobbigt med skrällande telefoner vare sig det är samtal eller musik.

Mina kompisar kollar båda på klipp på sina telefoner. Samtidigt. På jättehög volym. De kan t o m sitta bredvid varandra. De är svenska.
Citera
2025-11-06, 22:34
Medlem
Fy fan för folk som pratar i högtalaremobil. Så vidrigt och respektlöst. De måste ha något fel i huvudet.
Citera
2025-11-06, 22:50
Medlem
shitholecitizens avatar
Säg de till turkarna.
Citera
2025-11-06, 23:11
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Frankrike har gått före och utfärdar böter.
Och även vissa svenska politiker har börjat diskutera detta.

Jag avskyr verkligen när folk pratar högt i högtalartelefon eller på annat sätt använder telefonen med högtalare (t.ex. spel eller filmklipp).

Jag förstår att ett förbud inte löser allt. Men ett förbud sänder en tydlig signal om vad som är okej eller inte. En rimlig signalpolitik.

Du är ett levande bevis på att mänskligheten har det alldeles för bra, du har lyxen att gnälla på icke-problem. Tycker man borde förbjuda aånna som dig i stället din jävla fyrkant. Du är nog helt ensam om detta. Sluta amvänd chat gpt och hänvis till dess svar i ickefrågor som denna jävla npc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in