2025-11-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Hur kan man sätta sig som viktigaste när kvinnan har barn 😆 alla vet att barn går först.
Gäller även om du har egna barn

Väx upp eller förbli singel

Svårt att hitta kvinnor utan barn i denna ålder om du inte bor i storstaden .
Där finns de kvinnor som tänker på karriären och den går före dig som prio ett

Mannen*
Vi satte barnet först såklart! Men det ändrar ju inte känslan
Citera
2025-11-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är så du känner och då ska du gå efter det. Du har ju till och med provat utan att du tycker det blev bra.

Jag var ihop med en tjej med barn när jag var yngre. Hon hade ungen varannan vecka och det tyckte jag var toppen. För då umgicks jag och tjejen stenhårt under en vecka. Pippade, gick på restaurang, bio, träffade folk och åkte hit å dit. Nästa vecka när hon hade ungen så höll jag mig i bakgrunden och gjorde saker utan tjejen. Hängde med vänner och spelade biljard, satt på café osv.

Det var fan guld. Men sen ville hon att vi skulle skaffa barn och jag kände det var dags att dra mig undan och bli singel igen. Jag var ganska ung då (yngre än tjejen).

Ja, jag och min fd pratade om att vår situation hade sett så annorlunda ut om barnet bodde vv hos sin mamma. Då hade det funnits tid och utrymme att lära känna varandra mer på djupet innan hela familjelivet drogs igång
Citera
2025-11-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imrik
Nej du är inte kräsen. Är man barnfri själv så vill man ju att förhållandet går ut på att man är varandras nummer ett. Man ska få känna sig högst prioriterad av en person i alla fall en tid, och dom du själv säger, det är inte så med en förälder, och så ska det helt enkelt vara.

Ja, eller iaf får tid och möjlighet att sätta varandra först och med barn på heltid blir det aldrig så.
Citera
2025-11-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Som yngre (under 30) skulle jag aldrig dejta en tjej med barn, barn är jobbiga, tidskrävande och dyra i drift (om det inte är ens egna barn, då har man överseende med det)

30-50 är en avvägningsfråga. Hur gamla är barnen och hur många är de? Utbudet av kvinnor utan barn sinar snabbt efter 30.

Över 50 år det oftast inga problem, barnen har lämnat boet förhoppningsvis och klarar sig själva. Då kan kvinnan i fråga starta på en ny kula igen.

Jag avskyr inte barn men att föda upp en eller flera gökungar kräver tid, engagemang och kostar pengar. Kanske inget jag är sugen på..

Upplever att utbudet av män utan barn också sinar snabbt efter 30 🤷
Citera
2025-11-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Kräsen nej?
Ställ krav.
Speciellt om det är krav på en kvinna.
Kvinnor har det enkelt att få en partner, ful med barn.

Testa att vara ful och ha barn så får du se hur många fruntimmer du får...

Haha jag som kvinna då skulle inte säga att det är lätt att få en partner, iaf ingen som kan kommunicera 🙃
Citera
2025-11-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Instämmer helt med övriga i denna tråd. Svaret är "nej". Du har rätt att ställa vilka krav du vill och därmed också få det resultat som de kraven innebär.

Personligen har jag full förståelse för din inställning. Nu är jag äldre än dig TS. De flesta jag träffar har vuxna barn och det är oftast inte något större problem men det kan vara det. Vuxna barn är absolut inte någon garanti för att det blir bra ändå med barnen. Dock svårt att välja bort kvinnor i min åldersgrupp (40-55) pga av barn.

// CC

Tack 🙏🙏
Citera
2025-11-03, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahappDetVarDet
Haha jag som kvinna då skulle inte säga att det är lätt att få en partner, iaf ingen som kan kommunicera 🙃

En bra partner, nej.
För de är redan upptagna med bättre kvinnor.

Men vill ni ha sällskap för kvällen finns det alltid.
Citera
2025-11-03, 13:40
Medlem
Bassplays avatar
Jag är runt den åldern och om jag letade efter någon vill jag absolut inte träffa någon som har barn.

Sitta och hålla på och ta hand om någons annan amns avkomma och veta att man alltid kommer komma i andra hand.

Jo, självklart ska mamman sätta sina barn först men ändå, nä det skulle störa mig.

Tycker du ska dejta den personen du vill dejta och leva för dig själv i första hand.
Citera
2025-11-03, 13:57
Medlem
Citat:
Vet inte varför många antar att jag är kille 🤔 kan meddela att så inte är fallet!
Tack för era svar! Min fd försökte verkligen få mig som en fullvärdig familjemedlem, jag hade en superfin relation med barnet och vi båda satte barnet först utan minsta fundering - så allt var "som det ska vara" men därav också min fundering. Vem vet vad framtiden ger men mår lite bättre nu iallafall 🙏
Du har alla möjligheter idag att helt enkelt välja vad du vill ha eller inte ha hos en partner och sedan rensa bort alla som inte passar in på dina krav.

Ja det fungerar utmärkt att välja bort män med barn. Du är inte skyldig singelmän att dejta dem och uppenbart har de valt en annan kvinna än dig att ha den relationen med som innebär att ta hand om och fostra ett barn. Har du inte egna barn kan du skippa de med barn utan att skämmas.

Singelpappor med barn kan singelmmmor med barn dejta istället.

Sedan så ska du ju uppträda väl med barn de gångerna du väljer relationer där de redan finns då de står utan valmöjligheter. Men absolut att du helt kan stryka de som redan ynglat av sig och inrikta dig på män som istället ger dig egna barn eller bara att slippa ha fler än er två (du och den du träffar) i en relation.
Citera
2025-11-03, 14:20
Medlem
Du är kräsen om du inte lyckas hitta någon utan barn efter lång letande men fortfarande vill ha det.

Kort sagt, är du tillräckligt attraktiv så kommer du lätt hitta någon barnlös att dejta. Är du medioker i både ansikte och bankkonto ja då får du med större sannolikhet så ut med ett par ungar.
Citera
2025-11-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Du är kräsen om du inte lyckas hitta någon utan barn efter lång letande men fortfarande vill ha det.

Kort sagt, är du tillräckligt attraktiv så kommer du lätt hitta någon barnlös att dejta. Är du medioker i både ansikte och bankkonto ja då får du med större sannolikhet så ut med ett par ungar.
Antar att jag inte är kräsen då eftersom jag inte letat alls än så länge 🤷
Citera
2025-11-03, 15:14
Medlem
Citat:
Antar att jag inte är kräsen då eftersom jag inte letat alls än så länge 🤷

Yep you’re about to find out.

Är väl ändå väldigt lågt barnafödande i Sverige så oddsen är väl med dig. Sen vet jag inte hur kräsna barnlösa brudar är, antagligen jäkligt kräsna eftersom ingen singelsnubbe vill ta i en tvåbarnsmamma ens med tång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in