Det bästa för miljön och kroppen är att inte använda toalettpapper när man utför sina behov. Det menar västjämten Markus Torgeby som inte använt toalettpapper på 26 år.
Han berättar bland annat att han använder snö och vitmossa för att torka sig, istället för toalettpapper.
Om fler hade testat vitmossa tror han inte att de hade gått tillbaka till att använda papper.
Jag tror alla förutom Marcus är team toapapper eller nåt mer invecklat än att dra röven över sten och lavar efter man skitigt.
Men man måste komma ihåg att Markus bott ensam i skogen flera år och inte bara har tillgång till vitmossa som dom flesta saknar utan också saknar människor runt sig som kan förklara att han luktar som 15 år av ingrodd skit
Senast redigerad av triptyken Igår kl. 15:00.
Vitmossa testade jag i lumpen under en övning. Då hade mossa fördelar jämfört med tallkotte, sten, pinne, eller hand som var alternativen.
Jag känner inte något behov av att använda mossa igen och hade inga problem med att återgå till toapapper.
Idag är jag är team toapapper & våtservetter
Det bästa för miljön och kroppen är att inte använda toalettpapper när man utför sina behov. Det menar västjämten Markus Torgeby som inte använt toalettpapper på 26 år.
Han berättar bland annat att han använder snö och vitmossa för att torka sig, istället för toalettpapper.
Om fler hade testat vitmossa tror han inte att de hade gått tillbaka till att använda papper.
Snacka om att sila mygg men svälja kameler.
Hur ser hans liv ut för övrigt, kan man undra.
Unnar han sig nåt över huvud taget, eller vill han byta kön och belasta vården för att han hatar sig själv så mkt att han inte kan unna sig nåt.
Snacka om att sila mygg men svälja kameler.
Hur ser hans liv ut för övrigt, kan man undra.
Unnar han sig nåt över huvud taget, eller vill han byta kön och belasta vården för att han hatar sig själv så mkt att han inte kan unna sig nåt.
Om man inte ens vill använda papper vill man nog inte heller använda element eller tvättmedel eller posten eller båten till stan eller nånging.
Torftligt liv till ingen nytta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!