God dag.
Har bestämt mig för att byta ut min nuvarande PC, den har tjänat mig troget i 10 år, men nu märks det att den inte riktigt hänger med längre. När jag skaffade den för 10 år sedan hade jag lite koll på vilka komponenter som var vettiga och prisvärda, men jag har inte hållit det uppdaterat alls. Så i dagsläget är jag ganska vilsen vad gäller detta, vilket är lite synd då gaming är min primära hobby, samt sättet man håller kontakten med vännerna man haft i 30 år.
Så för att göra processen enkel för mig tittade jag runt på lite olika sidor efter en färdigbyggd burk, och fastnade för denna:
Inet System G70 R7X3D/5070 Ti
Hört en del gott om 5070 Ti varianten, men det är också den enda delen jag har ens en susning om.
Så min fråga till den samlade PC-byggar intelligensen här på Flashback är om detta är en vettig konstruktion? Finns det delar som är helt värdelösa? Är vissa delar överdimensionerade i prestanda kontra resten, eller är det något specifikt som slackar efter?
Tänkte vänta tills Black Friday, se om det går att få ett något bättre pris. Också testat att bygga samma dator i Inets Datorbyggare, och där blir den enbart marginellt dyrare så det går att byta ut komponenter utan större konstigheter. Dock får jag även bytta chassi, för det kommer inte in förrän i februari, och vill ha en ny burk innan dess.
Väldigt tacksam för all input och tankar ni kan komma med.
Ha det fint!