• 1
  • 2
2006-09-05, 16:04
Bannlyst
Tänkte starta en tråd för oss som jobbar eller är inom köket på någon form av Resturang eller H&R utbildning där vi berättar våra minnen från händelser som kan ge oss lite leenden...

Första dagen i skolan så säger min lärare som är min kursföreståndare till en av mina kurskamrater att det enda han kommer bli är pulverkock då svarar snubben jag är redan pulverkock! Och visar upp påsen med det vita pudret...

En Neger i min klass som inte har någon hygien alls tvättar inte sina händer utan börjar direkt när vi ska laga peta sig i näsan osv.

Samma kille som ovan när vi har elever som ska börja i kursen kommer och säger bara två Citroner till 200 gäster han tror på fullaste allvar att han kan skiva 200 citronklyftor på två Citroner läraren Ok börja så säger han fan mer citruner hämta mer citruner mannen...

En annan stjärna i klassen trodde att det finns Elefantost.
Citera
2006-09-05, 16:17
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos76
Tänkte starta en tråd för oss som jobbar eller är inom köket på någon form av Resturang eller H&R utbildning där vi berättar våra minnen från händelser som kan ge oss lite leenden...

Första dagen i skolan så säger min lärare som är min kursföreståndare till en av mina kurskamrater att det enda han kommer bli är pulverkock då svarar snubben jag är redan pulverkock! Och visar upp påsen med det vita pudret...

En Neger i min klass som inte har någon hygien alls tvättar inte sina händer utan börjar direkt när vi ska laga peta sig i näsan osv.

Samma kille som ovan när vi har elever som ska börja i kursen kommer och säger bara två Citroner till 200 gäster han tror på fullaste allvar att han kan skiva 200 citronklyftor på två Citroner läraren Ok börja så säger han fan mer citruner hämta mer citruner mannen...

En annan stjärna i klassen trodde att det finns Elefantost.

Det här kan bli en rolig tråd då många av mina bästa vänner är kockar, och jag har hört anekdoter om allt mellan himmel och jord.
Det finns sällan folk som har så mycket festligt att berätta som de i restaurangbranschen
Citera
2006-09-05, 21:59
Medlem
Roxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Det här kan bli en rolig tråd då många av mina bästa vänner är kockar, och jag har hört anekdoter om allt mellan himmel och jord.
Det finns sällan folk som har så mycket festligt att berätta som de i restaurangbranschen

Det finns ju faktiskt ett och annat orginal som jobbar inom restaurangvärlden.

På stället där jag jobbar så hade vi en som precis hade utbildat sig till kock vid 45, han var föredetta vatteningenjör. Han hade tre fel, Han såg nästan inget så skulle han läsa bongarna så var han tvungen att stå en halvmeter ifrån den + att han hörde dåligt så man va tyvungen att säga hans namn minst två gånger innan han reagerade sen så var han helt enkelt jävligt puckad. Han är den enda människan jag vet som har lyckats bränna örat i ungnen. Han skulle plocka ut ett vitlöksbröd som hamnat långt in i ungnen. Istället för att ta en stekpinsett och plocka ut den med så böjer han sig ner och stoppar in huvudet varpå ungsdörren slår igen och bränner honom på örat. Det var bara en av sakerna han lyckades med. Sen allt det vanliga som att man häller på lite för mycket cognace när han skulle flabera och brände bort ögonbrynen och luggen. Men han var väldigt trevlig och arbetsdagarna är inte lika roliga längre utan honom :P

EDIT: Stavfel
Citera
2006-09-05, 22:03
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxer
Det finns ju faktiskt ett och annat orginal som jobbar inom restaurangvärlden.

På stället där jag jobbar så hade vi en som precis hade utbildat sig till kock vid 45, han var föredetta vatteningenjör. Han hade tre fel, Han såg nästan inget så skulle han läsa bongarna så var han tvungen att stå en halvmeter ifrån den + att han hörde dåligt så man va tyvungen att säga hans namn minst två gånger innan han reagerade sen så var han helt enkelt jävligt puckad. Han är den enda människan jag vet som har lyckats bränna örat i ungnen. Han skulle plocka ut ett vitlöksbröd som hamnat långt in i ungnen. Istället för att ta en stekpinsett och plocka ut den med så böjer han sig ner och stoppar in huvudet varpå ungsdörren slår igen och bränner honom på örat. Det var bara en av sakerna han lyckades med. Sen allt det vanliga som att man häller på lite för mycket cognace när han skulle flabera och brände bort ögonbrynen och luggen. Men han var väldigt trevlig och arbetsdagarna är inte lika roliga längre utan honom :P

vilken lirare!
Citera
2006-09-05, 22:53
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Sen allt det vanliga som att man häller på lite för mycket cognace när han skulle flabera och brände bort ögonbrynen och luggen.

allt det vanliga? hander sant ofta??
Citera
2006-09-05, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Nja då och då hehe.... Minns första dagen då vi skulle laga mat i skolan och vi hälde i smör i en wokpanna och det började fatta eld... Shit vad skraj man var... Men det är ju en rolighistoria idag....
Citera
2006-09-06, 00:52
Medlem
Roxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam

Nej det händer inte så ofta, men det är ett VÄLDIGT typiskt nybörjar misstag.
Har själv gjort en liknande grej men han dra bort huvudet i tid.

Sen andra roliga saker som har hänt:
Det hände dock inte där jag jobbar utan på en annan restaurang som jag och en kompis (som också är kock) var och åt på. Vi tänkte att vi skulle gå till den restaurangen eftersom dom hade ny öppning den kvällen och testa vad dom hade. När vi kommer dit så kommer det en servitris hon placerar oss vid ett mycket trevligt bord och ger oss en varsin meny. Min kompis som är väldigt förtjust i fisk tyckte att han skulle testa helleflundra med nådot till. När han sedan beställer så frågar servitrisen om han ville ha HELLEFLUNDRAN blodig, medium eller välstekt. Han beställde då blodigt för att se vad kocken skulle göra. den kom dock ut helt genomstekt
Citera
2006-09-06, 08:39
Bannlyst
Citat:
Nej det händer inte så ofta, men det är ett VÄLDIGT typiskt nybörjar misstag.
Har själv gjort en liknande grej men han dra bort huvudet i tid.

Sen andra roliga saker som har hänt:
Det hände dock inte där jag jobbar utan på en annan restaurang som jag och en kompis (som också är kock) var och åt på. Vi tänkte att vi skulle gå till den restaurangen eftersom dom hade ny öppning den kvällen och testa vad dom hade. När vi kommer dit så kommer det en servitris hon placerar oss vid ett mycket trevligt bord och ger oss en varsin meny. Min kompis som är väldigt förtjust i fisk tyckte att han skulle testa helleflundra med nådot till. När han sedan beställer så frågar servitrisen om han ville ha HELLEFLUNDRAN blodig, medium eller välstekt. Han beställde då blodigt för att se vad kocken skulle göra. den kom dock ut helt genomstekt
Hahahahaha den ska jag nog prova när jag har servering...
Citera
2006-09-06, 10:32
Medlem
Skints avatar
Citat:
När han sedan beställer så frågar servitrisen om han ville ha HELLEFLUNDRAN blodig, medium eller välstekt. Han beställde då blodigt för att se vad kocken skulle göra. den kom dock ut helt genomstekt

Hehehe den blodiga helleflundran ber jag att få slippa... kanske på et Sushihak? Jajaja, servitrisen hade nog inte jobbat många timmar.
Citera
2006-09-12, 01:18
Medlem
Roxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Hehehe den blodiga helleflundran ber jag att få slippa... kanske på et Sushihak? Jajaja, servitrisen hade nog inte jobbat många timmar.

Eller så hade hon jobbat får många timmar :P Men det är sånt som händer när man är stressad ibland. Är det ingen annan som har vart med om något kul i restaurangbranschen??
Citera
2006-09-12, 10:48
Medlem
tjompans avatar
Detta hände för länge sen. En kompis hade hemkunskap i skolan (inte direkt restaurangutbildning men ändå).
Han tog fel på bakpulver och mjöl.....
Och vad som hände kan Ni ju fundera på.....
Citera
2006-09-12, 20:38
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjompan
Detta hände för länge sen. En kompis hade hemkunskap i skolan (inte direkt restaurangutbildning men ändå).
Han tog fel på bakpulver och mjöl.....
Och vad som hände kan Ni ju fundera på.....

smakade det anus? eller annu battre: exploderade hela skolan i en harlig jasningsorgasm?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in