En kombination av mental ohälsa, missbruk och dåliga beslut (kan eventuellt finnas ett orsakssamband) gjorde att jag aldrig lyckades skapa ett fungerande liv och komma ut i arbetslivet när det begav sig. Så nu sitter jag här som en vuxen man med kuken i näven och ska påbörja arbetsträning. Det i sig självt är väl deprimerande nog, men att jag dessutom inte har den blekaste susning om vad jag vill göra (eller för den delen vad jag skulle klara av med mina förutsättningar) skapar ett extra stressmoment. Tänkte att jag chansar på att fråga här och se om någon har några idéer kring lämpliga yrken.
Kort om mig;
- Bipolär + ADD.
- Ingen arbetslivserfarenhet att tala om.
- Masterexamen i idrottsvetenskap (även läst 60 hp psykologi) + licensierad personlig tränare.
- Högintelligent (ingen Stephen Hawking, men alltid haft väldigt lätt för att lära och utmärkte mig i skolan, även på avancerad nivå).
- Uppvuxen på landet med allt vad det innebär (har inte tummen mitt i näven).
- Känslig för stress och miljöer med mycket ljud.
- Fullgod social kompetens men introvert personlighet (klarar bara begränsade mängder social stimulans varje dag).
- God fysisk form.
- Älskar träning, hälsa, djur, natur, och det mesta som är intellektuellt stimulerande.
Bor i Falköping (mindre stad med begränsad arbetsmarknad) och undviker helst i högsta möjliga mån att pendla (att komma igång med en sysselsättning är både stressande och utmattande nog i nuläget utan den extra mentala belastning och ekonomiska stress det skulle innebära att pendla).
Så, någon som har några förslag?
Kort om mig;
- Bipolär + ADD.
- Ingen arbetslivserfarenhet att tala om.
- Masterexamen i idrottsvetenskap (även läst 60 hp psykologi) + licensierad personlig tränare.
- Högintelligent (ingen Stephen Hawking, men alltid haft väldigt lätt för att lära och utmärkte mig i skolan, även på avancerad nivå).
- Uppvuxen på landet med allt vad det innebär (har inte tummen mitt i näven).
- Känslig för stress och miljöer med mycket ljud.
- Fullgod social kompetens men introvert personlighet (klarar bara begränsade mängder social stimulans varje dag).
- God fysisk form.
- Älskar träning, hälsa, djur, natur, och det mesta som är intellektuellt stimulerande.
Bor i Falköping (mindre stad med begränsad arbetsmarknad) och undviker helst i högsta möjliga mån att pendla (att komma igång med en sysselsättning är både stressande och utmattande nog i nuläget utan den extra mentala belastning och ekonomiska stress det skulle innebära att pendla).
Så, någon som har några förslag?