2025-11-03, 22:10
Citat:
Ursprungligen postat av getaman
Varit inne på dejtingsidan Happypancake ett par månader. till och från. Såg en tjej som bodde i en närliggande stad. Tänkte jag chansade och sökte på bilden och fick upp en träff. Står ju dessutom både stad och ålder på Happypancake.

Hur okej är det att skriva till någon direkt på Facebook? Har ju även provat Facebooks Dating, där det med vissa omvägar går att hitta rätt person på Facebook.

Skulle det uppfattas som stalking? Eller påträngande? Eller bara en oskyldig raggning?

Har ju absolut inte tänkt skriva på tex mobil eller så. Där går gränsen.

Haha! Lite creepy är det nog.

Ser framför mig hur en kvinna en dag får ett mess i sin timeline på Facebook.

-Tja, du svara aldrig på Body Contact. Taru den i röven eller?
Hälsningar Kuk-Lasse!
Citera
2025-11-03, 22:15
Medlem
immenhusens avatar
Stalking, nej. Påträngande, ja. Respektera att en person som du ser eller träffar på en viss sida med ett specifikt syfte, vill hålla kommunikationen där tills annat överenskommes.

/AI
Citera
2025-11-03, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Jag har gjort det flera gånger. Ibland funkar det bra, ibland inte. Precis som med allt annat. Om jag uppfattas som creepy skiter jag fullständigt i, bättre att försöka än att inte göra nåt.

Okay..är du i en relation nu med någon av dessa tjejer/kvinnor du tryckt dig på?

Anser ju att det är rätt lätt att kolla upp din sucessrate.
Citera
2025-11-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadgerAH
Okay..är du i en relation nu med någon av dessa tjejer/kvinnor du tryckt dig på?

Anser ju att det är rätt lätt att kolla upp din sucessrate.

Nej men har varit.

Detta är alltså med tjejer jag matchat med på dejtingsidor. Skrev när de tog bort sin profil. En blev bannad. Man vet helt enkelt inte vad som händer, så varför inte försöka? Skadar ingen. Tror knappast tjejerna har trauma av att jag DM:at dem, på ett vänligt sätt.
Citera
2025-11-03, 22:32
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Nej men har varit.

Detta är alltså med tjejer jag matchat med på dejtingsidor. Skrev när de tog bort sin profil. En blev bannad. Man vet helt enkelt inte vad som händer, så varför inte försöka? Skadar ingen. Tror knappast tjejerna har trauma av att jag DM:at dem, på ett vänligt sätt.

Det kan väl visst skada. Jag stängde ner en app när en gubbe plötsligt började skriva på whatsapp att han sett min profil på en dejtingapp och letat upp mig. Blev rädd för jag har inga hemliga uppgifter så har han fått tag på mitt telefonnummer vet han var jag bor med. Var rädd länge efter det där.
Citera
2025-11-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det kan väl visst skada. Jag stängde ner en app när en gubbe plötsligt började skriva på whatsapp att han sett min profil på en dejtingapp och letat upp mig. Blev rädd för jag har inga hemliga uppgifter så har han fått tag på mitt telefonnummer vet han var jag bor med. Var rädd länge efter det där.

Viss skillnad på att ha matchat och flörtat jämfört med att random gubbe SER dig på en dejtingsida?
Citera
2025-11-03, 22:34
Bannlyst
Citat:
Nej men har varit.

Visst fattar du att dessa +26 åriga kvinnor skrattar åt dig? Detta är så trist.
Citera
2025-11-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadgerAH
Visst fattar du att dessa +26 åriga kvinnor skrattar åt dig? Detta är så trist.

Var kommer 26-åriga ifrån? Om någon skrattar åt mig, vilket jag tvivlar på, ger jag ingenting för.
Citera
2025-11-03, 22:55
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Jag har gjort det flera gånger. Ibland funkar det bra, ibland inte. Precis som med allt annat. Om jag uppfattas som creepy skiter jag fullständigt i, bättre att försöka än att inte göra nåt.

Folk lägger ut hela sina liv på olika sociala medier, sen är det creepy om någon tar kontakt på något sätt. Löjligt. Och vad är det som är så farligt? Ett meddelande på en av deras sociala medier, wow.
Citera
2025-11-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Folk lägger ut hela sina liv på olika sociala medier, sen är det creepy om någon tar kontakt på något sätt. Löjligt. Och vad är det som är så farligt? Ett meddelande på en av deras sociala medier, wow.

Precis. Folk måste tuffa upp sig lite. Blir kränkta för allt.
Citera
2025-11-03, 23:14
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Precis. Sedan finns ju skillnader. Vissa har hög integritet och gör det inte, men de blir ju allt färre och det är ju framför allt kända sociala profiler som styr trenden och vad som senare blir norm. Absolut så är det nästan mer avvikande att ha en gammaldags syn att inte vara öppen för kontakt med nya personer online.
Citera
2025-11-03, 23:40
Medlem
Beror lite på sammanhanget och historiken, men en kvinna som jag avmatchade med direkt utan att utbyta ett ord på en dejtingapp gjorde just detta med mig. Framförallt tycker jag det i det fallet var pinsamt och desperat. Väldigt märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in