2026-02-26, 07:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Hej!

Vad menar du med i någon större utsträckning?
Tror du det kommer bli lagg när man spelar? eller blir det bara lite sämre grafik och andra småsaker som kan vara viktiga för vissa, men för mig spelar sådana saker ingen roll.

Men idag när man spelar online spel behöver man verkligen en riktigt kraftfull dator, jag menar streamar man inte själva spelet och problemet ligger så att säga hos leverantören?

Har idag en 10 år gammal lenovo och kan spela alla spel, men ibland kan det uppstå så kallad lagg, när man spelar onlinespel, vilket är anledningen till ny dator.

Fan det är svårt idag att kunna veta exakt vad man behöver, samtidigt som all info man får inte säger mig ett skit.

Den har t.ex intels grundläggande grafik, UHD, vilken inte lämpar sig så bra för spel, dessutom endast 8GB RAM. Men, det beror ju på vilka krav man har och vilka spel som ska spelas. Väldigt enkla dito bör ju fungera ok.

Processorn i den tänkta nya lär ju vara betydligt bättre än den gamla så laggande på samma spel bör då inte vara ett problem.

Jag är inte så insatt i spelkrav utan har en mer ytlig kunskap så du får hoppas på fler responser.
Citera
2026-02-26, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Den har t.ex intels grundläggande grafik, UHD, vilken inte lämpar sig så bra för spel, dessutom endast 8GB RAM. Men, det beror ju på vilka krav man har och vilka spel som ska spelas. Väldigt enkla dito bör ju fungera ok.

Processorn i den tänkta nya lär ju vara betydligt bättre än den gamla så laggande på samma spel bör då inte vara ett problem.

Jag är inte så insatt i spelkrav utan har en mer ytlig kunskap så du får hoppas på fler responser.

ok, tack för dina svar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in